About: http://linked.opendata.cz/resource/legislation/cz/act/1990/531-1990/expression/cz/act/2011/457-2011/cs     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : frbr:Expression, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Title
  • Zákon České národní rady o územních finančních orgánech (cs)
Date Valid
frbr:realizationOf
http://linked.open...gy/odcs/htmlValue
  • http://purl.org/vocab/frbr/core# salt: ">http://salt.semanticauthoring.org/ontologies/sdo#">

    ZRUŠEN PŘEDPISEM 456/2011

    531

    Z Á K O N České národní rady ze dne 28. listopadu 1990 o územních finančních orgánech

    Česká národní rada se usnesla na tomto zákoně:

    § 1

    (1) Územní finanční orgány jsou správní úřady, které

    a) vykonávají správu daní podle zvláštního právního předpisu<span class="poznamka-link" resource="footnote/1"><sup>1</sup>)</span>,

    b) vykonávají finanční kontrolu podle zvláštního právního předpisu<span class="poznamka-link" resource="footnote/2"><sup>2</sup>)</span>,

    c) provádějí řízení o přestupcích v oboru své působnosti<span class="poznamka-link" resource="footnote/3"><sup>3</sup>)</span>,

    d) vykonávají kontrolu dodržování povinností stanovených zákonem o účetnictví a ukládají účetním jednotkám pokuty a povinnost odstranit protiprávní stav podle zvláštního právního předpisu<span class="poznamka-link" resource="footnote/4"><sup>4</sup>)</span>,

    e) vykonávají cenovou kontrolu a ukládají pokuty podle zvláštního právního předpisu<span class="poznamka-link" resource="footnote/5"><sup>5</sup>)</span>,

    f) z pověření Ministerstva financí (dále jen „ministerstvo“) poskytují podle zvláštního právního předpisu<span class="poznamka-link" resource="footnote/6"><sup>6</sup>)</span> mezinárodní pomoc při správě daní a při vymáhání některých finančních pohledávek,

    g) převádějí výnosy daní, které vybírají a vymáhají a které nejsou příjmem státního rozpočtu, podle zvláštního právního předpisu<span class="poznamka-link" resource="footnote/7"><sup>7</sup>)</span>,

    h) vykonávají dozor nad loteriemi a jinými podobnými hrami podle zvláštního právního předpisu<span class="poznamka-link" resource="footnote/8"><sup>8</sup>)</span>,

    i) vykonávají kontrolu

    k) vykonávají správu odvodů za porušení rozpočtové kázně<span class="poznamka-link" resource="footnote/12"><sup>12</sup>)</span>,

    l) vykonávají kontrolu výkonu správy poplatků, které jsou příjmem státního rozpočtu, jsou-li k jejich správě věcně příslušné jiné orgány<span class="poznamka-link" resource="footnote/13"><sup>13</sup>)</span>,

    m) vybírají a vymáhají peněžitá plnění, která podle tohoto nebo zvláštního zákona uložily,

    n) přijímají a evidují splátky návratných finančních výpomocí poskytnutých Ministerstvem zemědělství v letech 1991 až 1995 včetně a případné úroky z nich vyplývající.

    n) vykonávají další činnosti, stanoví-li tak zvláštní právní předpis.

    1. dodržování povinností při barvení a značkování některých uhlovodíkových paliv a maziv podle zvláštního právního předpisu<span class="poznamka-link" resource="footnote/10"><sup>10</sup>)</span>, 2. zda jsou skladovány nebo prodávány pouze značené tabákové výrobky<span class="poznamka-link" resource="footnote/11"><sup>11</sup>)</span>, 3. zda je dodržován zákaz nabídky a prodeje lihovin a tabákových výrobků<span class="poznamka-link" resource="footnote/11"><sup>11</sup>)</span>,

    (2) Působnosti uvedené v odstavci 1 písm. a) až m) vykonávají územní finanční orgány, nestanoví-li zvláštní právní předpis<span class="poznamka-link" resource="footnote/14"><sup>14</sup>)</span> jinak.

    § 2

    Soustavu územních finančních orgánů tvoří finanční úřady a finanční ředitelství.

    Místní příslušnost

    § 3

    (1) Nestanoví-li zvláštní právní předpis jinak, řídí se místní příslušnost územních finančních orgánů u právnické osoby jejím sídlem na území České republiky a u fyzické osoby místem jejího trvalého pobytu, popřípadě místem pobytu cizince na území České republiky. Nemá-li fyzická osoba místo trvalého pobytu na území České republiky, je místně příslušný územní finanční orgán, v obvodu jehož územní působnosti se fyzická osoba převážně zdržuje. Nelze-li zjistit místo trvalého pobytu, je místní příslušnost určena posledním známým místem jejího pobytu na území České republiky.

    (2) Nelze-li určit místní příslušnost podle odstavce 1, je místně příslušný Finanční úřad pro Prahu 1.

    (3) Kontrolu podle § 1odst. 1písm. i) aj) provádí územní finanční orgán v obvodu své územní působnosti, i když není pro kontrolovaný subjekt místně příslušný podle odstavce 1 nebo 2.

    § 4

    Odstavce 1 až 4 zrušeny

    § 4a

    (1) Generální finanční ředitelství

    a) se podílí na přípravě návrhů právních předpisů v oboru své působnosti,

    b) se podílí v oboru své působnosti na zajišťování úkolů souvisejících se sjednáváním mezinárodních smluv, s rozvojem mezistátních styků a mezinárodní spolupráce, jakož i úkolů, které vyplývají pro Českou republiku z mezinárodních smluv a z členství v mezinárodních organizacích,

    c) se podílí na zabezpečování analytických a koncepčních úkolů v oboru své působnosti; spolupracuje s ministerstvem na tvorbě daňové politiky i v dalších oblastech,

    d) řídí finanční ředitelství,

    e) vykonává působnost podle § 2 odst. 1 písm. a), c) a n),

    f) přezkoumává rozhodnutí finančních ředitelství vydaná ve správním řízení, nestanoví-li tento zákon jinak,

    g) na základě pověření ministerstva zajišťuje úkoly ústředního kontaktního orgánu pro vzájemnou mezinárodní administrativní spolupráci se státními orgány jiných států a mezinárodními organizacemi v oblasti své působnosti, včetně mezinárodní koordinace řešení zjištěných případů daňových úniků, a vykonává působnost podle § 2 odst. 1 písm. f),

    h) v odůvodněných případech provádí úkony nebo dílčí řízení nebo jiné postupy, které jinak patří do pravomoci jiných územních finančních orgánů, anebo se může na provádění těchto úkonů nebo dílčích řízení nebo jiných postupů podílet,

    i) zpracovává údaje získané při výkonu působnosti územních finančních orgánů a vede centrální evidence, registry a statistiky nezbytné pro plnění úkolů územních finančních orgánů, a to bez ohledu na původní účel shromažďování údajů, a poskytuje tyto údaje ministerstvu,

    j) vykonává další činnosti, stanoví-li tak jiný právní předpis.

    (2) Generální finanční ředitelství může v odůvodněných případech pověřit provedením úkonů nebo dílčích řízení nebo jiných postupů v rámci správy daní nebo v rámci výkonu jiných působností jiný než místně příslušný územní finanční orgán.

    § 5

    (1) Názvy, sídla a územní působnost finančních úřadů jsou vymezeny v § 9a a v příloze č. 1 k tomuto zákonu.

    (2) Dojde-li ke změně správních obvodů obcí s rozšířenou působností nebo správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem, změní se stejněiúzemní působnost finančních úřadů, a to od prvního dne kalendářního roku následujícího po dni účinnosti změny správních obvodů obcí s rozšířenou působností nebo správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem.

    § 6

    (1) Nestanoví-li tento zákon nebo zvláštní právní předpis jinak, finanční úřady uvedené v příloze č. 1 k tomuto zákonu vykonávají ve vymezených územních obvodech působnost podle § 1 odst. 1 písm. a),

    c) , d), f), g), h), i), j), m) a n).

    (2) Působnost podle § 1 odst. 1 písm. b), j), k) a m) vykonávají finanční úřady uvedené v příloze č. 2 k tomuto zákonu, a to v územních obvodech zde vymezených.

    § 7

    Finanční úřad řídí ředitel finančního úřadu. Ředitele finančního úřadu jmenuje a odvolává generální ředitel na návrh ředitele finančního ředitelství.

    § 7a

    (zrušen)

    Finanční ředitelství

    § 8

    (1) Názvy, sídla a územní působnost finančních ředitelství jsou vymezeny v § 9a a v příloze č. 3 k tomuto zákonu.

    (2) Finanční ředitelství vykonává svoji působnost v územním obvodu tvořeném územními obvody jím řízených finančních úřadů.

    (3) Finanční ředitelství řídí ředitel finančního ředitelství. Ředitele finančního ředitelství zastupuje zástupce ředitele finančního ředitelství. Ředitele finančního ředitelství a jeho zástupce jmenuje a odvolává generální ředitel.

    (4) Finanční ředitelství může v obvodu své působnosti v odůvodněných případech pověřit provedením úkonů nebo dílčích řízení nebo jiných postupů v rámci správy daní nebo v rámci výkonu jiných působností jiný než místně příslušný finanční úřad.

    § 9

    Finanční ředitelství

    a) řídí finanční úřady,

    b) vykonávají působnost podle § 2 odst. 1 písm. a),

    c) přezkoumávají rozhodnutí finančních úřadů vydaná ve správním řízení,

    d) v odůvodněných případech provádějí úkony nebo dílčí řízení nebo jiné postupy, které jinak patří do pravomoci jimi řízených finančních úřadů, anebo se mohou na provádění těchto úkonů nebo dílčích řízení nebo jiných postupů podílet,

    e) zpracovávají údaje získané při výkonu působnosti územních finančních orgánů ve svém územním obvodu, a to bez ohledu na původní účel shromažďování údajů,

    f) vykonávají další činnosti, stanoví-li tak jiný právní předpis.

    b) , c), e), f) a n),

    § 9a

    Specializovaný finanční úřad

    (1) Specializovaný finanční úřad je finanční úřad s celostátní územní působností se sídlem v Praze, který je příslušným finančním úřadem pro vybrané subjekty, a to pro celý rozsah působnosti finančních úřadů podle § 6.

    (2) Specializovaný finanční úřad je podřízen Finančnímu ředitelství pro hlavní město Prahu. Finanční ředitelství pro hlavní město Prahu je finančním ředitelstvím s celostátní územní působností, které je příslušným finančním ředitelstvím pro vybrané subjekty, a to pro celý rozsah působnosti finančních ředitelství podle § 9. Územní působnost Finančního ředitelství pro hlavní město Prahu podle přílohy č. 3 k tomuto zákonu pro jiné než vybrané subjekty tím není dotčena.

    (3) Vybraným subjektem se pro účely tohoto zákona rozumí

    a) banka a pobočka zahraniční banky,

    b) pojišťovna a zajišťovna,

    c) právnická osoba založená za účelem podnikání, která dosáhla obratu více než 2 000 000 000 Kč.

    (4) Obratem se pro účely tohoto zákona rozumí úhrn čistého obratu pro účely zákona o účetnictví dosažený za zdaňovací období. Zdaňovacím obdobím se pro účely tohoto zákona rozumí zdaňovací období pro účely zákona o daních z příjmů.

    (5) Dosažení obratu uvedeného v odstavci 3 písm. c) právnickou osobou založenou za účelem podnikání se považuje za změnu podmínek pro určení příslušnosti územních finančních orgánů počínaje prvním dnem druhého zdaňovacího období následujícího po zdaňovacím období, ve kterém bylo tohoto obratu dosaženo.

