Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Kultura hraje v životě člověka velmi ambivalentní roli. Na jedné straně ji vnímáme jako cosi duchovního, co souvisí se světem uměleckých idejí, jimž se více čí méně můžeme konzumací jejích produktů přibližovat, na druhou stranu její společenskou roli můžeme nazírat i z čistě pragmatických pozic. Vztah lidí ke kultuře a kulturním produktům totiž můžeme v zásadě považovat za zcela marketingový. Podstatou marketingu je vazba a komunikace mezi producentem a jeho cílovými skupinami, tedy mezi prodávajícími a nakupujícími. Také na oblast kultury, ať již se jedná o její komerční nebo nekomerční větev, o kulturu spotřební nebo uměleckou, se můžeme dívat tak, že její produkty jsou zajímavé pro určitou (byť třeba nepočetnou) cílovou skupinu. Ta může mít motivace k jeho nákupu, ale zároveň může vnímat i překážky (například časové, informační, prostorové, nebo i volní) při jeho konzumaci. V marketingu kultury tak stejně jako v jakékoliv jiné oblasti světa obchodu hraje roli marketingový výzkum. Tato studie blíže komentuje výsledky dvou z nich – výzkumu postojů obyvatel České republiky k divadlu a filmu a podobného výzkumu postojů k muzejnictví a výtvarného umění jakožto oblastem umělecké tvorby či prezentace, stejně jako k oblastem volnočasových aktivit lidí.
- Kultura hraje v životě člověka velmi ambivalentní roli. Na jedné straně ji vnímáme jako cosi duchovního, co souvisí se světem uměleckých idejí, jimž se více čí méně můžeme konzumací jejích produktů přibližovat, na druhou stranu její společenskou roli můžeme nazírat i z čistě pragmatických pozic. Vztah lidí ke kultuře a kulturním produktům totiž můžeme v zásadě považovat za zcela marketingový. Podstatou marketingu je vazba a komunikace mezi producentem a jeho cílovými skupinami, tedy mezi prodávajícími a nakupujícími. Také na oblast kultury, ať již se jedná o její komerční nebo nekomerční větev, o kulturu spotřební nebo uměleckou, se můžeme dívat tak, že její produkty jsou zajímavé pro určitou (byť třeba nepočetnou) cílovou skupinu. Ta může mít motivace k jeho nákupu, ale zároveň může vnímat i překážky (například časové, informační, prostorové, nebo i volní) při jeho konzumaci. V marketingu kultury tak stejně jako v jakékoliv jiné oblasti světa obchodu hraje roli marketingový výzkum. Tato studie blíže komentuje výsledky dvou z nich – výzkumu postojů obyvatel České republiky k divadlu a filmu a podobného výzkumu postojů k muzejnictví a výtvarného umění jakožto oblastem umělecké tvorby či prezentace, stejně jako k oblastem volnočasových aktivit lidí. (cs)
- The study deals with the issue of what kind of a relationship particular parts of the public have to theatre, film, fine arts and museums as artistic products, or, as the case may be, to theatre-, cinema-, gallery- or museum-going as forms of leisure time activities. Research data referred to and presented in the study respond to questions regarding how often people go to theatres, cinema, galleries and museums, what dramatic, film or fine arts genres and kinds of museums they prefer and what associations with these forms of art they have. The main goal is to show the significance of particular demographic and behavioural segmentation criteria as gender, age, education, influence of family and social groups, etc. (en)
|
Title
| - Význam demografické a behaviorální segmentace v marketingu kultury
- Význam demografické a behaviorální segmentace v marketingu kultury (cs)
- The Importance of Demographic and Behavioral Segmentation in Arts Marketing (en)
|
skos:prefLabel
| - Význam demografické a behaviorální segmentace v marketingu kultury
- Význam demografické a behaviorální segmentace v marketingu kultury (cs)
- The Importance of Demographic and Behavioral Segmentation in Arts Marketing (en)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28130/14:43872238!RIV15-MSM-28130___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28130/14:43872238
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Marketing Research; Marketing Communication; Marketing; Gallery; Museum; Movie; Cinema; Theatre; Art; Culture (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Marketing Science and Inspirations
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |