This HTML5 document contains 25 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/soutez/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/kategorie/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/aktivita/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/obor/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/druh-souteze/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/faze/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/smlouva/2886/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/typ/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/projekt/CBU/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/poskytovatel/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/business-entity/

Statements

Subject Item
n2:ABCBU62-08
rdf:type
n3:Projekt
dcterms:description
The operational accidents rise in several logging areas of gravel sand in the Czech Republic. This accidents result to damage of logging machinery and transportation hauls. Workers safety and occupational hygiene are also endangered. Floating logging machinery and transportation hauls consist of continuously assembled sections of belt conveyors, which are anchored by stayed supports situated in endpoints of construction. Operating accidents of a floating logging machinery and transportation hauls are caused by changed technology. Old technology was based on time-consuming interrupted transport of a mine run. This technology comes to more powerful continual technologies using floating draw ways. Length of draw way (more than 100 meters) requires modification of a transportation haul, due the necessity of a logging machinery location on the water level, because of relative stable position of a transportation haul near a waterfront. This situation in specified operational conditions goes to instability of section of a transportation haul. This instability is the cause of an operational accident. Workers safety and occupational hygiene are also endangered. V několika povrchových těžebních lokalitách štěrkopísků, z vodní hladiny, na území ČR dochází k provozním nehodám, které vedou k poškození těžebních zařízení, dopravních tras a ohrožení bezpečnosti a ochrany zdraví pracovníků. Tyto nehody plovoucích těžebních zařízení a dopravních tras sestávajících z kontinuálně sestavených sekcí pásových dopravníků, které jsou kotveny ve svých koncových částech prostřednictvím otočí na podpěrných plovácích, jsou způsobovány změnou technologie těžby. Tato v současnosti přechází od časově náročné přerušované dopravy těživa k výkonnějším kontinuálním technologiím, využívajícím plovoucích odtěžovacích tras. Potřebná délka odtěžovacích tras (až stovky metrů) vyžaduje změnu tvaru z důvodu nutnosti změny polohy těžebního zařízení na vodní ploše, k relativně stabilní poloze dopravní trasy nábřežní, což vede za určitých provozních podmínek ke ztrátě stability dílčí části trasy, která v důsledku zapříčiní provozní nehodu. Nehody výrazně omezují bezpečnost a ochranu zdraví pracovníků.
dcterms:title
Bezpečnost vícesekčních plovoucích pásových dopravních tras Safety of divided floating belt transport line
n3:cislo-smlouvy
n4:08
n3:druh-souteze
n11:VZ
n3:faze
n7:53251730
n3:hlavni-obor
n14:DH
n3:hlavni-ucastnik
n8:ico-61989100
n3:id-aktivity
n9:AB
n3:id-souteze
n6:
n3:kategorie
n5:3
n3:klicova-slova
operational accident; workers safety and occupational hygiene
n3:konec-reseni
2010-10-31+01:00
n3:pocet-koordinujicich-prijemcu
0
n3:poskytovatel
n13:CBU
n3:start-reseni
2008-10-01+01:00
n3:statni-podpora
2743
n3:typProjektu
n12:P
n3:uznane-naklady
2743
n3:pocet-prijemcu
1
n3:pocet-spoluprijemcu
0
n3:pocet-vysledku
1
n3:pocet-vysledku-zverejnovanych
1