    (6) Pokles obratu právnické osoby založené za účelem podnikání pod hranici uvedenou v odstavci 3 písm. c) se považuje za změnu podmínek pro určení příslušnosti územních finančních orgánů počínaje prvním dnem čtvrtého zdaňovacího období následujícího po zdaňovacím období, ve kterém k tomuto poklesu obratu došlo. K poklesu obratu podle věty první se nepřihlíží v případě, že před prvním dnem třetího zdaňovacího období následujícího po zdaňovacím období, ve kterém k tomuto poklesu obratu došlo, právnická osoba založená za účelem podnikání znovu dosáhne obratu uvedeného v odstavci 3 písm. c).

    (7) Pro změnu příslušnosti územních finančních orgánů na základě změn podmínek uvedených v odstavcích 5 a 6 se obdobně použijí ustanovení daňového řádu o změně místní příslušnosti, a to pro celý rozsah působnosti územních finančních orgánů podle § 2. Ustanovení daňového řádu o změně místní příslušnosti se použijí obdobně též pro změnu příslušnosti územních finančních orgánů pro vybrané subjekty uvedené v odstavci 3 písm. a) a b), a to pro celý rozsah působnosti územních finančních orgánů podle § 2.

    (8) Je-li to účelné nebo jsou-li pro výkon působnosti územních finančních orgánů podle § 2 potřebné mimořádné odborné znalosti, může Generální finanční ředitelství v odůvodněných případech rozhodnout o tom, že fyzická nebo právnická osoba se považuje za vybraný subjekt, i když se nejedná o osobu uvedenou v odstavci 3. Generální finanční ředitelství rovněž může rozhodnout o tom, že právnická osoba, která je osobou uvedenou v odstavci 3, se za vybraný subjekt nepovažuje. Pro vydání rozhodnutí podle věty první a druhé se přiměřeně použijí ustanovení daňového řádu o delegaci místní příslušnosti, a to pro celý rozsah působnosti územních finančních orgánů podle § 2.

    § 10

    Společná ustanovení o územních finančních orgánech

    (1) Územní finanční orgány jsou organizačními složkami státu. Generální finanční ředitelství je účetní jednotkou. Pro účely hospodaření s majetkem státu, včetně prostředků státního rozpočtu, účetnictví a pracovněprávních vztahů mají finanční ředitelství a finanční úřady postavení vnitřních organizačních jednotek Generálního finančního ředitelství. Příjmy a výdaje Generálního finančního ředitelství jsou obsaženy v rozpočtu kapitoly ministerstva.

    (2) Úkoly územních finančních orgánů plní zaměstnanci vykonávající službu ve služebním poměru podle služebního zákona nebo zaměstnanci v pracovním poměru.

    (3) Generální ředitel je v územních finančních orgánech oprávněn činit právní úkony jménem státu ve všech majetkoprávních a pracovněprávních věcech.

    (4) Představení a vedoucí zaměstnanci , jakož i ostatní zaměstnanci, mohou činit jménem státu majetkoprávní úkony a úkony pracovněprávní pouze na základě písemného pověření generálního ředitele.

    (5) Generální ředitel schvaluje organizační řád územních finančních orgánů. Pobočky územních finančních orgánů, které jsou jejich vnitřními organizačními jednotkami, mohou být zřízeny nebo zrušeny pouze rozhodnutím generálního ředitele.

    § 11

    Ministerstvo

    Ministerstvo

    a) řídí Generální finanční ředitelství,

    b) vykonává správu daní, včetně vyhledávací činnosti,

    c) přezkoumává rozhodnutí Generálního finančního ředitelství vydaná ve správním řízení; přezkoumává rozhodnutí vydaná finančními ředitelstvími ve správním řízení při výkonu působnosti podle § 2 odst. 1 písm. b) a e); přezkoumává rozhodnutí vydaná finančními ředitelstvími v rámci přezkoumávání rozhodnutí finančních úřadů vydaných při výkonu působnosti podle § 2 odst. 1 písm. h),

    d) může pověřit jednáním ve věcech mezinárodní pomoci při správě daní a ve věcech mezinárodní pomoci při vymáhání některých finančních pohledávek územní finanční orgány,

    e) může pověřit územní finanční orgány přezkoumáním hospodaření krajů, hlavního města Prahy a regionálních rad regionů soudržnosti a výkonem dozoru nad přezkoumáváním hospodaření obcí, dobrovolných svazků obcí a městských částí hlavního města Prahy,

    f) v odůvodněných případech provádí úkony nebo dílčí řízení nebo jiné postupy, které jinak patří do pravomoci územních finančních orgánů, anebo se může na provádění těchto úkonů nebo dílčích řízení nebo jiných postupů podílet,

    g) v odůvodněných případech může pověřit jiný než místně příslušný územní finanční orgán správou některých daní, řízením o přestupcích, nebo výkonem dalších působností,

    h) zpracovává údaje získané při výkonu působnosti územních finančních orgánů v jejich územním obvodu, a to bez ohledu na původní účel shromažďování údajů.

    Práva a povinnosti pracovníků územních finančních orgánů

    § 12

    zrušen

    § 13

    Zaměstnanci v územních finančních orgánech, kteří plní úkoly při výkonu působnosti územních finančních orgánů podle tohoto zákona a používají přitom pravomocí, které jim byly v rámci odpovědnosti za plnění těchto úkolů svěřeny, nesmějí

    a) výdělečně provádět kontrolní, daňovou a účetní poradenskou či podobnou činnost pro osoby, které mají podle daňového řádu postavení daňových subjektů, a pro příjemce dotací,

    b) být auditory, revizory účtů, prokuristy, likvidátory a správci konkursních podstat, vyrovnacími správci, zvláštními správci, insolvenčními správci, předběžnými insolvenčními správci, zvláštními insolvenčními správci a oddělenými insolvenčními správci,

    c) být statutárními orgány nebo členy statutárních orgánů obchodních společností nebo družstev nebo členy jejich dozorčích nebo správních rad.

    § 13a

    Služební průkaz

    Zaměstnanci v územních finančních orgánech, kteří plní úkoly podle tohoto zákona, prokazují své oprávnění k této činnosti služebním průkazem vydaným zaměstnavatelem. Vzor služebního průkazu stanoví ministerstvo vyhláškou.

    § 13b

    (1) Osobě (dále jen „poškozený“), která poskytla zaměstnanci finančního ředitelství pomoc při plnění úkolů podle § 1 odst. 1, a tuto pomoc poskytla na žádost nebo s vědomím tohoto zaměstnance, náleží za škodu, pokud jí přitom vznikla, náhrada; náhrada se neposkytne, pokud si poškozený způsobil škodu úmyslně sám. Náhradu na návrh poškozeného poskytuje příslušné finanční ředitelství.

    (2) Došlo-li u poškozeného k újmě na zdraví nebo smrti, určí se rozsah a výše náhrady škody podle předpisů o odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání pracovníků.

    (3) Generální finanční ředitelství poskytne náhradu i za škodu na věcech, která poškozenému vznikla v souvislosti s poskytnutím pomoci podle odstavce 1. Přitom se hradí skutečná škoda, a to uvedením v předešlý stav; není-li to možné nebo účelné, hradí se v penězích. Poškozenému může být přiznána i úhrada nákladů spojených s pořízením nové věci náhradou za věc poškozenou.

    (4) Generální finanční ředitelství poskytne náhradu za škodu i osobě, které byla způsobena škoda osobou, jež poskytla pomoc podle odstavce 1.

    (5) Jestliže Generální finanční ředitelství nahradilo podle odstavců 1 až 4 škodu, může vůči tomu, kdo škodu zavinil, uplatnit nárok na zaplacení částky ve výši částky poskytnuté poškozenému nebo osobě, které způsobil škodu poškozený.

    § 14

    zrušen

    § 15

    (zrušen)

    § 15a

    (1) Ministerstvo vnitra poskytuje ministerstvu pro plnění úkolů podle § 11 písm. b) až e) a územním finančním orgánům pro výkon působnosti podle § 1 z informačního systému evidence obyvatel údaje o

    a) státních občanech České republiky,

    b) cizincích s povolením k pobytu nebo s povolením k přechodnému pobytu anebo s povolením k trvalému pobytu na území České republiky, cizincích, kteří na území České republiky pobývají na základě uděleného dlouhodobého víza podle zvláštního právního předpisu a cizincích, kterým byl udělen azyl na území České republiky, a to v elektronické podobě způsobem umožňujícím dálkový a nepřetržitý přístup.

    (2) Ministerstvo vnitra dále poskytuje ministerstvu pro plnění úkolů podle § 11 písm. b) až e) a územním finančním orgánům pro výkon působnosti podle § 1 z registru rodných čísel údaje o fyzických osobách, kterým bylo přiděleno rodné číslo, avšak nejsou uvedeny v odstavci 1, a to v elektronické podobě způsobem umožňujícím dálkový a nepřetržitý přístup.

    (3) Poskytovanými údaji podle odstavce 1 jsou

    a) u státních občanů České republiky

    b) u cizinců uvedených v odstavci 1 písm. b)

    1. jméno, popřípadě jména, příjmení, případně jejich změna, rodné příjmení, 2. datum narození, 3. pohlaví a jeho změna, 4. místo a okres narození; u občana, který se narodil v cizině, místo a stát, na jehožúzemí k narození došlo, 5. rodné číslo, 6. státní občanství, 7. adresa místa trvalého pobytu, včetně předchozích adres místa trvalého pobytu, 8. počátek trvalého pobytu, popřípadě datum zrušení údaje o místu trvalého pobytu nebo datum ukončení trvalého pobytu na území České republiky, 9. zbavení nebo omezení způsobilosti k právním úkonům, 10. zákaz pobytu, místo zákazu pobytu a doba jeho trvání, 11. rodné číslo otce, matky, popřípadě jiného zákonného zástupce; v případě, že jeden z rodičů nebo jiný zákonný zástupce nemá rodné číslo, jeho jméno, popřípadě jména, příjmení a datum narození, 12. rodinný stav, datum jeho změny a místo uzavření manželství, 13. rodné číslo manžela; je-li manželem cizinec, který nemá přiděleno rodné číslo, jeho jméno, popřípadě jména, příjmení manžela a datum jeho narození, 14. rodné číslo dítěte, 15. osvojení dítěte, 16. datum, místo a okres úmrtí; jde-li o úmrtí občana mimo území České republiky, datum a stát, na jehož území k úmrtí došlo, 17. den, který byl v rozhodnutí soudu o prohlášení za mrtvého uveden jako den úmrtí; 1. jméno, popřípadě jména, příjmení, jejich změna, rodné příjmení, 2. datum narození, 3. pohlaví a jeho změna, 4. místo a stát, na jehož území se narodil, 5. rodné číslo, bylo-li přiděleno, 6. státní občanství, 7. druh a adresa místa pobytu, 8. číslo a platnost povolení k pobytu, 9. počátek pobytu, případně datum zrušení údaje o pobytu, 10. zbavení nebo omezení způsobilosti k právním úkonům, 11. správní vyhoštění a doba, po kterou není umožněn vstup na území České republiky, 12. rodinný stav, datum a místo jeho změny, jméno, popřípadě jména, příjmení manžela, rodné číslo nebo datum narození, 13. jméno, popřípadě jména, příjmení dítěte, pokud je dítě cizincem uvedeným v odstavci 1 písm. b), a jeho rodné číslo; v případě, že rodné číslo nebylo přiděleno, datum narození, 14. jméno, popřípadě jména, příjmení otce, matky, popřípadě jiného zákonného zástupce, pokud jsou cizinci uvedenými v odstavci 1 písm. b), a jejich rodné číslo; v případě, že jeden z rodičů nebo jiný zákonný zástupce nemá rodné číslo, jeho jméno, popřípadě jména, příjmení a datum narození, 15. vyhoštění a doba, po kterou není umožněn vstup na území České republiky, 16. datum, místo a okres úmrtí; jde-li o úmrtí mimo území České republiky, stát, na jehož území k úmrtí došlo, popřípadě datum úmrtí, 17. den, který byl v rozhodnutí soudu o prohlášení za mrtvého uveden jako den úmrtí.

    (4) Poskytovanými údaji podle odstavce 2 jsou

    a) jméno, popřípadě jména, příjmení, popřípadě rodné příjmení,

    b) rodné číslo,

    c) v případě změny rodného čísla původní rodné číslo,

    d) den, měsíc a rok narození,

    e) místo a okres narození, u fyzické osoby narozené v cizině stát, na jehož území se narodila.

    (5) Poskytovanými údaji podle odstavce 1 písm. d) jsou

    a) jméno, popřípadě jména, příjmení, popřípadě rodné příjmení,

    b) rodné číslo,

    c) v případě změny rodného čísla původní rodné číslo, a to i přesto, že je tento údaj v informačním systému evidence obyvatel veden jako blokovaný údaj,

    d) den, měsíc a rok narození,

    e) místo a okres narození; u subjektu údajů, který se narodil v cizině, stát, na jehož území se narodil.

    (6) Údaje, které jsou vedeny jako referenční údaje v základním registru obyvatel, se využijí z agendového informačního systému evidence obyvatel nebo agendového informačního systému cizinců, pouze pokud jsou ve tvaru předcházejícím současný stav.

    (7) Z poskytovaných údajů lze v konkrétním případě použít vždy jen takové údaje, které jsou nezbytné ke splnění daného úkolu.

    (5) Ustanoveními odstavců 1 až 4 není dotčena povinnost státních orgánů a orgánů územních samosprávných celků, které vedou evidenci osob, předávat územním finančním orgánům a ministerstvu údaje v rozsahu a za podmínek podle zákona upravujícího správu daní a poplatků.

    Přechodná a závěrečná ustanovení

    § 16

    (1) Právo hospodaření s národním majetkem dosud užívaným okresními, městskými, obvodnímiakrajskými finančními správami a Finanční správou v hlavním městě Praze přechází bezúplatně na finanční ředitelství.

    (2) Práva a povinnosti z pracovněprávních vztahů pracovníků finančních správ přecházejí na finanční ředitelství.

    (3) Na finanční ředitelství přecházejí všechny pohledávky a závazky finančních správ.

    (4) Pokud se v právních předpisech užívá pojem okresní finanční správa, rozumí se tím finanční úřad. Pokud se užívá pojem krajská finanční správa, rozumí se tím finanční ředitelství.

    § 17

    Zrušují se

    a) zákon Českénárodní rady č. 33/1970 Sb., o finančních správách,

    b) poslední věta v § 12 odst. 3 vyhlášky Federálního ministerstva financí, Ministerstva financí České socialistické republiky a Ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 161/1976 Sb., kterou se provádí zákon o dani ze mzdy.

    § 18

    Tento zákon nabýváúčinnosti dnem 1. ledna 1991. * * * Zákon České národní rady č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, nabyl účinnosti dnem 1. ledna 1993. Zákon České národní rady č. 35/1993 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 337/ /1992 Sb., o správě daní a poplatků, zákon České národní rady č. 531/1990 Sb., o územních finančních orgánech, a zákon České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, nabyl účinnosti dnem 1. ledna 1993. Zákon č. 325/1993 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 587/1992 Sb., o spotřebních daních, ve znění zákona č. 199/1993 Sb., a zákon České národní rady č. 531/1990 Sb., o územních finančních orgánech, ve znění zákona České národní rady č. 337/1992 Sb. a zákona České národní rady č. 35/1993 Sb., nabyl účinnosti dnem 1. ledna 1994. Zákon č. 85/1994 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích vybíraných správními orgány České republiky, ve znění zákona České národní rady č. 10/1993 Sb. a zákona č. 72/1994 Sb., zákon České národní rady č. 531/1990 Sb., o územních finančních orgánech, ve znění zákona České národní rady č. 337/1992 Sb., zákona České národní rady č. 35/1993 Sb. a zákona č. 325/1993 Sb., zákon České národní rady č. 337/ /1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění zákona České národní rady č. 35/1993 Sb., zákona č. 157/1993 Sb., zákona č. 302/1993 Sb., zákona č. 315/1993 Sb. a zákona č. 323/1993 Sb., zákon České národní rady č. 357/1992 Sb., o dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí, ve znění zákona České národní rady č. 18/1993 Sb., zákona č. 322/1993 Sb., zákona č. 42/1994 Sb. a zákona č. 72/1994 Sb., zákon č. 331/ /1993 Sb., o státním rozpočtu České republiky na rok 1994 a o změně a doplnění některých zákonů, a zákon České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění zákona České národní rady č. 35/1993 Sb., zákona č. 96/1993 Sb., zákona č. 157/1993 Sb., zákona č. 196/1993 Sb., zákona č. 323/1993 Sb. a zákona č. 42/ /1994 Sb., nabyl účinnosti dnem 1. června 1994. Zákon č. 311/1999 Sb., kterým se mění zákon č. 531/1990 Sb., o územních finančních orgánech, ve znění pozdějších předpisů, nabyl účinnosti dnem 1. ledna 2000. Zákon č. 253/2000 Sb., o mezinárodní pomoci při správě daní a o změně zákona č. 531/1990 Sb., o územních finančních orgánech, ve znění pozdějších předpisů, nabyl účinnosti dnem vyhlášení (11. srpna 2000). Zákon č. 132/2000 Sb., o změně a zrušení některých zákonů souvisejících se zákonem o krajích, zákonem o obcích, zákonem o okresních úřadech a zákonem o hlavním městě Praze, nabyl účinnosti dnem 1. ledna 2001. Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), nabyl účinnosti dnem 1. ledna 2001. Zákon č. 58/2001 Sb., kterým se mění zákon č. 531/1990 Sb., o územních finančních orgánech, ve znění pozdějších předpisů, nabyl účinnosti prvním dnem následujícího měsíce po vyhlášení (1. března 2001). Zákon č. 320/2002 Sb., o změně a zrušení některých zákonů v souvislosti s ukončením činnosti okresních úřadů, nabyl účinnosti dnem 1. ledna 2003. Zákon č. 444/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 531/1990 Sb., o územních finančních orgánech, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, nabyl účinnosti dnem 1. ledna 2006, s výjimkou ustanovení čl. I bodů 18, 23 a 25, která nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2007, a s výjimkou ustanovení čl. I bodu 22, které nabylo účinnosti dnem vyhlášení (11. listopadu 2005). Předseda vlády:

    Burešová v. r. Pithart v. r.

    1) Zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů.

    2) Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů.

    3) Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů.

    4) Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.

    5) Zákon č. 265/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky v oblasti cen, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů.

    6) Zákon č. 191/2004 Sb., o mezinárodní pomoci při vymáhání některých finančních pohledávek. Zákon č. 253/2000 Sb., o mezinárodní pomoci při správě daní a o změně zákona č. 531/1990 Sb., o územních finančních orgánech, ve znění pozdějších předpisů.

    7) Zákon č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosůněkterých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům (zákon o rozpočtovém určení daní), ve znění pozdějších předpisů.

    8) Zákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění pozdějších předpisů.

    9) Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

    10) Zákon č. 136/1994 Sb., o barvení a značkování některých uhlovodíkových paliv a maziv a o opatřeních s tím souvisejících, o doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákona České národní rady č. 587/1992 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, a o změně zákona České národní rady č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů.

    11) Zákon č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů.

    12) Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

    13) Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů. Zákon č. 549/1991 Sb., o soudních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.

    14) Například zákon č. 353/2003 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Language
  • cs
is lex:changeResult of
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software