About: Eye Pupils´ Movement Linear Approximation     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Bìhem vizuálního sledování libovolného pøedmìtu vzniká na oèní bulvì zkreslený obraz. To je dáno pøedevším vzájemnou polohou mezi pozorovatelem, pozorovaným pøedmìtem, senzorem a tvarem oèní bulvy, kterou mùžeme považovat za kulovou plochu. Pokud se rozhodneme urèovat pozici v prostoru, kterou oko sleduje, je tøeba nejdøíve identifikovat celou soustavu a zavést odpovídající korekèní rovnici. Jejím úkolem je získat ze zkresleného obrazu rekonstruovaný skuteèný tvar a pozici pozorovaného pøedmìtu. Identifikace takového systému a stanovení rovnice je komplexní problém s nìkolika stupni volnosti. Tento fenomén je proto vhodné øešit za pomocí 3D simulace a následného zpracování dat pomocí programu Matlab. Pøi øešení nejdøíve dojde k vytvoøení trénovací množiny, jejíž data odpovídají projekci pozorovaného tvaru. Následuje detekce tvaru a lineární aproximace získaných souøadnic. Proces lineární aproximace pohledu na poèítaèový monitor (libovolný obdélníkový pøedmìt) je znázornìn na následující ilustraci. V Prvním kroku dojde k definici rohù objektu pomocí funkce corners(). Pozice zvolených rohù je irelevantní. Jejich poèet by mìl být roven ètyøem, kvùli potøebì namapování informace na standardní matici. V další fázi je tøeba detekovat hrany. Doporuèuji jednoduchou funkci edges(), nicménì je tøeba si dát pozor, aby se v pøedchozím bodì detekované rohy objevili v této skupinì hodnot. Následuje zápis získaných koordinát mezi odpovídající detekované rohy do vznikající matice. Tímto definujeme první prstenec celistvých dat. Celý postup se opakuje pro menší opsanou plochu za vzniku matice s nìkolika vyplnìnými prstenci. V poslední fázi je vhodné dopoèítat nevyplnìná NaN místa v matici. Pro tento proces již využijeme princip klasické
  • Bìhem vizuálního sledování libovolného pøedmìtu vzniká na oèní bulvì zkreslený obraz. To je dáno pøedevším vzájemnou polohou mezi pozorovatelem, pozorovaným pøedmìtem, senzorem a tvarem oèní bulvy, kterou mùžeme považovat za kulovou plochu. Pokud se rozhodneme urèovat pozici v prostoru, kterou oko sleduje, je tøeba nejdøíve identifikovat celou soustavu a zavést odpovídající korekèní rovnici. Jejím úkolem je získat ze zkresleného obrazu rekonstruovaný skuteèný tvar a pozici pozorovaného pøedmìtu. Identifikace takového systému a stanovení rovnice je komplexní problém s nìkolika stupni volnosti. Tento fenomén je proto vhodné øešit za pomocí 3D simulace a následného zpracování dat pomocí programu Matlab. Pøi øešení nejdøíve dojde k vytvoøení trénovací množiny, jejíž data odpovídají projekci pozorovaného tvaru. Následuje detekce tvaru a lineární aproximace získaných souøadnic. Proces lineární aproximace pohledu na poèítaèový monitor (libovolný obdélníkový pøedmìt) je znázornìn na následující ilustraci. V Prvním kroku dojde k definici rohù objektu pomocí funkce corners(). Pozice zvolených rohù je irelevantní. Jejich poèet by mìl být roven ètyøem, kvùli potøebì namapování informace na standardní matici. V další fázi je tøeba detekovat hrany. Doporuèuji jednoduchou funkci edges(), nicménì je tøeba si dát pozor, aby se v pøedchozím bodì detekované rohy objevili v této skupinì hodnot. Následuje zápis získaných koordinát mezi odpovídající detekované rohy do vznikající matice. Tímto definujeme první prstenec celistvých dat. Celý postup se opakuje pro menší opsanou plochu za vzniku matice s nìkolika vyplnìnými prstenci. V poslední fázi je vhodné dopoèítat nevyplnìná NaN místa v matici. Pro tento proces již využijeme princip klasické (cs)
  • Pupils' movement shape is influenced by sphere form of eyeball. Causing nonlinear dependency between subject, spectator and focused object. Our goal is to specify exact position of subject view by measuring pupils' center. First of all we have to identify both systems between subject & spectator and subject & object. Afterwards is possible to reconstruct dependences and determine the exact position. Identification and formulas of these systems will be quite complex, because of to many degrees of freedom. Therefore we have decided to create full 3D virtual simulation with post processing in Matlab application. First step is to prepare training set of pictures with shape of pupils' movement. Followed by corners and edges detection. Last step is remapping all detected points to rectangle matrix. Cycle is being repeated for as many decreased shapes as user wishes. Here starts linear approximation between these decreased shapes. Illustration is showing places marked NaN which are not yet calculated. Output includes fully mapped approximation matrix, which can be generated for any state in both systems. (en)
Title
  • Eye Pupils´ Movement Linear Approximation (en)
  • Lineární aproximace tvaru projekce na lidské rohovce
  • Lineární aproximace tvaru projekce na lidské rohovce (cs)
skos:prefLabel
  • Eye Pupils´ Movement Linear Approximation (en)
  • Lineární aproximace tvaru projekce na lidské rohovce
  • Lineární aproximace tvaru projekce na lidské rohovce (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21230/11:00191114!RIV12-MSM-21230___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 209616
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21230/11:00191114
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • human eye; look detection; correction (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [F334183B012A]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Technická 5, 16628 Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • 19th Annual Conference Proceedings Technical Computing Prague 2011
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Polčák, Marek
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Vydavatelství VŠCHT Praha
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7080-794-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21230
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software