About: Ukolébavka v prostoru – prostor v ukolébavce. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956)     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The study is a follow-up to an earlier one (published in the previous issue). The author focuses in particular on the accompaniment structure (flute, bass clarinet, strings and small female choir), which is completely extracted from material in the solo vocal line. There is a wide range of variation, from the use of only one tone to the expansion of melodic cells from the original vocal line. The composer creates different sound textures ranging from a rhythmic pedal on a single tone to different polyphonic combinations. Sound textures trace two principal planes: one of reciprocal stratification of the sounds layers which are more or less independent and the other, where all layers are in a harmony. They exist, not in isolation from each other, but grow organically from one another. (en)
  • Studie navazuje na článek, publikovaný v předchozím čísle (Hudební věda 3/2009). Její autor se tentokrát věnuje doprovodu sólového hlasu (flétna, basový klarinet, smyčce a malý ženský sbor), který je důsledně vyvozen z materiálu sólového altu. Variativní pole je značně pestré, od práce s jediným tónem, vyjmutým ze sólového partu až po zpracování jeho celých frází do tvarově vzdálených intonací. Skladatel vytváří dvě základní zvukové textury - od rytmizované prodlevy jediného tónu až k rozličným polyfonním kombinacím. Textury komponují dvě základní plochy - plochy vrstvící nad sebe několik více či méně vzájemně samostatných pásem a plochy, jejichž vyznění je harmonizované, hommogenní. Obě kontrastní plochy od sebe nejsou izolované, jsou vůči sobě postavené tak, jakoby jedny organicky vyrůstaly z druhých či naopak.
  • Studie navazuje na článek, publikovaný v předchozím čísle (Hudební věda 3/2009). Její autor se tentokrát věnuje doprovodu sólového hlasu (flétna, basový klarinet, smyčce a malý ženský sbor), který je důsledně vyvozen z materiálu sólového altu. Variativní pole je značně pestré, od práce s jediným tónem, vyjmutým ze sólového partu až po zpracování jeho celých frází do tvarově vzdálených intonací. Skladatel vytváří dvě základní zvukové textury - od rytmizované prodlevy jediného tónu až k rozličným polyfonním kombinacím. Textury komponují dvě základní plochy - plochy vrstvící nad sebe několik více či méně vzájemně samostatných pásem a plochy, jejichž vyznění je harmonizované, hommogenní. Obě kontrastní plochy od sebe nejsou izolované, jsou vůči sobě postavené tak, jakoby jedny organicky vyrůstaly z druhých či naopak. (cs)
Title
  • Ukolébavka v prostoru – prostor v ukolébavce. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956)
  • A Lullaby in a Space – the Space in the Lullaby. Miloslav Kabeláč’s Six Lullabies (1956) (en)
  • Ukolébavka v prostoru – prostor v ukolébavce. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956) (cs)
skos:prefLabel
  • Ukolébavka v prostoru – prostor v ukolébavce. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956)
  • A Lullaby in a Space – the Space in the Lullaby. Miloslav Kabeláč’s Six Lullabies (1956) (en)
  • Ukolébavka v prostoru – prostor v ukolébavce. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956) (cs)
skos:notation
  • RIV/68378076:_____/09:00335025!RIV10-AV0-68378076
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA408/09/1836), Z(AV0Z90580513)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 347415
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/68378076:_____/09:00335025
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • accompaniment structure; structural analysis; phenomenology; variation; sound textures; polyphony; harmony; homophony; lullaby; language; simple song; anamnesis; song (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [EBA3D9C24E0B]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Hudební věda
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 46
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kordík, Pavel
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 0018-7003
number of pages
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 41 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software