About: The Use of the Alternative Materials for the Subbase Pavement Layers     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Because of the effort of reaching the sustainable development, it was decided to reuse 70% of the building and demolition waste until 2020 in the European Union. As a result of this attempt, there are a lot of new materials originating, like the investigated mixture RoadCem. The main task of this thesis was to discover, if there is a possibility of substituting the combination of binders the cement and the asphalt emulsion, which is typical for the cold-recycled mixtures, by using the combination of the cement and the chemical additive RoadCem instead. There is no problem with reaching the required value of the indirect tensile strength even for the mixtures without RoadCem. This additive is nevertheless necessary for fulfilling the condition of the water resistance. The measured results proved, that even a small amount of RoadCem increases rapidly the water resistance, which means, that the potential of the substitution certainly exists. Another alternative is to replace classical materials by the properly treated soil. The lower bearing capacity of those mixtures means the necessity of using bigger amount of the hydraulic binder. This brings the danger of a quick strength increase, which could cause the origin of the hydration cracks. There were four different chemical additives (RoadCem, Iterstab, Top Shield and Base Seal), which should guarantee the flexibility of the whole layer, that were investigated in combination with three different hydraulic binders (cement, lime and fly ash). The results showed that this could be also a perspective alternative, mainly for the mixtures with cement. (en)
  • Díky snaze o dosažení trvale udržitelného rozvoje došlo k vytyčení celoevropského cíle - do roku 2020 zvýšit recyklovatelnost stavebních a demoličních odpadů na 70 %. Abychom se byli schopni k vytyčenému cíli alespoň přiblížit, vzniká celá řada chemických látek umožňujících použití recyklovaných materiálů do vozovek, jako např. směs RoadCem. Hlavním předmětem této práce bylo, zda a za jakých podmínek by mohla kombinace cementu a RoadCemu nahradit pro recyklované směsi obvyklou kombinaci pojiv cement + asfaltová emulze. Výsledky provedených zkoušek ukazují, že směsi bez obsahu asfaltové emulze požadavky na pevnost v příčném tahu s velkou rezervou splňují i bez přidaného RoadCemu, pokud mají ovšem splnit i podmínku na odolnost proti vodě, jeví se přidání RoadCemu jako nezbytné. Bylo zjištěno, že i nepatrné množství této látky diametrálně zvyšuje odolnost směsi proti vodě, což by mohlo vést k dvojímu ekologickému přínosu této technologie - nahrazení neobnovitelného přírodního kameniva R-materiálem a nahrazení asfaltové emulze RoadCemem. Další alternativou ke klasickým materiálům do podkladních vrstev je nahrazení přírodního kameniva vhodně upravenou zeminou. Díky nižší únosnosti zemin je potřeba do těchto směsí použít větší množství hydraulického pojiva, což ovšem vede k nebezpečí rychlého nárůstu pevnosti, který může způsobit vznik hydratačních trhlin, které se mohou prokopírovat až na povrch jako reflexní trhliny, což vede k nutnosti náročné hloubkové opravy. Proto je potřeba nalézt vhodnou přísadu, která by vrstvě zaručila dostatečnou pružnost a eliminovala tak vznik hydratačních trhlin. Byly vyzkoušeny čtyři různé chemické přísady (RoadCem, Iterstab, Top Shield a Base Seal) v kombinaci se třemi hydraulickými pojivy (cement, vápno a fluidní popílek) a na základě naměřených hodnot lze konstatovat, že i použití zemin do podkladních vrstev se jeví jako perspektivní alternativa, a to hlavně u směsí obsahujících cement.
  • Díky snaze o dosažení trvale udržitelného rozvoje došlo k vytyčení celoevropského cíle - do roku 2020 zvýšit recyklovatelnost stavebních a demoličních odpadů na 70 %. Abychom se byli schopni k vytyčenému cíli alespoň přiblížit, vzniká celá řada chemických látek umožňujících použití recyklovaných materiálů do vozovek, jako např. směs RoadCem. Hlavním předmětem této práce bylo, zda a za jakých podmínek by mohla kombinace cementu a RoadCemu nahradit pro recyklované směsi obvyklou kombinaci pojiv cement + asfaltová emulze. Výsledky provedených zkoušek ukazují, že směsi bez obsahu asfaltové emulze požadavky na pevnost v příčném tahu s velkou rezervou splňují i bez přidaného RoadCemu, pokud mají ovšem splnit i podmínku na odolnost proti vodě, jeví se přidání RoadCemu jako nezbytné. Bylo zjištěno, že i nepatrné množství této látky diametrálně zvyšuje odolnost směsi proti vodě, což by mohlo vést k dvojímu ekologickému přínosu této technologie - nahrazení neobnovitelného přírodního kameniva R-materiálem a nahrazení asfaltové emulze RoadCemem. Další alternativou ke klasickým materiálům do podkladních vrstev je nahrazení přírodního kameniva vhodně upravenou zeminou. Díky nižší únosnosti zemin je potřeba do těchto směsí použít větší množství hydraulického pojiva, což ovšem vede k nebezpečí rychlého nárůstu pevnosti, který může způsobit vznik hydratačních trhlin, které se mohou prokopírovat až na povrch jako reflexní trhliny, což vede k nutnosti náročné hloubkové opravy. Proto je potřeba nalézt vhodnou přísadu, která by vrstvě zaručila dostatečnou pružnost a eliminovala tak vznik hydratačních trhlin. Byly vyzkoušeny čtyři různé chemické přísady (RoadCem, Iterstab, Top Shield a Base Seal) v kombinaci se třemi hydraulickými pojivy (cement, vápno a fluidní popílek) a na základě naměřených hodnot lze konstatovat, že i použití zemin do podkladních vrstev se jeví jako perspektivní alternativa, a to hlavně u směsí obsahujících cement. (cs)
Title
  • The Use of the Alternative Materials for the Subbase Pavement Layers (en)
  • Využití alternativních materiálů do podkladních vrstev vozovek
  • Využití alternativních materiálů do podkladních vrstev vozovek (cs)
skos:prefLabel
  • The Use of the Alternative Materials for the Subbase Pavement Layers (en)
  • Využití alternativních materiálů do podkladních vrstev vozovek
  • Využití alternativních materiálů do podkladních vrstev vozovek (cs)
skos:notation
  • RIV/68407700:21110/12:00196319!RIV13-MSM-21110___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 179441
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68407700:21110/12:00196319
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Cold recycling; Soil; RoadCem; chemical additives; subbase layer; indirect tesile strength; water resistance (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2A39E39EDCBB]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Formanová, Zuzana
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 21110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software