About: Vliv R-materiálu a různých asfaltových pojiv na vybrané vlastnosti asfaltové směsi typu VMT 16     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Recyklace je aktuálním tématem nejen v oblasti dopravního stavitelství. V tomto průmyslovém odvětví však lze identifikovat velký význam, který opětovné zpracování a využití zejména přírodních materiálů má a to s ohledem ke značné spotřebě především přírodního kameniva, jež je pro realizaci liniových staveb žádoucí. Při snaze snižovat materiálovou náročnost staveb je zcela logickým cílem snaha zvýšit podíl recyklovatelného materiálu v asfaltových směsích. Na druhé straně je třeba vždy pozornost věnovat aspektům trvanlivosti stavebních konstrukcí, které musí při využití recyklovaných materiálů vykázat srovnatelné kvalitativní a funkční parametry. Význam tohoto hlediska stoupá, pokud se zaměříme na konstrukční řešení, která sama o sobě mají zvýšené nároky na výkonnost, která je od nich požadována. Takovým typem konstrukce je v silničním stavitelství provedení ložních nebo podkladních stmelených vrstev vozovek s využitím směsí s vysokým modulem tuhosti (VMT). Možností opětovného použití dříve zabudovaného materiálu ve vozovce je více a liší se jak postupem získání recyklátu, tak i jeho opakovaným zapracováním do nové směsi. V rámci tohoto příspěvku jsou vybrány a porovnávány varianty asfaltových směsí s vysokým modulem tuhosti, které se liší přítomností nebo absencí R-materiálu a současně využívají různé typy asfaltových pojiv. Použitím směsi VMT dosáhneme také finančních výhod, jelikož je obecně známo, že tato směs se v případě správného návrhu a pokládky vyznačuje vysokou životností a tím pádem delší dobou mezi provedením a nutností oprav či případné výměny. Další variantou úspory je také potenciál celkového ztenčení souvrství konstrukce vozovky. V tomto ohledu je další předností vyšší odolnost prosti únavě a zvýšená odolnost proti účinkům vody a z ekonomického hlediska také možnost návrhu nižší tloušťky vrstev vozovky v porovnání s klasickými typy.
  • Recyklace je aktuálním tématem nejen v oblasti dopravního stavitelství. V tomto průmyslovém odvětví však lze identifikovat velký význam, který opětovné zpracování a využití zejména přírodních materiálů má a to s ohledem ke značné spotřebě především přírodního kameniva, jež je pro realizaci liniových staveb žádoucí. Při snaze snižovat materiálovou náročnost staveb je zcela logickým cílem snaha zvýšit podíl recyklovatelného materiálu v asfaltových směsích. Na druhé straně je třeba vždy pozornost věnovat aspektům trvanlivosti stavebních konstrukcí, které musí při využití recyklovaných materiálů vykázat srovnatelné kvalitativní a funkční parametry. Význam tohoto hlediska stoupá, pokud se zaměříme na konstrukční řešení, která sama o sobě mají zvýšené nároky na výkonnost, která je od nich požadována. Takovým typem konstrukce je v silničním stavitelství provedení ložních nebo podkladních stmelených vrstev vozovek s využitím směsí s vysokým modulem tuhosti (VMT). Možností opětovného použití dříve zabudovaného materiálu ve vozovce je více a liší se jak postupem získání recyklátu, tak i jeho opakovaným zapracováním do nové směsi. V rámci tohoto příspěvku jsou vybrány a porovnávány varianty asfaltových směsí s vysokým modulem tuhosti, které se liší přítomností nebo absencí R-materiálu a současně využívají různé typy asfaltových pojiv. Použitím směsi VMT dosáhneme také finančních výhod, jelikož je obecně známo, že tato směs se v případě správného návrhu a pokládky vyznačuje vysokou životností a tím pádem delší dobou mezi provedením a nutností oprav či případné výměny. Další variantou úspory je také potenciál celkového ztenčení souvrství konstrukce vozovky. V tomto ohledu je další předností vyšší odolnost prosti únavě a zvýšená odolnost proti účinkům vody a z ekonomického hlediska také možnost návrhu nižší tloušťky vrstev vozovky v porovnání s klasickými typy. (cs)
  • The objective of this paper is to summarize experimental findings of functionalities between the content of added reclaimed asphalt material (RAP) in asphalt mixtures of the HMAC (high modulus asphalt concrete) type, selected suitable bituminous binders (including the applicability of chemical additives) and performance characteristics describing the behavior of asphalt mixes in the range of high and low temperatures. The results of dynamic non-destructive stiffness measured in a temperature interval of 0-30°C, creep behavior at 40°C with the assessment of resistance to permanent deformation as well as the regular rutting test are presented here. Further, master curves for the complex dynamic modulus of the asphalt mixtures are determined and assessed. Finally, recommendations about acceptable contents of reclaimed asphalt material securing the minimum technical requirements of technical standards and sufficient asphalt mixture durability are formulated. The influence of combined use of reclaimed material and selected bituminous binders is described as well. (en)
Title
  • Vliv R-materiálu a různých asfaltových pojiv na vybrané vlastnosti asfaltové směsi typu VMT 16
  • Vliv R-materiálu a různých asfaltových pojiv na vybrané vlastnosti asfaltové směsi typu VMT 16 (cs)
  • Influence of RAP and various bituminous binders on selected characteristics of HMAC 16 asphalt mixture (en)
skos:prefLabel
  • Vliv R-materiálu a různých asfaltových pojiv na vybrané vlastnosti asfaltové směsi typu VMT 16
  • Vliv R-materiálu a různých asfaltových pojiv na vybrané vlastnosti asfaltové směsi typu VMT 16 (cs)
  • Influence of RAP and various bituminous binders on selected characteristics of HMAC 16 asphalt mixture (en)
skos:notation
  • RIV/68407700:21110/13:00205258!RIV14-TA0-21110___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(TA02030549)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 114679
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21110/13:00205258
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • reclaimed asphalt material; HMAC; bituminous binder; rejuvenator; stiffness; ITSR; permanent deformation (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [AB8DC7919A22]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Nový Smokovec
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Košice
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Znovupoužitie materiálov na stavebné účely
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Mondschein, Petr
  • Valentin, Jan
  • Miláčková, Kristýna
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Dom techniky Košice
https://schema.org/isbn
  • 978-80-232-0320-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21110
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 68 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software