Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Tato práce prezentuje nové paradigma kreativní ekonomie, které do dnešní doby nedostalo jednoznačné teoretické vymezení. Z tohoto důvodu práce v úvodu předkládá své vlastní pojetí kreativní ekonomiky, prezentující kreativní ekonomii jako další krok v růstové teorii, kterou na základě nových společenských změn obohacuje o společensko-kulturní a urbanistický aspekt. Následně práce zkoumá, s využitím Nového kreativního indexu, vliv kreativity na rozvoj regionů v transformujících se ekonomikách (Slovensko) v porovnání s rozvinutými zeměmi (Německo). Ve výsledku je prokázáno, že kreativita není nosným bodem tzv. catch-up efektu a transformující ekonomiky by měly raději vycházet z absolutních čísel, nadále využívat komparativní výhody a vytvářet instituce, které budou podporovat jejich hospodářský úspěch postavený na masové produkci a kopírování efektivních inovací z rozvinutých zemí.
- Tato práce prezentuje nové paradigma kreativní ekonomie, které do dnešní doby nedostalo jednoznačné teoretické vymezení. Z tohoto důvodu práce v úvodu předkládá své vlastní pojetí kreativní ekonomiky, prezentující kreativní ekonomii jako další krok v růstové teorii, kterou na základě nových společenských změn obohacuje o společensko-kulturní a urbanistický aspekt. Následně práce zkoumá, s využitím Nového kreativního indexu, vliv kreativity na rozvoj regionů v transformujících se ekonomikách (Slovensko) v porovnání s rozvinutými zeměmi (Německo). Ve výsledku je prokázáno, že kreativita není nosným bodem tzv. catch-up efektu a transformující ekonomiky by měly raději vycházet z absolutních čísel, nadále využívat komparativní výhody a vytvářet instituce, které budou podporovat jejich hospodářský úspěch postavený na masové produkci a kopírování efektivních inovací z rozvinutých zemí. (cs)
- This paper presents a new paradigm of creative economics which did not get clear theoretical definition yet. For this reason the work gives its own concept of creative economics presenting creative economics as a next step in the growth theory that is on the basis of new social changes enriched by socio-cultural and urban aspect. Subsequently, the paper analyses with the contribution of new creative index influence of creativity on development of regions in transformation economies (Slovakia) in comparison with developed countries (Germany). At the end there is proof of the fact that creativity is not the foothold of so called catch-up effect and the emerging economies had better infer from absolute figures, consequently use the comparative advantages and create the situations that will support their economic success based on mass production and copying of effective innovations from developed countries. (en)
|
Title
| - Comparison of Developed and Transformation Economy Systems from the Perspective of Creative Economics with the Contribution of New Creative Index (en)
- Komparace rozvinutých a transformujících se ekonomik z pohledu kreativní ekonomie za přispění nového kreativního indexu
- Komparace rozvinutých a transformujících se ekonomik z pohledu kreativní ekonomie za přispění nového kreativního indexu (cs)
|
skos:prefLabel
| - Comparison of Developed and Transformation Economy Systems from the Perspective of Creative Economics with the Contribution of New Creative Index (en)
- Komparace rozvinutých a transformujících se ekonomik z pohledu kreativní ekonomie za přispění nového kreativního indexu
- Komparace rozvinutých a transformujících se ekonomik z pohledu kreativní ekonomie za přispění nového kreativního indexu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28120/13:43870747!RIV14-MSM-28120___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28120/13:43870747
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Creativity, New Creative Index, emerging countries, catch-up effect, Industrial Revolution, ICT (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Chwaszcz, Ondřej
- Kloudová, Jitka
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |