About: Marketing of Symphony Orchestras: the Audience and Public of the Moravian Philharmonic Orchestras     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This monograph deals with the possibilities of implementing marketing principles in symphony orchestras in four Moravian regional seats, Brno Philharmonic Orchestra, Moravian Philharmonic Olomouc, Bohuslav Martinů Philharmonic Zlín and Janáček’s Philharmonic Orchestra Ostrava. It explores the relationship between cultural environment in the four cities, dimensions of the orchestra’s audience, their products (especially number and qualities of their subscription series), environment of their venues, specifications of the price setting and their marketing communication. Merits of the monograph are in two research studies aimed at the attitudes of the symphony orchestras’ audience and the public in the four cities towards classical music and their orchestras. The monograph is focused on the partial aspects of regional symphony orchestras’ marketing management, such as changes of their marketing, societal and competitive environment, possibilities of market segmentation, questions of development the product and its customers’ benefits, terms of consumption of the music and its economic and social costs, possibilities of classical music’s promotion and conditions of funding its performance from public and private resources. (en)
  • Monografie se zabývá možnostmi zavádění marketingových principů do řízení regionálních symfonických orchestrů. Situaci sleduje na příkladu symfonických orchestrů sídlících ve čtyřech moravských krajských městech, Filharmonie Brno, Moravské filharmonie Olomouc, Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín a Janáčkovy filharmonie Ostrava. Zkoumá souvislosti mezi kulturním prostředím v těchto čtyřech městech, charakteristikami publika jednotlivých orchestrů, jejich produkty, prostředím konání koncertů, specifiky cenotvorby a používanými nástroji marketingové komunikace. Jádro tvoří dvě výzkumné sondy do postojů filharmonického publika a obecné veřejnosti k vážné hudbě a k symfonickým orchestrům. Kniha si všímá dílčích aspektů marketingového řízení regionálních symfonických orchestrů, tedy proměn jejich marketingového prostředí, především prostředí společenského a konkurenčního, možností segmentace publika, otázky tvorby produktu a jeho zákaznických benefitů, podmínek konzumace hudby a jejích ekonomických a společenských nákladů, možností propagace vážné hudby a podmínek financování její produkce včetně využití nástrojů fundraisingu.
  • Monografie se zabývá možnostmi zavádění marketingových principů do řízení regionálních symfonických orchestrů. Situaci sleduje na příkladu symfonických orchestrů sídlících ve čtyřech moravských krajských městech, Filharmonie Brno, Moravské filharmonie Olomouc, Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín a Janáčkovy filharmonie Ostrava. Zkoumá souvislosti mezi kulturním prostředím v těchto čtyřech městech, charakteristikami publika jednotlivých orchestrů, jejich produkty, prostředím konání koncertů, specifiky cenotvorby a používanými nástroji marketingové komunikace. Jádro tvoří dvě výzkumné sondy do postojů filharmonického publika a obecné veřejnosti k vážné hudbě a k symfonickým orchestrům. Kniha si všímá dílčích aspektů marketingového řízení regionálních symfonických orchestrů, tedy proměn jejich marketingového prostředí, především prostředí společenského a konkurenčního, možností segmentace publika, otázky tvorby produktu a jeho zákaznických benefitů, podmínek konzumace hudby a jejích ekonomických a společenských nákladů, možností propagace vážné hudby a podmínek financování její produkce včetně využití nástrojů fundraisingu. (cs)
Title
  • Marketing of Symphony Orchestras: the Audience and Public of the Moravian Philharmonic Orchestras (en)
  • Marketing symfonických orchestrů: publikum a veřejnost moravských filharmonií
  • Marketing symfonických orchestrů: publikum a veřejnost moravských filharmonií (cs)
skos:prefLabel
  • Marketing of Symphony Orchestras: the Audience and Public of the Moravian Philharmonic Orchestras (en)
  • Marketing symfonických orchestrů: publikum a veřejnost moravských filharmonií
  • Marketing symfonických orchestrů: publikum a veřejnost moravských filharmonií (cs)
skos:notation
  • RIV/70883521:28130/11:43865954!RIV12-MSM-28130___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 210714
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28130/11:43865954
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • symphony orchestra, philharmonic, culture, art, classical music, marketing, management, marketing communication (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [960E84C55450]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Zlín
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • 1103
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Marketing symfonických orchestrů: publikum a veřejnost moravských filharmonií
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bačuvčík, Radim
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • VeRBuM
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87500-03-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28130
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software