Článek se zabývá statistickým posouzením výsledků z výpočtových softwarů (metodik) - Cadna A (Önorm, Shall03) a Hluk+, určených pro predikci hlukové zátěže z kolejové dopravy. Výsledky (ekvivalentní hladiny hluku) získané z těchto metod jsou často rozdílné při zadání stejných vstupních parametrů. Výsledky z těchto hodnot jsou vždy závisí na kvalitě vstupních dat.
Článek se zabývá statistickým posouzením výsledků z výpočtových softwarů (metodik) - Cadna A (Önorm, Shall03) a Hluk+, určených pro predikci hlukové zátěže z kolejové dopravy. Výsledky (ekvivalentní hladiny hluku) získané z těchto metod jsou často rozdílné při zadání stejných vstupních parametrů. Výsledky z těchto hodnot jsou vždy závisí na kvalitě vstupních dat. (cs)
This article describes statistical evaluation of different software (methods) - Cadna A (Önorm, Shall03) and Hluk+ using for prediction noise impact from railway traffic. The results from these methods are very close, if the same computation characteristics are set. The results are dependent upon quality of the input data. (en)