Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Autor se v tomto článku zaobírá firemními hodnotami a jejich hodnotou pro důvěryhodnost firmy. Moderní firma se musí zaměřovat na komunikaci s různými skupinami veřejnosti, protože její okolí značně ovlivňuje její činnost. Skupiny stakeholders jsou významné pro její stabilitu. Jedním z nástrojů takové komunikace mohou být firemní hodnoty. Pokud firma demonstruje své hodnoty, dostavá se pod veřejnou kontrolu a může si tak zlepšit svou důvěryhodnost, je to zárovneň i cesta pro snižování informační asymetrie. Součástí tohoto článku jsou čtyři průzkumy zaměřené na danou problematiku.
- Autor se v tomto článku zaobírá firemními hodnotami a jejich hodnotou pro důvěryhodnost firmy. Moderní firma se musí zaměřovat na komunikaci s různými skupinami veřejnosti, protože její okolí značně ovlivňuje její činnost. Skupiny stakeholders jsou významné pro její stabilitu. Jedním z nástrojů takové komunikace mohou být firemní hodnoty. Pokud firma demonstruje své hodnoty, dostavá se pod veřejnou kontrolu a může si tak zlepšit svou důvěryhodnost, je to zárovneň i cesta pro snižování informační asymetrie. Součástí tohoto článku jsou čtyři průzkumy zaměřené na danou problematiku. (cs)
- The author of this conference paper is interested in firm#s values and influence of these values to corporate credibility. Modern firm has to concentrate its attention to communication with various groups of stakeholders because the surroundings is more important for its activities. Employees, customers, consumers, contractors, shareholders, others investors, authorities and another groups of stakeholders are indispensable for firm#s stability. Demonstrating firm#s values can be a tool for improving of communication with these groups. If the firm demonstrates its values it could be under major public control. But it is also a way of improving firm#s credibility and good will. Demonstrating of firm#s values is also method of reduction information asymmetry. Part of this conference paper are four researches of firm#s values and citizen#s preference. In the conclusion you can find a comparation of values of various groups (eg. Czech firms and citizens of the Czech Republic). (en)
|
Title
| - Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders
- Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders (en)
- Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders (cs)
|
skos:prefLabel
| - Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders
- Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders (en)
- Firemní hodnoty v ČR - prostředek komunikace managementu se stakeholders (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28120/05:63503022!RIV06-MSM-28120___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28120/05:63503022
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - The author of this conference paper is interested in firm#s values and influence of these values to corporate credibility. Modern firm has to concentrate its attention to communication with various groups of stakeholders because the surroundings is more important for its activities. Employees; customers; consumers; contractors; shareholders; others investors; authorities and another groups of stakeholders are indispensable for firm#s stability. Demonstrating firm#s values can be a tool for improving of communication with these groups. If the firm demonstrates its values it could be under major public control. But it is also a way of improving firm#s credibility and good will. Demonstrating of firm#s values is also method of reduction information asymmetry. Part of this conference paper are four researches of firm#s values and citizen#s preference. In the conclusion you can find a comparation of values of various groups (eg. Czech firms and citizens of the Czech Republic). (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sborník příspěvků z konference Modelovanie procesov manažmentu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - EDIS - vydavateľstvo Žilinskej univerzity
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |