Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Bìhem vizuálního sledování libovolného pøedmìtu vzniká na oèní bulvì zkreslený obraz. To je dáno pøedevším vzájemnou polohou mezi pozorovatelem, pozorovaným pøedmìtem, senzorem a tvarem oèní bulvy, kterou mùžeme považovat za kulovou plochu. Pokud se rozhodneme urèovat pozici v prostoru, kterou oko sleduje, je tøeba nejdøíve identifikovat celou soustavu a zavést odpovídající korekèní rovnici. Jejím úkolem je získat ze zkresleného obrazu rekonstruovaný skuteèný tvar a pozici pozorovaného pøedmìtu. Identifikace takového systému a stanovení rovnice je komplexní problém s nìkolika stupni volnosti. Tento fenomén je proto vhodné øešit za pomocí 3D simulace a následného zpracování dat pomocí programu Matlab. Pøi øešení nejdøíve dojde k vytvoøení trénovací množiny, jejíž data odpovídají projekci pozorovaného tvaru. Následuje detekce tvaru a lineární aproximace získaných souøadnic. Proces lineární aproximace pohledu na poèítaèový monitor (libovolný obdélníkový pøedmìt) je znázornìn na následující ilustraci. V Prvním kroku dojde k definici rohù objektu pomocí funkce corners(). Pozice zvolených rohù je irelevantní. Jejich poèet by mìl být roven ètyøem, kvùli potøebì namapování informace na standardní matici. V další fázi je tøeba detekovat hrany. Doporuèuji jednoduchou funkci edges(), nicménì je tøeba si dát pozor, aby se v pøedchozím bodì detekované rohy objevili v této skupinì hodnot. Následuje zápis získaných koordinát mezi odpovídající detekované rohy do vznikající matice. Tímto definujeme první prstenec celistvých dat. Celý postup se opakuje pro menší opsanou plochu za vzniku matice s nìkolika vyplnìnými prstenci. V poslední fázi je vhodné dopoèítat nevyplnìná NaN místa v matici. Pro tento proces již využijeme princip klasické
- Bìhem vizuálního sledování libovolného pøedmìtu vzniká na oèní bulvì zkreslený obraz. To je dáno pøedevším vzájemnou polohou mezi pozorovatelem, pozorovaným pøedmìtem, senzorem a tvarem oèní bulvy, kterou mùžeme považovat za kulovou plochu. Pokud se rozhodneme urèovat pozici v prostoru, kterou oko sleduje, je tøeba nejdøíve identifikovat celou soustavu a zavést odpovídající korekèní rovnici. Jejím úkolem je získat ze zkresleného obrazu rekonstruovaný skuteèný tvar a pozici pozorovaného pøedmìtu. Identifikace takového systému a stanovení rovnice je komplexní problém s nìkolika stupni volnosti. Tento fenomén je proto vhodné øešit za pomocí 3D simulace a následného zpracování dat pomocí programu Matlab. Pøi øešení nejdøíve dojde k vytvoøení trénovací množiny, jejíž data odpovídají projekci pozorovaného tvaru. Následuje detekce tvaru a lineární aproximace získaných souøadnic. Proces lineární aproximace pohledu na poèítaèový monitor (libovolný obdélníkový pøedmìt) je znázornìn na následující ilustraci. V Prvním kroku dojde k definici rohù objektu pomocí funkce corners(). Pozice zvolených rohù je irelevantní. Jejich poèet by mìl být roven ètyøem, kvùli potøebì namapování informace na standardní matici. V další fázi je tøeba detekovat hrany. Doporuèuji jednoduchou funkci edges(), nicménì je tøeba si dát pozor, aby se v pøedchozím bodì detekované rohy objevili v této skupinì hodnot. Následuje zápis získaných koordinát mezi odpovídající detekované rohy do vznikající matice. Tímto definujeme první prstenec celistvých dat. Celý postup se opakuje pro menší opsanou plochu za vzniku matice s nìkolika vyplnìnými prstenci. V poslední fázi je vhodné dopoèítat nevyplnìná NaN místa v matici. Pro tento proces již využijeme princip klasické (cs)
- Pupils' movement shape is influenced by sphere form of eyeball. Causing nonlinear dependency between subject, spectator and focused object. Our goal is to specify exact position of subject view by measuring pupils' center. First of all we have to identify both systems between subject & spectator and subject & object. Afterwards is possible to reconstruct dependences and determine the exact position. Identification and formulas of these systems will be quite complex, because of to many degrees of freedom. Therefore we have decided to create full 3D virtual simulation with post processing in Matlab application. First step is to prepare training set of pictures with shape of pupils' movement. Followed by corners and edges detection. Last step is remapping all detected points to rectangle matrix. Cycle is being repeated for as many decreased shapes as user wishes. Here starts linear approximation between these decreased shapes. Illustration is showing places marked NaN which are not yet calculated. Output includes fully mapped approximation matrix, which can be generated for any state in both systems. (en)
|
Title
| - Eye Pupils´ Movement Linear Approximation (en)
- Lineární aproximace tvaru projekce na lidské rohovce
- Lineární aproximace tvaru projekce na lidské rohovce (cs)
|
skos:prefLabel
| - Eye Pupils´ Movement Linear Approximation (en)
- Lineární aproximace tvaru projekce na lidské rohovce
- Lineární aproximace tvaru projekce na lidské rohovce (cs)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21230/11:00191114!RIV12-MSM-21230___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21230/11:00191114
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - human eye; look detection; correction (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - 19th Annual Conference Proceedings Technical Computing Prague 2011
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Vydavatelství VŠCHT Praha
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |