Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Ke zkoumání etického aspektu spirituality v širším kontextu spirituality jsme u souboru gymnazistů (N=1088) použili Pražský dotazník spirituality PSQ, Dotazník spirituálních hodnot DSH, Test zvládání vzteku TZV a Logo-test. U souboru vysokoškolských studentů (N=410) byl použit PSQ, Piedmontův dotazník spirituality STS a NEO-PI-R. Na základě EFA dotazníku PSQ byla vytvořena škála Etické zaujetí I., vyjadřující orientaci na existenciální prožívání dobra a zla. Škála Etického zaujetí II. tematizuje povzbudivější etické prožívání, zkušenost odpuštění či očištění. Korelace obou škál s dalšími proměnnými potvrzují jejich pojmovou validitu jako nástrojů k měření dvou komplementárních složek spirituality.
- Ke zkoumání etického aspektu spirituality v širším kontextu spirituality jsme u souboru gymnazistů (N=1088) použili Pražský dotazník spirituality PSQ, Dotazník spirituálních hodnot DSH, Test zvládání vzteku TZV a Logo-test. U souboru vysokoškolských studentů (N=410) byl použit PSQ, Piedmontův dotazník spirituality STS a NEO-PI-R. Na základě EFA dotazníku PSQ byla vytvořena škála Etické zaujetí I., vyjadřující orientaci na existenciální prožívání dobra a zla. Škála Etického zaujetí II. tematizuje povzbudivější etické prožívání, zkušenost odpuštění či očištění. Korelace obou škál s dalšími proměnnými potvrzují jejich pojmovou validitu jako nástrojů k měření dvou komplementárních složek spirituality. (cs)
- To study the ethical aspect of spirituality in the broader context of spirituality we used the Prague spirituality questionnaire PSQ, Spiritual values questionnaire DSH, Coping with anger test TZV, and Logo-test with students of gymnasium (N=1088). The PSQ, Piedmont’s Spirituality Transcendence Scale STS, and NEO-PI-R were used with college students (N=410). On the basis of EFA results was interpreted a factor of Ethical Involvement I., loading items like focus on existential experience of good and evil. Another scale, called Ethical Involvement II., expresses more positive ethical experiences like compassion and exoneration. Correlations of both of these scales with other variables confirm their construct validity as instruments for assessment of two mutually complementary aspects of spirituality. (en)
|
Title
| - Dimenze eticko-spirituálního prožívání u adolescentů
- Dimenze eticko-spirituálního prožívání u adolescentů (cs)
- Dimensions of ethical-spiritual experience in adolescence (en)
|
skos:prefLabel
| - Dimenze eticko-spirituálního prožívání u adolescentů
- Dimenze eticko-spirituálního prožívání u adolescentů (cs)
- Dimensions of ethical-spiritual experience in adolescence (en)
|
skos:notation
| - RIV/68081740:_____/07:00098570!RIV08-AV0-68081740
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(GA406/06/0747), Z(AV0Z70250504)
|
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/68081740:_____/07:00098570
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Ethical involvement; spirituality; value (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Psychológia a patopsychológia dieťaťa
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Janošová, Pavlína
- Říčan, Pavel
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |