About: Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The book is focused on multicultural competence of helping profession students. It clarifies terminological dichotomy of adjectives multicultural and intercultural, it defines multicultural competence and it describes chosen models of multicultural competence. The attention is especially focused on research on multicultural competence of helping profession students which was realized in 2013 – 2014. The aim of the research was to discover determinants of multicultural competence and on the basis of its relations to create a model of multicultural competence of helping profession students. The research tool called Multicultural Competence Scale of Helping Professions Students (MCSHPS) with 58 items was validated. 9 items were deleted through content analysis by two independent experts. 49 items were reduced through exploratory and confirmatory factor analysis to 20 items MCSHPS version. As determinants of multicultural kompetence development were identified: multicultural activity, multicultural knowledge, understanding of terms, multicultural awareness and multicultural communication skills. Relationships among determinants were identified through regression analysis and path analysis and then a model of multicultural competence was created. A base of the model is represented by multicultural activity which is factor of motivation and ability to openness to multicultural impulses. We include it to non cognitive area of the model. Multicultural knowledge, understanding of terms and multicultural awareness represent cognitive-affective area of the model. On the top of the model there are multicultural communication skills that represent behavioural area of the model. Development of multicultural competence depends not only on application of the model in multicultural education but on other factors too. In the book we describe specification of helping profession students’ training and multicultural learning as a specific way of cognition of different cultures. (en)
  • Publikace je zaměřena na multikulturní kompetenci studentů pomáhajících profesí. Vyjasňuje terminologickou dichotomii adjektiv multikulturní a interkulturní, definuje multikulturní kompetenci a popisuje vybrané modely multikulturní kompetence. Pozornost soustředíme především na výzkum multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí, který byl realizován v letech 2013 – 2014. Cílem bylo odhalit determinanty multikulturní kompetence a na základě vztahů těchto determinant vytvořit model multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. Validizačnímu procesu jsme podrobili nástroj nazvaný Dotazník multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí (MCSHPS), který na počátku čítal 58 položek. Na základě analýzy obsahu položek dvěma nezávislými odborníky jsme odstranili 9 položek. 49 položek jsme prostřednictvím explorační a konfirmační faktorové analýzy redukovali na finální verzi MCSHPS s 20 položkami. Jako determinanty rozvoje multikulturní kompetence byly určeny: multikulturní aktivita, multikulturní znalosti, porozumění pojmům, multikulturní vědomí a multikulturní komunikační dovednosti. Na základě regresní analýzy a path analýzy jsme identifikovali vztahy mezi determinantami a vytvořili model multikulturní kompetence. Základnu modelu tvoří multikulturní aktivita, která představuje motivační faktor a schopnost otevřenosti multikulturním podnětům a řadíme ji k nonkognitivní oblasti modelu. Multikulturní znalosti, porozumění pojmům a multikulturní vědomí tvoří kognitivně afektivní oblast modelu a vrchol představují multikulturní komunikační dovednosti reprezentující behaviorální oblast modelu. Rozvoj multikulturní kompetence závisí nejen na aplikaci modelu v multikulturní edukaci, ale i na dalších faktorech. V publikaci zmiňujeme specifičnost přípravy studentů pomáhajících profesí a dále multikulturní učení, jakožto specifický způsob poznávání odlišných kultur.
  • Publikace je zaměřena na multikulturní kompetenci studentů pomáhajících profesí. Vyjasňuje terminologickou dichotomii adjektiv multikulturní a interkulturní, definuje multikulturní kompetenci a popisuje vybrané modely multikulturní kompetence. Pozornost soustředíme především na výzkum multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí, který byl realizován v letech 2013 – 2014. Cílem bylo odhalit determinanty multikulturní kompetence a na základě vztahů těchto determinant vytvořit model multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. Validizačnímu procesu jsme podrobili nástroj nazvaný Dotazník multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí (MCSHPS), který na počátku čítal 58 položek. Na základě analýzy obsahu položek dvěma nezávislými odborníky jsme odstranili 9 položek. 49 položek jsme prostřednictvím explorační a konfirmační faktorové analýzy redukovali na finální verzi MCSHPS s 20 položkami. Jako determinanty rozvoje multikulturní kompetence byly určeny: multikulturní aktivita, multikulturní znalosti, porozumění pojmům, multikulturní vědomí a multikulturní komunikační dovednosti. Na základě regresní analýzy a path analýzy jsme identifikovali vztahy mezi determinantami a vytvořili model multikulturní kompetence. Základnu modelu tvoří multikulturní aktivita, která představuje motivační faktor a schopnost otevřenosti multikulturním podnětům a řadíme ji k nonkognitivní oblasti modelu. Multikulturní znalosti, porozumění pojmům a multikulturní vědomí tvoří kognitivně afektivní oblast modelu a vrchol představují multikulturní komunikační dovednosti reprezentující behaviorální oblast modelu. Rozvoj multikulturní kompetence závisí nejen na aplikaci modelu v multikulturní edukaci, ale i na dalších faktorech. V publikaci zmiňujeme specifičnost přípravy studentů pomáhajících profesí a dále multikulturní učení, jakožto specifický způsob poznávání odlišných kultur. (cs)
Title
  • Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí
  • Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí (cs)
  • Multicultural Competence of Helping Profession Students (en)
skos:prefLabel
  • Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí
  • Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí (cs)
  • Multicultural Competence of Helping Profession Students (en)
skos:notation
  • RIV/70883521:28150/14:43871836!RIV15-GA0-28150___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GPP407/12/P196)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 31016
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28150/14:43871836
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • research; helping profession; multicultural education; multicultural competence (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [ACDE64CB4303]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Zlín
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hladík, Jakub
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7454-426-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28150
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 82 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software