Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - This contribution deals with a method used for increasing competitive abilities of enterprises. It is called competitive intelligence and is based on acquisition of open information sources, their analysis and using its conclusions to planning and to support decision making. A big emphasise is on mining public sources which have to be collected legally. The aim of the research done in the autumn 2004 among top 200 IT companies in the Czech Republic was to find answers to questions connected with intelligence cycle - planning, gathering information, analysis and dissemination of information. Of course, there was a risk that companies would not give appropriate answers because of information retention. Generally it showed almost lack of knowledge of this method. Although half of them knew the basics of competitive intelligence, they were convinced of having enough information about their competitors. Their information baseline was good but the system for data processing indicated low level. Detailed cha (en)
- Příspěvek se zabývá problematikou konkurenčního zpravodajství - metody zpracování informací o konkurenci založené striktně na etických základech. Jsou zde uvedeny výsledky výzkumu, jenž se uskutečnil na podzim roku 2004 mezi 200 nejvýznamnějšími českými IT společnostmi. Výzkum měl zodpovědět na otázky, zda firmy konkurenční zpravodajství využívají, které informace o konkurentech vyhledávají, jak získaná data zpracovávají a ve kterých oblastech výsledky zpravodajství využívají.
- Příspěvek se zabývá problematikou konkurenčního zpravodajství - metody zpracování informací o konkurenci založené striktně na etických základech. Jsou zde uvedeny výsledky výzkumu, jenž se uskutečnil na podzim roku 2004 mezi 200 nejvýznamnějšími českými IT společnostmi. Výzkum měl zodpovědět na otázky, zda firmy konkurenční zpravodajství využívají, které informace o konkurentech vyhledávají, jak získaná data zpracovávají a ve kterých oblastech výsledky zpravodajství využívají. (cs)
|
Title
| - Jak moc se firmy zajímají o své konkurenty?
- How Much are the Enterprises Interested in their Competitors? (en)
- Jak moc se firmy zajímají o své konkurenty? (cs)
|
skos:prefLabel
| - Jak moc se firmy zajímají o své konkurenty?
- How Much are the Enterprises Interested in their Competitors? (en)
- Jak moc se firmy zajímají o své konkurenty? (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28120/05:63502885!RIV06-MSM-28120___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28120/05:63502885
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - competitive intelligence; research (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Inforum 2005: 11. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |