About: Railway: Relic of the Past or the Need of the Future?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The beginnings of railway as we know them today date back to the year 1804. Railroads become a catalyst for progress, joined large and small towns, villages and settlements, shortened the distance, and helped many cities to flourish. Golden age of railways become between late 19th century and the first half of the 20th century. In terms of railway the Czech Republic is the European, indeed world, power. Only a few countries have as dense railway network as Czech Republic has. This network moreover was built smartly both in directions and used gauge. There was minor influence of railway development in the Czech Republic during the 20th century. The whole network was practically completed, only some parts of network were built and also the electrification was on progress. After 1948 the railway started to decline because of lack of funding of this segment of economy. However after 1989 the market economy came to the Czech Republic. But even though the railway is an essential part of future development the leaders made no secrets of fact that the railways is relic of the past and there is no place for railway in the new condition. Since then unfortunately did not do much better. At least under pressure of European union there were reconstructed the main railway corridors in this country but Czech Republic is still far behind from development in the West (especially Spain, France or Germany) but now unfortunately even in the East (Russia, China). In these countries (high) speed railways are still more essential part of the whole economy from the view of capacity, environmental or speed. (en)
  • Počátky železnice, jak ji známe dne, sahají do roku 1804. Železnice se stala katalyzátorem pokroku, spojila velká a posléze i malá města, vesnice, sídla, zkrátila vzdálenosti, pomohla rozkvětu mnoha měst. Zlaté období zažívala hlavně na konci 19. a v 1. polovině 20. století. Česká republika je z pohledu železnice a železniční dopravy vskutku evropská, vlastně světová velmoc. Jen málo zemí se může chlubit tak hustou železniční sítí, která navíc byla vybudována rozumně jak svým vedením, tak také používaným rozchodem kolejí. 20. století mělo na rozvoj železniční dopravy v našich podmínkách menší vliv, než století předešlé. Po roce 1948 však začala železnice upadat nikoliv významem, ale nedostatkem financí, které se do tohoto segmentu hospodářství dostávaly. Větší ránu však železnice dostala po roce 1989. Ač i v nových tržních podmínkách je železnice nezbytnou součástí rozvoje, tehdejší představitelé se netajili tím, že železnice je již jen reliktem minulosti a s jejím dalším rozvojem se nedá příliš počítat. Od té doby se bohužel mnoho lepšího neudělalo. Pod tlakem Evropské unie se sice rekonstruovaly a rekonstruují koridory, o nichž se ale někdy také polemizuje, v kvalitě dopravních procesů je ale česká železnice stále hluboko za vyspělou Evropou. Přitom příklady ze západu (Španělsko, Francie, Německo) a bohužel i z východu (Rusko, Čína) jasně ukazují, že železnice je a musí být nedílnou součástí hospodářství. Je nepostradatelná především ve své kapacitnosti, ekologičnosti a rychlosti. U nás jsme však stále tento názor z různých důvodů nepřejali, což může do budoucna vést také k miliardovým ztrátám pro české hospodářství.
  • Počátky železnice, jak ji známe dne, sahají do roku 1804. Železnice se stala katalyzátorem pokroku, spojila velká a posléze i malá města, vesnice, sídla, zkrátila vzdálenosti, pomohla rozkvětu mnoha měst. Zlaté období zažívala hlavně na konci 19. a v 1. polovině 20. století. Česká republika je z pohledu železnice a železniční dopravy vskutku evropská, vlastně světová velmoc. Jen málo zemí se může chlubit tak hustou železniční sítí, která navíc byla vybudována rozumně jak svým vedením, tak také používaným rozchodem kolejí. 20. století mělo na rozvoj železniční dopravy v našich podmínkách menší vliv, než století předešlé. Po roce 1948 však začala železnice upadat nikoliv významem, ale nedostatkem financí, které se do tohoto segmentu hospodářství dostávaly. Větší ránu však železnice dostala po roce 1989. Ač i v nových tržních podmínkách je železnice nezbytnou součástí rozvoje, tehdejší představitelé se netajili tím, že železnice je již jen reliktem minulosti a s jejím dalším rozvojem se nedá příliš počítat. Od té doby se bohužel mnoho lepšího neudělalo. Pod tlakem Evropské unie se sice rekonstruovaly a rekonstruují koridory, o nichž se ale někdy také polemizuje, v kvalitě dopravních procesů je ale česká železnice stále hluboko za vyspělou Evropou. Přitom příklady ze západu (Španělsko, Francie, Německo) a bohužel i z východu (Rusko, Čína) jasně ukazují, že železnice je a musí být nedílnou součástí hospodářství. Je nepostradatelná především ve své kapacitnosti, ekologičnosti a rychlosti. U nás jsme však stále tento názor z různých důvodů nepřejali, což může do budoucna vést také k miliardovým ztrátám pro české hospodářství. (cs)
Title
  • Railway: Relic of the Past or the Need of the Future? (en)
  • Železnice: přežitek minulosti, nebo nutnost budoucnosti?
  • Železnice: přežitek minulosti, nebo nutnost budoucnosti? (cs)
skos:prefLabel
  • Railway: Relic of the Past or the Need of the Future? (en)
  • Železnice: přežitek minulosti, nebo nutnost budoucnosti?
  • Železnice: přežitek minulosti, nebo nutnost budoucnosti? (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21110/12:00196947!RIV13-MSM-21110___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 182232
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21110/12:00196947
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Railways; Infrastructure; High Speed Corridor (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [22743AA7C4C4]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Perspektivy území: udržitelné vazby, střety a rozvoj
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vodný, Roman
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • České vysoké učení technické v Praze. Fakulta stavební
https://schema.org/isbn
  • 978-80-01-05124-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21110
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software