About: Emotional Determimants of Educational Process     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Zamer, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The selfregulation of emotional states is one of crucial prerequisites for autoregulated learning. Emotions must also be understood as motivators and as factors integrating/desintegrating learning activities.The main goal of the project is to analyze therole of emotions in the development of metacognitive and metamotivational learning strategies. The partial goals are following: 1) description and measurement of and coping with examination stress and failure-related negative emotions, 2) investigationof relations between positive and negative emotions on one hand, and, on the other hand, cognitive organization, decision making and task motivation, 3) analysis of prerequisites for induction of positive emotional states (including %22flow%22) in education,4) experimental evaluation of possibilities and outcomes of the following teacher's interventions: a) courses fostering emotional literacy, b)application of neurotechnology and traditional relaxation with emotionally disturbed children. (en)
  • Sebereflexe a zvládání emocionálních stavů je předpokladem autoregulace učebních činností (např. Mareš, Man, Prokešová, 1996). Chápání emocí jako motivátoru a faktoru integrujících (nebo dezintegrujících) učební aktivity (např. Stuchlíková, 1996)umožňuje využít emocí při zvyšování efektivity učení. Cílem projektu je analyzovat roli emocí v utváření metakognitivních a metamotivačních strategií. Dílčí cíle jsou: 1) deskripce a diagnostika zkouškového stresu a z něj (či z neúspěchu) vyplývajícíchnegativních emocí (strachu, hněvu, lítosti, aj.) včetně strategií vyrovnávání se s nimi, 2) objasnění souvislostí pozitivních a negativních emocí s kognitivní organizací, rozhodovacími procesy a úkolovou motivací, 3) analýza předpokladu indukcepozitivních emocí při učení (včetne stavu %22flow%22), 4) experimentální ověření těchto intervencí učitele: a) programu rozvoje emoční gramotnosti realizovaného ve výuce, b) využití neurotechnologií a relaxačních metod u dětí s emocionálními problémy.
Title
  • Emotional Determimants of Educational Process (en)
  • Emoční determinanty učení a vyučování
http://linked.open...kovaStatniPodpora
http://linked.open...ez/celkoveNaklady
http://linked.open...datumDodatniDoRIV
http://linked.open...vavai/cez/dodavka
http://linked.open...ez/duvernostUdaju
http://linked.open...in/vavai/cez/faze
http://linked.open...ai/cez/hlavniObor
http://linked.open...vai/cez/hodnoceni
http://linked.open.../cez/kategorieVaV
http://linked.open.../cez/klicovaSlova
  • emotion,selfregulation,metacognition, metamotivation,emotional literacy,examination stress,neurotechnology (en)
http://linked.open...icUkonceniPodpory
http://linked.open...icZahajeniPodpory
http://linked.open...cez/partnerHlavni
http://linked.open...z/poceVysledkuRIV
http://linked.open...inujicichPrijemcu
http://linked.open...cez/pocetPrijemcu
http://linked.open...ocetSpoluPrijemcu
http://linked.open...enychVysledkuVRIV
http://linked.open.../vavai/cez/resort
http://linked.open...okUkonceniPodpory
http://linked.open...okZahajeniPodpory
http://linked.open...iciPoslednihoRoku
http://linked.open...atUdajeProjZameru
http://linked.open...usZobrazovaneFaze
http://linked.open.../cez/vedlejsiObor
http://linked.open...n/vavai/cez/zamer
http://linked.open...sledkuDodavatelem
  • Deskripce a diagnostika zkouškového stresu, neúspěchu a negativních emocí. Analýza předpokladu indukce pozitivních emocí. Souvislosti pozitivních a negativních emocí s kognitivní organizací, rozhodovacími procesy a úkolovou motivací. (en)
  • Deskripce a diagnostika zkouškového stresu, neúspěchu a negativních emocí. Analýza předpokladu indukce pozitivních emocí. Souvislosti pozitivních a negativních emocí s kognitivní organizací, rozhodovacími procesy a úkolovou motivací. (cs)
http://linked.open...cez/zivotniCyklus
is http://linked.open...omain/vavai/zamer of
is http://linked.open...n/vavai/cez/zamer of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 46 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software