About: Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Autor se v tomto článku zaobírá firemními hodnotami a jejich hodnotou pro důvěryhodnost firmy. Moderní firma se musí zaměřovat na komunikaci s různými skupinami veřejnosti, protože její okolí značně ovlivňuje její činnost. Skupiny stakeholders jsou významné pro její stabilitu. Jedním z nástrojů takové komunikace mohou být firemní hodnoty. Pokud firma demonstruje své hodnoty, dostavá se pod veřejnou kontrolu a může si tak zlepšit svou důvěryhodnost, je to zárovneň i cesta pro snižování informační asymetrie. Součástí tohoto článku jsou čtyři průzkumy zaměřené na danou problematiku.
  • Autor se v tomto článku zaobírá firemními hodnotami a jejich hodnotou pro důvěryhodnost firmy. Moderní firma se musí zaměřovat na komunikaci s různými skupinami veřejnosti, protože její okolí značně ovlivňuje její činnost. Skupiny stakeholders jsou významné pro její stabilitu. Jedním z nástrojů takové komunikace mohou být firemní hodnoty. Pokud firma demonstruje své hodnoty, dostavá se pod veřejnou kontrolu a může si tak zlepšit svou důvěryhodnost, je to zárovneň i cesta pro snižování informační asymetrie. Součástí tohoto článku jsou čtyři průzkumy zaměřené na danou problematiku. (cs)
  • The author of this conference paper is interested in firm#s values and influence of these values to corporate credibility. Modern firm has to concentrate its attention to communication with various groups of stakeholders because the surroundings is more important for its activities. Employees, customers, consumers, contractors, shareholders, others investors, authorities and another groups of stakeholders are indispensable for firm#s stability. Demonstrating firm#s values can be a tool for improving of communication with these groups. If the firm demonstrates its values it could be under major public control. But it is also a way of improving firm#s credibility and good will. Demonstrating of firm#s values is also method of reduction information asymmetry. Part of this conference paper are four researches of firm#s values and citizen#s preference. In the conclusion you can find a comparation of values of various groups (eg. Czech firms and citizens of the Czech Republic). (en)
Title
  • Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders
  • Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders (en)
  • Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders (cs)
skos:prefLabel
  • Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders
  • Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders (en)
  • Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders (cs)
skos:notation
  • RIV/70883521:28120/05:63503022!RIV06-MSM-28120___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 389-396
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM 265300021)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 521713
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/70883521:28120/05:63503022
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • The author of this conference paper is interested in firm#s values and influence of these values to corporate credibility. Modern firm has to concentrate its attention to communication with various groups of stakeholders because the surroundings is more important for its activities. Employees; customers; consumers; contractors; shareholders; others investors; authorities and another groups of stakeholders are indispensable for firm#s stability. Demonstrating firm#s values can be a tool for improving of communication with these groups. If the firm demonstrates its values it could be under major public control. But it is also a way of improving firm#s credibility and good will. Demonstrating of firm#s values is also method of reduction information asymmetry. Part of this conference paper are four researches of firm#s values and citizen#s preference. In the conclusion you can find a comparation of values of various groups (eg. Czech firms and citizens of the Czech Republic). (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [00A9E6413B7A]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Žilina
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Žilina
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník příspěvků z konference Modelovanie procesov manažmentu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Medek, Michal
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • EDIS - vydavateľstvo Žilinskej univerzity
https://schema.org/isbn
  • 80-8070-447-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 28120
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software