Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Ethics as the system of moral values is conditioned to many aspects. The main aspects are especially: the percept of law each other country, attitude of the public, customers and organizations and conduct of individuals. The basic ethical aspect of advertising is presenting the true and complete information about the product that is being introduced. Ethics in advertising is impossible to restrict by legal regulations, therefore the market uses as the main tool self-regulation. The contribution is oriented on the determination of the position of ethics in the advertising, presents the ethics aspects of the advertising and introduces tools and possibilities of solution to ethical problems in advertising. (en)
- Etika, jako systém morálních hodnot, je podmíněna mnoha aspekty. Mezi hlavní aspekty patří zejména právní normy jednotlivých zemí, postoje a názory veřejnosti, zákazníků a organizací a chování jednotlivců. Základním etickým aspektem reklamy je podávat veřejnosti pravdivé a úplné informace o nabízeném produktu. Etiku v reklamě nelze omezit právním předpisem, proto využívá trh jako základní nástroj tzv. samoregulaci. Příspěvek je zaměřený na vymezení základního postavení etiky v reklamě, prezentuje etické aspekty reklamy a předkládá nástroje a možnosti při řešení etických problémů v reklamě.
- Etika, jako systém morálních hodnot, je podmíněna mnoha aspekty. Mezi hlavní aspekty patří zejména právní normy jednotlivých zemí, postoje a názory veřejnosti, zákazníků a organizací a chování jednotlivců. Základním etickým aspektem reklamy je podávat veřejnosti pravdivé a úplné informace o nabízeném produktu. Etiku v reklamě nelze omezit právním předpisem, proto využívá trh jako základní nástroj tzv. samoregulaci. Příspěvek je zaměřený na vymezení základního postavení etiky v reklamě, prezentuje etické aspekty reklamy a předkládá nástroje a možnosti při řešení etických problémů v reklamě. (cs)
|
Title
| - Etické aspekty reklamy
- Ethical Aspects of Advertising (en)
- Etické aspekty reklamy (cs)
|
skos:prefLabel
| - Etické aspekty reklamy
- Ethical Aspects of Advertising (en)
- Etické aspekty reklamy (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28120/07:63506347!RIV08-MSM-28120___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28120/07:63506347
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Ethics; Advertising; Self-regulation; Ethics code (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |