Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - This paper deals with the effect of family background on computer literacy. Situation in the Czech Republic is compared with Finland and Slovakia. The analytical approach is based on the idea that effect of family background on computer literacy can be transmitted in two ways, either directly or indirectly through ICT possession at home. Although stronger indirect effect than the direct one was found in all cases, based on an international comparison it is clear that the higher is the ICT penetration at home, the weaker is the value of total effect of family background.
- This paper deals with the effect of family background on computer literacy. Situation in the Czech Republic is compared with Finland and Slovakia. The analytical approach is based on the idea that effect of family background on computer literacy can be transmitted in two ways, either directly or indirectly through ICT possession at home. Although stronger indirect effect than the direct one was found in all cases, based on an international comparison it is clear that the higher is the ICT penetration at home, the weaker is the value of total effect of family background. (en)
- Příspěvek se zabývá vlivem rodinného zázemí na počítačovou gramotnost a srovnává situaci v České republice s Finskem a Slovenskem. Analytický přístup je založen na myšlence, že vliv rodinného zázemí na počítačovou gramotnost může být přenášen dvěma způsoby, buď přímo nebo nepřímo prostřednictvím vlastnictví ICT v domácnosti. Ačkoli byl ve všech případech zjištěn silnější nepřímý vliv než přímý, mezinárodní srovnání ukazuje, že čím vyšší je penetrace ICT v domácnosti, tím slabší je hodnota celkového vlivu rodinného zázemí. (cs)
|
Title
| - ICT non-availability at home as a potential barrier for educational development
- Nedostupnost ICT v domácnosti jako potenciální překážka pro vzdělanostní rozvoj (cs)
- ICT non-availability at home as a potential barrier for educational development (en)
|
skos:prefLabel
| - ICT non-availability at home as a potential barrier for educational development
- Nedostupnost ICT v domácnosti jako potenciální překážka pro vzdělanostní rozvoj (cs)
- ICT non-availability at home as a potential barrier for educational development (en)
|
skos:notation
| - RIV/68378025:_____/09:00323686!RIV09-GA0-68378025
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(1J/005/04-DP2), P(GA403/08/0109), Z(AV0Z70280505)
|
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68378025:_____/09:00323686
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - computer literacy; family background; PISA (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - : International Association of Technology, Education and Development
|
https://schema.org/isbn
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |