Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Today, unused areas of railway infrastructure are more discussed problems. Especially in the cities the investors and developers are very interested in these areas. Those ones are, usually, the only large zones in downtowns suitable for the building process. Many of these areas, still %22belong%22 to railway transport, are bounded by various contracts and agreements (which are in almost every cases only one-sided advantageous.) or were sold directly to investors and developers. After then developers develop %22their%22 localities mostly only to the only goal - maximize the gain. On the other side there is almost no conception of future development of these areas in the cities in which these localities lies. Municipalities don't deal with them because of agreements and contacts mentioned above and leave this %22city-creative%22 function to developers. The whole urban planning is then reduced only to %22parcels belong to the city%22. This is, however, resignation to one of their primary function - to develop city as a whole. Unfortunately situation is also not favorable for the state authorities operating in the rail transport (Ministry of Transport, Railway Administrative Office, Czech Railways or regional coordinators of public integrated transport systems). These organizations are unable to agree on a single concept or strategy. The essential questions are: %22Which way the railway will go?%22 and %22What will we do with the areas redundant to railways all subjects interested in benefit to these ones?%22 (en)
- Nevyužívané plochy železniční dopravní infrastruktury jsou v současné době stále více diskutovaným problémem. Zvláště ve velkých městech je o tyto plochy velký zájem ze strany investorů a developerů. Jedná se totiž v mnoha případech o rozsáhlé plochy, které leží v samotných centrech měst, kde již jiné vhodné plochy pro výstavbu nalézt nelze. Množství těchto lokalit, ač fakticky stále %22patří%22 železniční dopravě, je vázáno nejrůznějšími smlouvami a dohodami (které jsou navíc téměř vždy pouze jednostranně výhodné), či bylo přímo prodáno nejrůznějším investorům a developerům. Developeři tak %22svoje%22 lokality rozvíjí většinou pouze ve svých hranicích a z pohledu svých zájmů týkajících co největší návratnost financí do plochy investované. V případě měst, v nichž se tyto plochy nachází, bohužel, v mnoha případech neexistuje jasná koncepce dalšího rozvoje. Města plochy neřeší, či nechtějí řešit, právě kvůli jejich vázanosti nejrůznějšími smlouvami a přenechávají tuto %22městotvornou%22 funkci developerům. Územní plánování a další rozvoj tak omezují na %22parcely, které patří městu%22, čímž rezignují na jednu ze svých primárních činností, tedy rozvíjet město jako celek po všech stránkách, a přenechávají ji skupinám, kterým v mnoha případech jde pouze o jejich ekonomické uspokojení.
- Nevyužívané plochy železniční dopravní infrastruktury jsou v současné době stále více diskutovaným problémem. Zvláště ve velkých městech je o tyto plochy velký zájem ze strany investorů a developerů. Jedná se totiž v mnoha případech o rozsáhlé plochy, které leží v samotných centrech měst, kde již jiné vhodné plochy pro výstavbu nalézt nelze. Množství těchto lokalit, ač fakticky stále %22patří%22 železniční dopravě, je vázáno nejrůznějšími smlouvami a dohodami (které jsou navíc téměř vždy pouze jednostranně výhodné), či bylo přímo prodáno nejrůznějším investorům a developerům. Developeři tak %22svoje%22 lokality rozvíjí většinou pouze ve svých hranicích a z pohledu svých zájmů týkajících co největší návratnost financí do plochy investované. V případě měst, v nichž se tyto plochy nachází, bohužel, v mnoha případech neexistuje jasná koncepce dalšího rozvoje. Města plochy neřeší, či nechtějí řešit, právě kvůli jejich vázanosti nejrůznějšími smlouvami a přenechávají tuto %22městotvornou%22 funkci developerům. Územní plánování a další rozvoj tak omezují na %22parcely, které patří městu%22, čímž rezignují na jednu ze svých primárních činností, tedy rozvíjet město jako celek po všech stránkách, a přenechávají ji skupinám, kterým v mnoha případech jde pouze o jejich ekonomické uspokojení. (cs)
|
Title
| - Jak (ne)nakládat s nepotřebnými plochami železniční dopravy?
- Jak (ne)nakládat s nepotřebnými plochami železniční dopravy? (cs)
- How (not) to deal with unnecessary areas of rail transport? (en)
|
skos:prefLabel
| - Jak (ne)nakládat s nepotřebnými plochami železniční dopravy?
- Jak (ne)nakládat s nepotřebnými plochami železniční dopravy? (cs)
- How (not) to deal with unnecessary areas of rail transport? (en)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21110/12:00193397!RIV13-MSM-21110___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21110/12:00193397
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - brownfield; railway brownfield; railway infrastructure; urban plans (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Člověk, stavba a územní plánování 6
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - České vysoké učení technické v Praze. Fakulta stavební
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |