This HTML5 document contains 24 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/business-entity/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA101/04/

Statements

Subject Item
n2:0031
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
Při ověřování bezpečnosti proti vykolejení železničních vozidel je nutné zjistit během jízdy velikosti příčných Y a svislých Q sil působících mezi koly vozidla a kolejnicemi. Poměr příčné a svislé síly na každém kole pak určuje stupeň bezpečnosti proti vykolejení daných kol a v celkovém přehledu pak bezpečnost proti vykolejení vozidla. Existuje několik způsobů zjišťování zmíněných sil, např.: z deformací kolejnic, z deformací náprav dvojkolí vozidel, z deformací kotoučů kol dvojkolí vozidel. Způsob vycházející z deformací kotoučů kol je z hlediska mechanického principu interakce kolo-kolejnice nejpříznivější a tedy nejperspektivnější, ale je doprovázen jedním velkým problémem a sice velmi nízkou deformační citlivostí kotoučů klasických kol železničních vozidel na působení svislé síly. To ve svém důsledku limituje přesnost měření svislých sil a tím i přesnost stanovení bezpečnosti proti vykolejení. Podstatou projektu bude nalézt řešení tohoto problému, tj. s využitím pevnostních analýz In the course of verification safeness against derailment of railway's vehicle is necessary find out during drive size cross Y and vertical Q force applied between wheels vehicle and rail. Proportion cross and vertical force on every wheels then determine step safeness against derailment existent wheels and in total view then safeness against derailment vehicle. Exist several method determination mentioned force, e.g.: from deformation rail, from deformation axle wheel set vehicle, from deformation disk wheels wheel set vehicle. Method orient from deformation disk wheels is from views mechanical tenet interaction wheel-rail positive and so advanced, This in his incidence limit accuracy of measurement vertical force and herewith also accuracy assessment safeness against derailment. Body project will be find solution hereof problem, it is with exploitation fort analyse Finite Element Method, with exploitation down-to-date possibility strain gauge technology and on basis realization
dcterms:title
Ověřování bezpečnosti proti vykolejení železničních vozidel Verification safeness against derailment of railways vehicle
n3:dalsi-vedlejsi-obor
n12:JL
n3:druh-souteze
n10:VS
n3:faze
n6:21802807
n3:hlavni-obor
n12:JB
n3:vedlejsi-obor
n12:JC
n3:hlavni-ucastnik
n7:orjk-25510
n3:id-aktivity
n4:GA
n3:id-souteze
n11:SGA02004GA-ST
n3:kategorie
n8:1
n3:klicova-slova
Neuvedeno.
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n13:GA0
n3:statni-podpora
1722
n3:typProjektu
n9:P
n3:uznane-naklady
1722
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
0
n3:pocet-vysledku
2
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
2