This HTML5 document contains 23 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA103/96/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/business-entity/

Statements

Subject Item
n2:0215
rdf:type
n4:Projekt
dcterms:description
- Assessment of position of subsystems driver-road-vehicle inI the system of traffic safety -Analysis and modification of traffic accident record system - Evaluation of suitable mathematical statistic method combination of Bayes' approach with regression analysis - Application of human factor failure theory in traffic situations, definition of criterias for methodology of risk situations (near-accidents) - Design of technical road measures convenient for the program of speed reduction (speed is thesecond main cause of traffic accidents) - Systems of road safety data input into existing system of ecological stability of territory and road pavement management system -Posouzení váhy subsystémů řidič - vozovka - vozidlo v systému dopravní nehodovosti. - Analýza a návrh modifikace systému evidence dopravních nehod. - Výběr vhodné metody matematické statistiky, kombinace bayesovského přístupu s korelační a regresní analýzou dat. - Aplikace teorie příčin selhání lidského činitele v dopravních situacích, definování kritérií pro vytvoření metodiky, tzv. rizikových situací (skoroneho). - Stavebně-technická opatření vhodná pro program snižování rychlosti - druhé nejzávažnější příčiny dopravních nehod. - Metoda zařazení systému dopravní nehodovosti do stávajících systémů ekologické stability území a hospodaření s vozovkou.
dcterms:title
Traffic engineering analysis and elimination of road accident black spots Dopravně inženýrská analýza a možnosti eliminace nehodových lokalit
n4:dalsi-vedlejsi-obor
n5:DN
n4:druh-souteze
n7:
n4:faze
n6:19895938
n4:hlavni-obor
n5:JO
n4:vedlejsi-obor
n5:JM
n4:hlavni-ucastnik
n11:orjk-21110
n4:id-aktivity
n9:GA
n4:id-souteze
n13:
n4:kategorie
n10:0
n4:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n4:poskytovatel
n8:GA0
n4:statni-podpora
394
n4:typProjektu
n12:P
n4:uznane-naklady
394
n4:pocet-prijemcu
1
n4:pocet-spoluprijemcu
0
n4:pocet-vysledku
3
n4:pocet-vysledku-zverejnovanych
3