This HTML5 document contains 24 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/GA0/GA101/00/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/business-entity/

Statements

Subject Item
n2:P054
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
"Rotující systémy jsou vystaveny problémům torzních vibrací a s tím úzce souvisejícími důsledky: zvýšený hluk a snížená životnost součástí. V případě motorových vozidel se nevyrovnanost chodu spalovacího motoru přenáší dále na převodovku, rozvodovku, hnací hřídele kol a na posádku. Mezi negativní jevy, které toto provázejí, patří chřestění zubů a ""zvučení"" karoserie. Pro snížení vibrací se nabízí myšlenka aktivního či poloaktivního dynamického hltiče torzních kmitů, který by měl snižovat rázy v převodném ústrojí podstatně účinněji než doposud užívané mechanické torzní tlumiče spojky. Cíle projektu jsou: odvození torzní varianty aktivního a poloaktivního dynamického hltiče s nelineárním řízením; ověření možnosti použití tohoto zařízení v konstrukci hnacího a převodného ústrojí motorových vozidel." Rotational systems are submitted to the problem of torsional vibrations, which increase noise and decrease lifetime of parts of the system. In the case of motor vehicles, the imbalance of engine motion is transmitted to the gear-box, differential, wheel shafts and the human body. Among the negative effects also gear rattle and booming of the coach-work need to be taken into account. To decrease the vibrations the concept of active and semiactive dynamic torsional absorber is investigated, which should diminish the strains in drive-train more efficiently than currently used torsional mechanical clutch dampers. The targets of the project are: derive a torsional variant of active and semiactive torsional absorber with non-linear control; verification of applicability of the torsional absorber in the construction of car powertrains.
dcterms:title
Active and semiactive damping of torsion oscillations for car powertrains Aktivní a poloaktivní tlumení torzních vibrací hnacího ústrojí motorových vozidel
n3:dalsi-vedlejsi-obor
n6:JB
n3:druh-souteze
n12:VS
n3:faze
n13:20220500
n3:hlavni-obor
n6:JT
n3:vedlejsi-obor
n6:JQ
n3:hlavni-ucastnik
n10:orjk-21220
n3:id-aktivity
n8:GA
n3:id-souteze
n4:SGA02002GA-ST
n3:kategorie
n11:0
n3:klicova-slova
Neuvedeno.
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n9:GA0
n3:statni-podpora
283
n3:typProjektu
n7:P
n3:uznane-naklady
543
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
0
n3:pocet-vysledku
5
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
5