Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The main aim of our research was to identify the ways in which 30 selected situational, instrumental and personal factors influence managerial development, and create a basis for research into managerial tacit knowledge. The pivotal method for the data acquisition was through interviews with managers that were based on the exploitation of mental maps. The research results were compared with knowledge and observations gained from background research into the available professional literature ? e.g. Sternberg (1995, 2001), Leonard and Swap (2005), Bennett (1998), Haldin-Herrgärd (2000, 2003), Nonaka and Takeuchi (1995), Mládková (2004, 2005), Švec (2003). The main results of our research are the following: A person should ideally mature into a managerial position, i.e. they must obtain a sufficient number of experiences and experience (e.g. in subordinate working positions) and the associated Tacit Knowledge. The rate and ease of Managerial Tacit Knowledge acquisition and formation are influenced by the
- The main aim of our research was to identify the ways in which 30 selected situational, instrumental and personal factors influence managerial development, and create a basis for research into managerial tacit knowledge. The pivotal method for the data acquisition was through interviews with managers that were based on the exploitation of mental maps. The research results were compared with knowledge and observations gained from background research into the available professional literature ? e.g. Sternberg (1995, 2001), Leonard and Swap (2005), Bennett (1998), Haldin-Herrgärd (2000, 2003), Nonaka and Takeuchi (1995), Mládková (2004, 2005), Švec (2003). The main results of our research are the following: A person should ideally mature into a managerial position, i.e. they must obtain a sufficient number of experiences and experience (e.g. in subordinate working positions) and the associated Tacit Knowledge. The rate and ease of Managerial Tacit Knowledge acquisition and formation are influenced by the (en)
- Hlavním cílem našeho výzkumu bylo identifikovat způsoby, kterými 30 vybraných situačních, instrumentální a osobních faktorů ovlivňuje rozvoj manažera, a vytvořit základ pro výzkum v oblasti manažerských tacitních znalostí. Základní metodou pro získání dat byly rozhovory s manažery, které byly založeny na použití mentálních map. Výsledky výzkumu byly srovnány se znalostmi a poznatky získanými z odborné literatury ? např. Sternberg (1995, 2001), Leonard and Swap (2005), Bennett (1998), Haldin-Herrgärd (2000, 2003), Nonaka and Takeuchi (1995), Mládková (2004, 2005), Švec (2003). Hlavní výsledky našeho výzkumu jsou následující: Člověk by měl v ideálním případě ?dozrát? pro manažerskou pozici, tzv. musí získat dostatečné množství zkušeností (např. jako řadový pracovník) a s nimi spojených tacitních znalostí. Rychlost a snadnost získání a formování manažerských tacitních znalostí je ovlivněna osobností manažera. Mentor může pomoci začínajícímu manažerovi získat tacitní znalosti. Získání a rozvoj tacitních z (cs)
|
Title
| - Tacit Knowledge Formation within the Context of the Managerial Maturation Process
- Tacit Knowledge Formation within the Context of the Managerial Maturation Process (en)
- Formování tacitních znalostí v rámci procesu manažerského zrání (cs)
|
skos:prefLabel
| - Tacit Knowledge Formation within the Context of the Managerial Maturation Process
- Tacit Knowledge Formation within the Context of the Managerial Maturation Process (en)
- Formování tacitních znalostí v rámci procesu manažerského zrání (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28120/08:63507788!RIV09-GA0-28120___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28120/08:63507788
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Knowledge Sharing; Management Development; Managerial Maturation Process; Tacit Knowledge; Tacit Knowledge Acquisition (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| - AU - Australské společenství
|
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - International Journal of Knowledge, Culture and Change Management
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Švec, Vlastimil
- Matošková, Jana
- Gregar, Aleš
- Linhart, Petr
- Bejtkovský, Jiří
- Chernel, Andras
- Kressová, Petra
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |