Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - To minimize the costs connected with the transport of goods from manufacturer to end users combined transport has presently been increasingly used, which combines the advantages of all modes of transport. Railway lines and water ways are used for cheap longdistance transport, while roads serve for shorter distances. One of the conditions of successful operation of combined transport, therefore, is the construction of a sufficient number of logistics centres, which necessarily need transship points with adequate capacities - container terminals - for their activity. Therefore, we can witness an unprecedented boom in the construction of these transship points even in the Czech Republic, where transshipment of goods containers from ships, but most frequently railways, is executed by handling (transshipping) mechanisms - portal cranes or wheel container transshipment vehicles (en)
- V posledních několika letech byl na území celé ČR vybudován značný počet velkých logistic-kých center, která pro svojí činnost bezpodmínečně nutně potřebují dostatečně kapacitní překladiště (kontejnerové terminály), na kterých se provádí překládka kontejnerů z levnějších druhů (železniční, vodní) doprav na dopravu automobilovou, která zajišťuje přepravu na menší vzdálenosti. Pro překládku nákladních kontejnerů jsou na těchto překladištích využívány nejčastěji kolové kontejnerové překladače
- V posledních několika letech byl na území celé ČR vybudován značný počet velkých logistic-kých center, která pro svojí činnost bezpodmínečně nutně potřebují dostatečně kapacitní překladiště (kontejnerové terminály), na kterých se provádí překládka kontejnerů z levnějších druhů (železniční, vodní) doprav na dopravu automobilovou, která zajišťuje přepravu na menší vzdálenosti. Pro překládku nákladních kontejnerů jsou na těchto překladištích využívány nejčastěji kolové kontejnerové překladače (cs)
|
Title
| - Uplatnění netradičních konstrukčních typů vozovek pro kontejnerová překladiště
- Use of nontraditional construction type of pavement for container loading station (en)
- Uplatnění netradičních konstrukčních typů vozovek pro kontejnerová překladiště (cs)
|
skos:prefLabel
| - Uplatnění netradičních konstrukčních typů vozovek pro kontejnerová překladiště
- Use of nontraditional construction type of pavement for container loading station (en)
- Uplatnění netradičních konstrukčních typů vozovek pro kontejnerová překladiště (cs)
|
skos:notation
| - RIV/68407700:21110/09:00166529!RIV10-MSM-21110___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68407700:21110/09:00166529
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - nontraditional; container; pavement (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Realizácia a ekonomika stavieb
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |