This HTML5 document contains 22 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA103/97/

Statements

Subject Item
n2:0139
rdf:type
n4:Projekt
dcterms:description
Theoretical analysis and experimental verification of the reliability and service life of transport structures (especially steel and concrete bridges) will be based on the stochastic interpretation of traffic loads, material parameters and other factors.In the development and evaluation of theoretical models for the assessment of safety and residual lifetime, the limit states approach, theory of fatigue, fracture mechanics and damage , accumulation laws will be used, together with modern methods for co mputer simulation of random', processes including the Monte Carlo method. Experiments will be performed to prove the possibilities of using the monitoring of railway trai~lc for the determination of the traffic load efřects and the gradual accumulation of damage in bridge structures. The mechanical properties of steel, reinforced and prestressed concrete elements, will be determined in laboratory tests, including fatigue ones. Some measurements will be performed on real structures, where also prospectiv Teoretická analýza a experimentální ověřování spolehlivosti a životnosti dopravních konstrukcí (zejména ocelových a betonových mostů) bude vycházet ze stochastického charakteru provozního zatížení i materiálových aj. veličin. Při vývoji a posuzování teoretických modelů pro stanovení provozní zatížitelnosti a predikci doby života bude užito koncepce mezních stavů, teorie únavy, lomové mechaniky a kumulace poškození, spolu s moderními metodami počítačové simulace náhodných procesů včetně metody Monte Carlo. Experimentálně se ověří možnosti monitorování provozu na železnici pro určování účinků zatížení a postupné kumulace poškození mostních konstrukcí, a některé způsoby diagnostikování výskytu vad a jejich rozsahu. Pro získání údajů o materiálových vlastnostech budou provedeny mechanické (m.j. únavové) zkoušky ocelových, železobetonových a předpjatých konstrukčních prvků. Hlavním výsledkem budou podklady pro určování zatížitelnosti a zbytkové životnosti ocelových a betonových mostů. Výsledky budou využit
dcterms:title
Reliability and service life of transport structures Spolehlivost a životnost konstrukcí dopravních staveb
n4:dalsi-vedlejsi-obor
n6:JL
n4:druh-souteze
n7:
n4:faze
n5:19971341
n4:hlavni-obor
n6:JM
n4:vedlejsi-obor
n6:JO
n4:id-aktivity
n10:GA
n4:id-souteze
n8:
n4:kategorie
n11:0
n4:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n4:poskytovatel
n12:GA0
n4:statni-podpora
2820
n4:typProjektu
n9:P
n4:uznane-naklady
3972
n4:pocet-prijemcu
1
n4:pocet-spoluprijemcu
0
n4:pocet-vysledku
17
n4:pocet-vysledku-zverejnovanych
17