Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - The lecture explains at first the general notion of architecture as a social phenomenon. It hints how to understand the relevance of the basic poles between which the birth of our environment oscilates: the pole of energy, structure and sense. How the structuration of our living environment relates to the structure of our society – what are the interdependence but also to what degree these two phenomena are autonomous. In the second part the lecture deals with the question how to teach architectural design? What are the individual stages which together form the sequence of the whole semester and also what are the aspects of the design, which need to be addressed during the whole working process. What is also followed are the parameters of the creative work, what are its conditions and how it differs from the work of a craftsman or mechanical work. (en)
- Přednáška naznačuje základy pojetí architektury jako společenského jevu. Naznačuje, jak rozumět jednotlivým základním pólům tvorby prostředí: pólu energie, struktury a smyslu. Jak souvisí strukturace našeho obytného prostředí s tím, jak je členěna naše společnost – jaká je závislost, ale i autonomie těchto jevů. Ve druhé části se přednáška věnuje systému ateliérové výuky. Jednotlivým krokům uskutečňovaným v průběhu semestru, aspektům, kterým nutno věnovat pozornost v průběhu celého postupu práce. Sledovány jsou i parametry tvůrčí práce a jejich odlišnosti od typu práce řemeslné i mechanické.
- Přednáška naznačuje základy pojetí architektury jako společenského jevu. Naznačuje, jak rozumět jednotlivým základním pólům tvorby prostředí: pólu energie, struktury a smyslu. Jak souvisí strukturace našeho obytného prostředí s tím, jak je členěna naše společnost – jaká je závislost, ale i autonomie těchto jevů. Ve druhé části se přednáška věnuje systému ateliérové výuky. Jednotlivým krokům uskutečňovaným v průběhu semestru, aspektům, kterým nutno věnovat pozornost v průběhu celého postupu práce. Sledovány jsou i parametry tvůrčí práce a jejich odlišnosti od typu práce řemeslné i mechanické. (cs)
|
Title
| - ENERGIE - STRUKTURA - SMYSL poznámky k výuce architektonického návrhu
- ENERGIE - STRUKTURA - SMYSL poznámky k výuce architektonického návrhu (cs)
- ENERGY - STRUCTURE - MEANING, notes on teaching of architectural design (en)
|
skos:prefLabel
| - ENERGIE - STRUKTURA - SMYSL poznámky k výuce architektonického návrhu
- ENERGIE - STRUKTURA - SMYSL poznámky k výuce architektonického návrhu (cs)
- ENERGY - STRUCTURE - MEANING, notes on teaching of architectural design (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21450/11:00217214!RIV15-MSM-21450___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21450/11:00217214
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - structuration of build environment; social structure; architectural design teaching; creative work; craftsman work; mechanical work. (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |