This HTML5 document contains 23 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA101/98/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/business-entity/

Statements

Subject Item
n2:0378
rdf:type
n4:Projekt
dcterms:description
Analysis and development of methods for reliability evaluation of railway and road vehicles and their subsystems, for assessment of the time to failure, and for determination of requirements on the extent and accuracy of input data (load, material properties, diagnostic quantities) necessary for ensuring the reliability demanded and for determination of optimum conditions for maintenance and renewal. In the development and evaluation of theoretical models for the residual lifetime, the damage accumulation laws and theory of fatigue and of random processes will be used, together with modern simulation methods such as the Monte Carlo method. A part of the input data on loading and failures will be obtained by measurements on real structures of vehicles. The research will provide a basis for optimisation of inherent and operational reliability of transport facilities. The results of the project will be utilised in development of computer programs for optimisation of vehicles reliability and of time inter Výzkum a vývoj metod pro posuzování spolehlivosti vybraných typů dopravních prostředků kolejových i silničních a jejich subsystémů, pro odhad dob do poruchy a stanovení požadavků na vstupní data (materiálové vlastnosti, zatížení, diagnostické veličiny) pro zajištění požadované spolehlivosti a určování optimálních podmínek pro obnovu. Při vývoji a posuzování modelů pro predikci dob do poruchy nebo obnovy částí dopravních prostředků bude užito teorie únavy, kumulace poškození, analýzy náhodných procesů, teorie spolehlivosti a moderních simulačních metod včetně metody Monte Carlo. Pro získání údajů o zatížení budou provedena měření na vybraných konstrukcích. Hlavním výsledkem budou podklady pro optimalizaci inherentní i provozní spolehlivosti dopravních prostředků. Výsledky budou využity při vytváření (počítačových) programů pro optimalizaci spolehlivosti a obnovy, při řešení konkrétních úloh ve spolupráci s Českými drahami, dopravními podniky i výrobci dopravních prostředků, a při výchově dopravních in
dcterms:title
Výpočtové modely pro posuzování spolehlivosti dopravních prostředků Computation models for assessment and optimisation of reliability of vehicles
n4:dalsi-vedlejsi-obor
n5:JR
n4:druh-souteze
n6:
n4:faze
n10:19971534
n4:hlavni-obor
n5:JL
n4:vedlejsi-obor
n5:JO
n4:hlavni-ucastnik
n8:ico-00216275
n4:id-aktivity
n11:GA
n4:id-souteze
n13:
n4:kategorie
n9:0
n4:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n4:poskytovatel
n7:GA0
n4:statni-podpora
360
n4:typProjektu
n12:P
n4:uznane-naklady
570
n4:pocet-prijemcu
1
n4:pocet-spoluprijemcu
0
n4:pocet-vysledku
1
n4:pocet-vysledku-zverejnovanych
1