About: Alternative Marketing Strategies for the Sale of Music     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The chapter analyses the alternative marketing strategies used by several foreign and Czech musicians in recent years. In short, the development of the music industry with emphasis on its current state is introduced. The main part is devoted to a comparison of alternative marketing strategies in the global and Czech music industry and finding the differences between common and alternative marketing strategies in music recordings’ promotion. The strategies are evaluated based on the sales performance of the music and various other aspects. The chapter concludes the summary and several recommendations regarding music marketing and promotion. (en)
  • Kapitola analyzuje alternativní marketingové strategie, které použili zahraniční i čeští hudebníci v několika posledních letech. Ve stručnosti je zde představen vývoj hudebního průmyslu s akcentem na jeho současnou situaci. Hlavní důraz je kladen na porovnání alternativních marketingových strategií ve světovém i českém hudebním průmyslu a nalezení odlišností vůči běžnému marketingu a propagaci hudebních nahrávek. Strategie jsou hodnoceny podle prodejnosti hudby a různých dalších dostupných údajů a faktorů. V závěru kapitola nabízí obecné shrnutí a doporučení pro marketing a propagaci hudebních nahrávek.
  • Kapitola analyzuje alternativní marketingové strategie, které použili zahraniční i čeští hudebníci v několika posledních letech. Ve stručnosti je zde představen vývoj hudebního průmyslu s akcentem na jeho současnou situaci. Hlavní důraz je kladen na porovnání alternativních marketingových strategií ve světovém i českém hudebním průmyslu a nalezení odlišností vůči běžnému marketingu a propagaci hudebních nahrávek. Strategie jsou hodnoceny podle prodejnosti hudby a různých dalších dostupných údajů a faktorů. V závěru kapitola nabízí obecné shrnutí a doporučení pro marketing a propagaci hudebních nahrávek. (cs)
Title
  • Alternative Marketing Strategies for the Sale of Music (en)
  • Alternativní marketingové strategie při prodeji hudby
  • Alternativní marketingové strategie při prodeji hudby (cs)
skos:prefLabel
  • Alternative Marketing Strategies for the Sale of Music (en)
  • Alternativní marketingové strategie při prodeji hudby
  • Alternativní marketingové strategie při prodeji hudby (cs)
skos:notation
  • RIV/70883521:28130/13:43870539!RIV14-MSM-28130___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 60180
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28130/13:43870539
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Music, music industry, marketing, marketing strategies, internet (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [1146D916EF61]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Zlín
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Protipóly marketingové komunikace
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Globální a lokální v marketingové komunikaci
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bačuvčík, Radim
  • Šilhavík, Jakub
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • VeRBuM
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87500-36-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28130
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 38 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software