About: Findings of Experimental Design and Testing of Cold Asphalt Emulsion Mixtures     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V současnosti je v dopravním stavitelství kladen důraz na technologie, které umožňují snižování energetické náročnosti výroby a zpracování směsi, zároveň snižují náklady na výstavbu pozemních komunikací. Uvedené předpoklady zohledňuje technologie studených asfaltových směsí. Asfaltová směs hutněná za studena je směs těženého nebo drceného kameniva odpovídající frakce a specifické pomaluštěpné kationaktivní asfaltové emulze, která se vyrábí a zpracovává při běžných venkovních teplotách. Oproti standardně používaným asfaltovým směsím prováděným za horka není požadován ohřev žádné z použitých složek. V České republice se v současnosti tato technologie asfaltových směsí hutněných za studena nepoužívá, a proto zde nejsou dostatečné experimentální i praktické zkušenosti s použitím těchto směsí. Vycházet lze pouze ze zkušeností pro směsi aplikované v rámci technologií recyklace za studena. Vzhledem k absenci platných technických předpisů a dosud nedokončeným předběžných technickým podmínkám připravovaným v rámci Ministerstva dopravy ČR se vycházelo především z francouzských postupů, normových požadavků a zkušeností. V rámci experimentální činnosti byla navržena studená asfaltová směs vhodná pro použití v obrusné vrstvě vozovky a následně byly stanoveny vybrané fyzikálně mechanické a funkční parametry. Doposud zjištěné výsledky a poznatky jsou prezentovány v následujícím příspěvku.
  • V současnosti je v dopravním stavitelství kladen důraz na technologie, které umožňují snižování energetické náročnosti výroby a zpracování směsi, zároveň snižují náklady na výstavbu pozemních komunikací. Uvedené předpoklady zohledňuje technologie studených asfaltových směsí. Asfaltová směs hutněná za studena je směs těženého nebo drceného kameniva odpovídající frakce a specifické pomaluštěpné kationaktivní asfaltové emulze, která se vyrábí a zpracovává při běžných venkovních teplotách. Oproti standardně používaným asfaltovým směsím prováděným za horka není požadován ohřev žádné z použitých složek. V České republice se v současnosti tato technologie asfaltových směsí hutněných za studena nepoužívá, a proto zde nejsou dostatečné experimentální i praktické zkušenosti s použitím těchto směsí. Vycházet lze pouze ze zkušeností pro směsi aplikované v rámci technologií recyklace za studena. Vzhledem k absenci platných technických předpisů a dosud nedokončeným předběžných technickým podmínkám připravovaným v rámci Ministerstva dopravy ČR se vycházelo především z francouzských postupů, normových požadavků a zkušeností. V rámci experimentální činnosti byla navržena studená asfaltová směs vhodná pro použití v obrusné vrstvě vozovky a následně byly stanoveny vybrané fyzikálně mechanické a funkční parametry. Doposud zjištěné výsledky a poznatky jsou prezentovány v následujícím příspěvku. (cs)
  • Presently in civil engineering the focus is oriented in road construction on techniques, which allow reduction of energy consumption during production and paving. At the same time such solutions should minimize cost for new pavement structures. Introduced presumptions are reflected by the technology of cold asphalt emulsion mixtures (CMA). Cold asphalt emulsion mixes are made by mineral material of quarried aggregates or sand and specific slowly-breaking cationic bituminous emulsion, which can by applied at normal (summer) outside temperatures used for lightly trafficked road. In the Czech Republic there is presently no history with cold asphalt emulsion mixes, therefore there is not sufficient experimental and practical experience with using these mixtures. It is only possible to use some analogies from experience with solutions applied in terms of cold asphalt pavement recycling. With regard to absence of valid technical manual and unfinished preliminary technical specifications prepare under the supervision of Ministry of Transportation in the Czech Republic, French procedure, standardized specifications and experience have been used as basis for experimental assessments. In terms of experimental activity cold asphalt emulsion mixture acceptable for use in surface pavement courses has been used and subsequently selected physical, mechanical and performance characteristics have been evaluated. So far gained results are presented in this paper. (en)
Title
  • Findings of Experimental Design and Testing of Cold Asphalt Emulsion Mixtures (en)
  • Poznatky z experimentálních návrhů a testování asfaltových směsí prováděných za studena
  • Poznatky z experimentálních návrhů a testování asfaltových směsí prováděných za studena (cs)
skos:prefLabel
  • Findings of Experimental Design and Testing of Cold Asphalt Emulsion Mixtures (en)
  • Poznatky z experimentálních návrhů a testování asfaltových směsí prováděných za studena
  • Poznatky z experimentálních návrhů a testování asfaltových směsí prováděných za studena (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21110/13:00205218!RIV14-MSM-21110___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 98134
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21110/13:00205218
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Cold asphalt emulsion mixture; aggregate; asphalt emulsion; design; ITS; stiffness modulus; master curve (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [7746791CD547]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Juniorstav 2013 - 15. odborná konference doktorského studia - Sborník příspěvků
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Suda, Jan
  • Valentin, Jan
  • Šedina, Jakub
  • Valentová, Tereza
  • Žák, Josef
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
https://schema.org/isbn
  • 978-80-214-4670-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software