Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Článek se zabývá detailní numerickou analýzou mechanického chování membrány, která je součástí aktuátoru pro osobní automobil. Materiálem membrány je vysoce elastický polymer, který je z jedné strany vystužen vrstvou tkaniny. Protože se jedná o významný regulační prvek, jsou kladeny vysoké požadavky na závislost tlaku v aktuátoru a zdvihu membrány. Zásadním problémem je pak hystereze při posunu membrány jedním směrem a při zpětném pohybu. S využitím metody konečných prvků (FEM) byl detailně analyzován možný vliv konstrukce aktuátoru na tuto hysterezi a byly určeny její možné příčiny. Numerický model zahrnuje jevy jako hyperelasticita elastomeru a kontakt jednotlivých součástí aktuátoru.
- Článek se zabývá detailní numerickou analýzou mechanického chování membrány, která je součástí aktuátoru pro osobní automobil. Materiálem membrány je vysoce elastický polymer, který je z jedné strany vystužen vrstvou tkaniny. Protože se jedná o významný regulační prvek, jsou kladeny vysoké požadavky na závislost tlaku v aktuátoru a zdvihu membrány. Zásadním problémem je pak hystereze při posunu membrány jedním směrem a při zpětném pohybu. S využitím metody konečných prvků (FEM) byl detailně analyzován možný vliv konstrukce aktuátoru na tuto hysterezi a byly určeny její možné příčiny. Numerický model zahrnuje jevy jako hyperelasticita elastomeru a kontakt jednotlivých součástí aktuátoru. (cs)
- The article deals with detailed numerical analysis of the mechanics of the diaphragm, that is used in a passenger car actuator. The diaphragm is made of a highly elastic polymer, which is reinforced by a textile fabric on (at) its one side. Due to the fact that the actuator is a important regulation part, a high requirements of precision must be fulfilled in the relationship between a pressure in the actuator and the diaphragm lifting. A crucial problem is a hysteresis in the diaphragm displacement during a movement in one direction and a reversal direction. A finite element method (FEM) was used for the precise analysis of a possible reasons of the hysteresis, that would be caused by the actuator construction. Such phenomenons as a hyperelasticity and a contact of particular parts of elastoemer were included in the numerical model. (en)
|
Title
| - Numerical analysis of elastic diaphragm mechanics of car actuator (en)
- Numerická analýza chování elastické membrány v aktuátoru
- Numerická analýza chování elastické membrány v aktuátoru (cs)
|
skos:prefLabel
| - Numerical analysis of elastic diaphragm mechanics of car actuator (en)
- Numerická analýza chování elastické membrány v aktuátoru
- Numerická analýza chování elastické membrány v aktuátoru (cs)
|
skos:notation
| - RIV/70883521:28110/13:43870583!RIV14-MSM-28110___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/70883521:28110/13:43870583
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - hyperelasticity, rubber, elastomer, pneumatic actuator (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |