Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The term %22post-modern period%22 has been used for the contemporary time since 1947. Typical for postmodernism - as a theory and culture - reflecting unconstricted and hastily advancing school of thought proclaiming pluralism of values, including authority. However, even postmodernism cannot avoid subordination to certain social regularity that forms the base of the continuity of mankind' s development. One of its pillars is the generally recognized authority of the school, as an institution, and teachers, as its advocates. In pedagogic theory, authority is recognized as an indispensable educational elemnt, whose substance, however, is variable, because it goes hand in hand with changes in society. Like any ideological trends, postmodernism, too, reflects the changes. The objective of our study is to demostrate the contigencies, relations, and analogies that correspond to scientific concepts of authority in teaching processes, alon with positive trends in the postmodern understanding of society. (en)
- Pro současnou dobu se po roce 1947 vžil jako jeden z názvů doba postmoderní. Typické pro postmodernismus jako teorii a myšlenkový odraz rozvolněné a rychle spěchající doby je pluralismus hodnot, včetně autority. Avšak ani postmodernismu se nemůže vyhnout společenská zákonitost, která spočívá v kontinuitě vývoje lidské společnosti. Ta je zajišťována i autoritou školy a jejích učitelů. V pedagogické teorii je autorita uznávána jako nezbytná hodnota výchovy. Avšak ani obsah této hodnoty není neměnný. Váže se na společenské změny. Podobně jako kterýkoli myšlenkový proud, tedy podobně jako postmodernismus. Cílem naší stati je ukázat souvislosti, vztahy a analogie, v nichž koresponduje vědecké pojetí autority v pedagogice spolu s pozitivními proudy v postmoderním chápání společnosti.
- Pro současnou dobu se po roce 1947 vžil jako jeden z názvů doba postmoderní. Typické pro postmodernismus jako teorii a myšlenkový odraz rozvolněné a rychle spěchající doby je pluralismus hodnot, včetně autority. Avšak ani postmodernismu se nemůže vyhnout společenská zákonitost, která spočívá v kontinuitě vývoje lidské společnosti. Ta je zajišťována i autoritou školy a jejích učitelů. V pedagogické teorii je autorita uznávána jako nezbytná hodnota výchovy. Avšak ani obsah této hodnoty není neměnný. Váže se na společenské změny. Podobně jako kterýkoli myšlenkový proud, tedy podobně jako postmodernismus. Cílem naší stati je ukázat souvislosti, vztahy a analogie, v nichž koresponduje vědecké pojetí autority v pedagogice spolu s pozitivními proudy v postmoderním chápání společnosti. (cs)
|
Title
| - Position of authority in post-modern society (en)
- Postavení autority v postmoderní společnosti
- Postavení autority v postmoderní společnosti (cs)
|
skos:prefLabel
| - Position of authority in post-modern society (en)
- Postavení autority v postmoderní společnosti
- Postavení autority v postmoderní společnosti (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28150/11:43865632!RIV12-MSM-28150___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28150/11:43865632
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - modernity, postmodernity, plurality, authority, philosophy of postmodernity, philosophy of education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Acta Universitatis Carolinae Philosophica et Historica
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |