About: Baku Metro Development     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Presented paper describes conception of new metro system development in the capital of Azerbaijan. Baku is the capital and the largest city of Azerbaijan located on the southern shore of the Absheron Peninsula. Officially 2.5 million people live in Baku, however the real population is much larger – reportedly up to 4 million, and the city is further spreading at a high rate. The existing metro system has been continually developed since 1967 from the period of the existence of the USSR. Today only 2 lines at the total length of 34 km, with 23 stations, are in operation. These two existing metro lines will be extended and three new lines will be built. Whole metro system is supposed to be completed in 2035 and 119 km and 76 stations shall be in operation at that time. The public competition was won by a consortium consisting of Systra (France), Saman (South Korea) and Mott MacDonald (the CR). Within the consortium framework, the Prague branch of Mott MacDonald is responsible for the design for all parts comprising tunnels. We began with feasibility study design of Baku Metro Development in 2009 and today we are working on detailed design of new Purple Line and detailed design of new Blue Line. Purple Line is designed at the total length of 20 km, with 12 stations and Blue Line is designed at the total length of 17 km, with 11 stations. Purple Line is today under construction and many of atypical solutions, f.e. using of cast-iron segments during TBM excavation, will be mentioned in this paper. First part of new Purple Line, section about 3 stations with interchange to existing Green Line, is supposed to be completed by 2015. (en)
  • Prezentovaný článek se věnuje koncepci rozvoje nového systému metra v hlavním městě Ázerbájdžánu. Baku je hlavní a zároveň největší město v Ázerbájdžánu. Nachází se na Apšeronském poloostrově na východokavkazském pobřeží Kaspického moře. Oficiálně zde žije 2.5 milionu obyvatel, ve skutečnosti je však počet obyvatel mnohem vyšší, hovoří se přibližně až o 4 milionech, a město se i nadále rozrůstá vysokým tempem. Existující metro je zde průběžně rozšiřováno od roku 1967, vzniklo ještě za dob SSSR. Celkem jsou zde v provozu dvě linky o celkové délce 34km s 23 stanicemi. Projekt koncepce rozvoje metra v Baku předpokládá prodloužení dvou existujících linek metra a výstavbu tří zcela nových linek. Celý systém metra by měl být kom-pletní v roce 2035 a měl by mít 119 km a 76 stanic. Projekt rozvoje metra v Baku vyhrálo ve veřejné soutěži kon-sorcium firem Systra (Francie), Saman (Jižní Korea) and Mott MacDonald (ČR). Pražská pobočka firmy Mott MacDonald je v rámci konsorcia zodpovědná za návrh všech podzemních tunelových částí metra. Se studií proveditelnosti se začalo v roce 2009 a dnes projektujeme realizační dokumentaci dvou prvních linek – fialové a modré. Fialová linka je 20 km dlouhá a je na ní 12 stanic. Modrá linka je 17 km dlouhá a je na ní 11 stanic. První úsek fialové linky mezi třemi stanicemi je dnes již také ve výstavbě a uvedení do provozu se očekává v roce 2015. V rámci této stavby jsme se setkali s mnoha atypickými postupy, např. užití starých litinových segmentů do moderních zeminových štítů, které jsou zmíněny v článku.
  • Prezentovaný článek se věnuje koncepci rozvoje nového systému metra v hlavním městě Ázerbájdžánu. Baku je hlavní a zároveň největší město v Ázerbájdžánu. Nachází se na Apšeronském poloostrově na východokavkazském pobřeží Kaspického moře. Oficiálně zde žije 2.5 milionu obyvatel, ve skutečnosti je však počet obyvatel mnohem vyšší, hovoří se přibližně až o 4 milionech, a město se i nadále rozrůstá vysokým tempem. Existující metro je zde průběžně rozšiřováno od roku 1967, vzniklo ještě za dob SSSR. Celkem jsou zde v provozu dvě linky o celkové délce 34km s 23 stanicemi. Projekt koncepce rozvoje metra v Baku předpokládá prodloužení dvou existujících linek metra a výstavbu tří zcela nových linek. Celý systém metra by měl být kom-pletní v roce 2035 a měl by mít 119 km a 76 stanic. Projekt rozvoje metra v Baku vyhrálo ve veřejné soutěži kon-sorcium firem Systra (Francie), Saman (Jižní Korea) and Mott MacDonald (ČR). Pražská pobočka firmy Mott MacDonald je v rámci konsorcia zodpovědná za návrh všech podzemních tunelových částí metra. Se studií proveditelnosti se začalo v roce 2009 a dnes projektujeme realizační dokumentaci dvou prvních linek – fialové a modré. Fialová linka je 20 km dlouhá a je na ní 12 stanic. Modrá linka je 17 km dlouhá a je na ní 11 stanic. První úsek fialové linky mezi třemi stanicemi je dnes již také ve výstavbě a uvedení do provozu se očekává v roce 2015. V rámci této stavby jsme se setkali s mnoha atypickými postupy, např. užití starých litinových segmentů do moderních zeminových štítů, které jsou zmíněny v článku. (cs)
Title
  • Baku Metro Development
  • Baku Metro Development (en)
  • Baku Metro Development (cs)
skos:prefLabel
  • Baku Metro Development
  • Baku Metro Development (en)
  • Baku Metro Development (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21110/13:00207697!RIV14-MSM-21110___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
  • Polák, Barnabás
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 62836
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21110/13:00207697
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Metro; Tunnels; Shafts; FEM; NATM (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [F6EF848CD1E9]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Podzemní stavby Praha 2013
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Polák, Barnabás
  • Kolevski, M.
  • Růžička, P.
  • Tyrlik, M.
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Česká tunelářská asociace ITA-AITES
https://schema.org/isbn
  • 978-80-260-3867-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 117 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software