Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Ukazuje se, že tendence po každodennosti a autenticity v umění, která byla pro postmodernu tak důležitá, je třeba hledat v dřívějším období, a to v modernistickém období druhé poloviny 20. století. Navíc tyto procesy probíhaly nejenom v umění, ale současně také v oblasti společenského a kulturního života a nakonec byly využity i politicky. Spojené státy jako protiklad tehdejšího Sovětského Ruska a jeho socialistického realizmu, se představily prostřednictvím abstraktního expresionismu jako společnost, která se ztotožňuje s modernou – symbolem pokroku. Takový příklon politiky k avantgardě je v moderních dějinách poměrně neobvyklý a autor se pokouší najít odpověď na to, co to způsobilo.
- Ukazuje se, že tendence po každodennosti a autenticity v umění, která byla pro postmodernu tak důležitá, je třeba hledat v dřívějším období, a to v modernistickém období druhé poloviny 20. století. Navíc tyto procesy probíhaly nejenom v umění, ale současně také v oblasti společenského a kulturního života a nakonec byly využity i politicky. Spojené státy jako protiklad tehdejšího Sovětského Ruska a jeho socialistického realizmu, se představily prostřednictvím abstraktního expresionismu jako společnost, která se ztotožňuje s modernou – symbolem pokroku. Takový příklon politiky k avantgardě je v moderních dějinách poměrně neobvyklý a autor se pokouší najít odpověď na to, co to způsobilo. (cs)
- The article refers to Hans Belting's quote from his book The End of the History of Art: %22the public discussions about art reflect expectations overlaping competence of art.%22 It is not a coincidence that the author refers to the about mentioned book. The necessity to ask the very same question about possible ends and starting points of (modern) art - and modernity in general - draws from the essence of our contemporary situation: the present has been trying to form its own definition in relation to modernity. Other question arise - they deal with a context of development, which in not a context of unified %22Western art%22 highlighted by Belting and analyzed by David Hopkins in his book After Modern Art. Hopkins is author's inspiration as well as culture sociologict Eva Illouz's idea expressed in her esential book Saving the Modern Soul. Author's general essay is trying to overcome the low horizon which still seems to be defined by Lehmann's Postdramatic Theatre and specific attitudes which accept neitjer what has happened in thinking about art since 1990s nor specificity of more general issues drawing from Czech, Central European or East European development in the last 50 years. (en)
|
Title
| - Modernism in Us (en)
- Modernismus v nás
- Modernismus v nás (cs)
|
skos:prefLabel
| - Modernism in Us (en)
- Modernismus v nás
- Modernismus v nás (cs)
|
skos:notation
| - RIV/GAJDOS__:_____/12:#0000002!RIV13-GA0-GAJDOS__
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/GAJDOS__:_____/12:#0000002
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - modernismus, vývoj, vliv (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |