This HTML5 document contains 26 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA103/07/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/business-entity/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/smlouva/103/07/

Statements

Subject Item
n2:1679
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
Proposed research project will focus on a cause analysis of the unpleasant trend in road accident rate in the Czech Republic and an analysis of system of obtaining and managing accident data. It is necessary to optimize theoretical procedures of filling these databases with detailed and accurate data well-available for transport authorities, operators and road network users, as well. Based on these theoretical parameters, a data model will be designed for future information system for optimal decision making in the field of road traffic safety with the use of modern IT technologies and intelligent transport systems. Designed optimized mechanism will be based on well-proven cybernetic concept of identification (both deductive and inductive, especially structural but in the testing segment parametric, as well), optimal solution proposition, adaptation. The data model will meet current sophisticated requirements on general process modelling, technologies used will become standards in modelling of IDS Navrhovaný projekt se zaměří na analýzu příčin nepříznivého vývoje počtu silničních dopravních nehod v ČR a systému získávání a spravování údajů o nehodovosti. Je zapotřebí optimalizovat teoretické procedury naplňování a řízení databází s těmito údaji tak, aby byla data detailní, přesná a především dobře dostupná jak dotčeným orgánům státní správy a samosprávy, tak samotným uživatelům komunikací. Na základě těchto teoretických parametrů bude vytvořen návrh datového modelu pro budoucí informační systémpro podporu rozhodování v oblasti silniční nehodovosti s využitím nejmodernějších IT technologií a inteligentních dopravních systémů. Navrhovaný optimalizační mechanismus bude vycházet z osvědčeného kybernetického konceptu identifikace (deduktivní i induktivní, především strukturální, ale na testovacím úseku také parametrická), návrhu optimálního řešení, adaptace. Datový model bude splňovat současné špičkové a perspektivní požadavky na obecné modelování procesů, použité technologie se
dcterms:title
Information technologies in the field of road traffic safety Informační technologie v oblasti bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích
n3:cislo-smlouvy
n6:1679
n3:druh-souteze
n12:VS
n3:faze
n9:36688994
n3:hlavni-obor
n8:AP
n3:vedlejsi-obor
n8:IN
n3:hlavni-ucastnik
n7:ico-47307218
n3:id-aktivity
n14:GA
n3:id-souteze
n10:SGA02007GA-ST
n3:kategorie
n13:1
n3:klicova-slova
traffic safety; accident rate; information system; data model; intelligent transport system; Euro RA
n3:konec-reseni
2009-12-31+01:00
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n11:GA0
n3:start-reseni
2007-01-01+01:00
n3:statni-podpora
3654
n3:typProjektu
n4:P
n3:uznane-naklady
3654
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
1
n3:pocet-vysledku
14
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
14