This HTML5 document contains 27 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA103/05/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/smlouva/103/05/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/business-entity/

Statements

Subject Item
n2:2231
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
Title: Experimental verificadon of the tunnel lining performance A number of tunnels under construction and in the planning stage are increasing. Their significance is essential and any unnecessary closures or limitation of traffic should be excluded. The tunnel design must be safe and satisfy stringent requirements on serviceability and durability. The tunnel design ís based on many parameters, which are unreliable and exhibit large statistical scatter. The design of tunnel linings is based on the data obtained during the driving of the exploratory drift oř even during the driving of the tunnel ítself. The objective of the project is to acquire systematically the data for tunnel lining design from ineasuremenfs executed during the tunnel construction. The two kinds of measurements are proposed. The first one covers measurement during driving the tunnel. Measurements of stresses using speciál hydraulic celíš will be continuously taken and Electronically recorded. Convergence measurements Počet tunelů, které se staví a budou stavět stále narůstá. Jejich význam pro dopravu na silnici i železnici je zásadní a není možné připouštět zbytečné výluky nebo jiná omezení provozu. Návrh tunelových ostění proto musí být bezpečný a zároveň splňovat nejvyšší požadavky na užitné vlastnosti po celou dobu životnosti a na trvanlivost. Návrh tunelových obezdívek závisí na řadě parametrů, které jsou závislé na kvalitě horniny nebo zeminy, a proto vykazují značnou nespolehlivost a velký statistický rozptyl. Tunelová ostění se definitivně navrhují až na parametry zjištěné při ražbě průzkumné štoly nebo dokonce celého tunelu. Předmětem projektu je systematické získávání podkladů pro návrh tunelových ostění z měření prováděných při výstavbě. Navrhovaná měření jsou dvou typů. První z nich zahrnuje měření při ražbách. Měření napětí v primárním ostění pomocí hydraulických buněk budou kontinuálně snímána a elektronicky zaznamenávána. Měření konvergencí pomocí nové metodiky využívající lehký
dcterms:title
Experimental verification of the tunnel lining performance Experimentální ověření působení tunelových ostění
n3:cislo-smlouvy
n9:2231
n3:dalsi-vedlejsi-obor
n5:JO
n3:druh-souteze
n14:VS
n3:faze
n12:35323773
n3:hlavni-obor
n5:JM
n3:vedlejsi-obor
n5:JN
n3:hlavni-ucastnik
n8:ico-70802408
n3:id-aktivity
n11:GA
n3:id-souteze
n4:SGA02005GA-ST
n3:kategorie
n10:1
n3:klicova-slova
tunnel; measurement; strain; stress
n3:konec-reseni
2007-12-31+01:00
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n13:GA0
n3:start-reseni
2005-01-01+01:00
n3:statni-podpora
3840
n3:typProjektu
n6:P
n3:uznane-naklady
3840
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
1
n3:pocet-vysledku
11
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
11