About: Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Andragogics is a young scientific discipline that ties onto fonner practices of teaching adults since the 1990's or theorv of teachin2 and educatin2 adults. The term is derived from a Greek word, aner, meaning man, and agoge, meaning guide. Therefore, the x-erbatim meaning is %22man guidance%22, as an extended version of guiding adults. Andragogics is actually a new field of science that is defined as a theory of educating and enlightening adults. In tenis of theory, the discipline involx-es delimitations of concepts that form the base of andragogic theory. This leads onto discussions about the relationship and interaction of andragogics with pedagogy, the role of andragogists as professionals. This image of man’s transforination into an autonomous being is underlined in the educational method of the philosopher Socrates and is called the shock process. It is a process of developing man' s minci under the guidance of a teacher and it starts at the point of feehng embarrassment ox-er oile's had Irving conditions to experiencing astonishment that there exist things that are worth Irving for and, eventually. evocation of interest in ideas and genuine fulfillment of the very sense of living. (en)
  • Andragogika je mladou vědní disciplinou, která od devadesátých let dvacátého století navazuje na dřívější tzv. pedagogiku dospělých, nebo spíše teorii výchovy a vzdělávání dospělých. Základem pojmu je řecké slovo anér-muž a agoge-vést. Doslovně je to tedy vedeni muže. v rozšířené verzi vedeni dospělých. Andragogika je tedy nová vědní disciplina, která je vymezeno jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. V rámci teorie jsou vymezovány pojmy, které tvoří základ andragogické teorie. S tím souvisí i diskuse o vztahu andragogiky k pedagogice. o roli andragogů jako profesionálů, jejich kompetencích, o cílových skupinách, kterými se andragogika zabývá. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých se neobejde ani bez filozofických souvislostí. V této souvislosti je edukace dospělých a péče o dospělého člověka objasňován s pomocí antických filozofii a jejich filozofických systémů. Mezi nimi to je podobenství o Platónově jeskyni jako symbolu cesty dospělého od nevědomosti a životě v předsudcích k svobodě a autonomii. Tzv. Platonův trojúhelník ukazuje vztah mezi člověkem (Já), jsoucnem (to, co je) a absolutním duchem (myšlenkové bohatství lidstva). V tomto trojúhelníku se člověk nejenom nachází, ale také se rozhoduje a volí svoji vlastní životni cestu. Tento obraz přerodu člověka v autonomní bytost je podtržen výchovnou metodou filozofa Sokrata, která je nazývána otřesovým procesem. Je to vývoj vědomí člověka, které ovlivňuje a řídí vychovatel,od zahanbeni ze špatné situace, ve které člověk žije, přerod k údivu, že existuji i věci, pro které stojí za to žít, až k zájmu o ideu, o naplnění skutečného smyslu života.
  • Andragogika je mladou vědní disciplinou, která od devadesátých let dvacátého století navazuje na dřívější tzv. pedagogiku dospělých, nebo spíše teorii výchovy a vzdělávání dospělých. Základem pojmu je řecké slovo anér-muž a agoge-vést. Doslovně je to tedy vedeni muže. v rozšířené verzi vedeni dospělých. Andragogika je tedy nová vědní disciplina, která je vymezeno jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. V rámci teorie jsou vymezovány pojmy, které tvoří základ andragogické teorie. S tím souvisí i diskuse o vztahu andragogiky k pedagogice. o roli andragogů jako profesionálů, jejich kompetencích, o cílových skupinách, kterými se andragogika zabývá. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých se neobejde ani bez filozofických souvislostí. V této souvislosti je edukace dospělých a péče o dospělého člověka objasňován s pomocí antických filozofii a jejich filozofických systémů. Mezi nimi to je podobenství o Platónově jeskyni jako symbolu cesty dospělého od nevědomosti a životě v předsudcích k svobodě a autonomii. Tzv. Platonův trojúhelník ukazuje vztah mezi člověkem (Já), jsoucnem (to, co je) a absolutním duchem (myšlenkové bohatství lidstva). V tomto trojúhelníku se člověk nejenom nachází, ale také se rozhoduje a volí svoji vlastní životni cestu. Tento obraz přerodu člověka v autonomní bytost je podtržen výchovnou metodou filozofa Sokrata, která je nazývána otřesovým procesem. Je to vývoj vědomí člověka, které ovlivňuje a řídí vychovatel,od zahanbeni ze špatné situace, ve které člověk žije, přerod k údivu, že existuji i věci, pro které stojí za to žít, až k zájmu o ideu, o naplnění skutečného smyslu života. (cs)
Title
  • Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých
  • Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých (cs)
  • Andragogics as Theory of Education nud Upgrading of Adults (en)
skos:prefLabel
  • Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých
  • Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých (cs)
  • Andragogics as Theory of Education nud Upgrading of Adults (en)
skos:notation
  • RIV/70883521:28150/11:43865365!RIV12-MSM-28150___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 186243
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28150/11:43865365
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Andragogics,pedagogy, theory of educating and enlightening of adults, similitude to Plato's cave. Socrates' shock proces, Plato's triangle. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [496F9ECDB79A]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Balvín, Jaroslav
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Hnutí R, Praha
https://schema.org/isbn
  • 978-80-86798-16-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28150
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software