About: Information and communication technologies in humanities, social and technical subjects within the tertiary pre-graduate preparation of IT specialists     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Příspěvek prezentuje výsledky dvouletého pedagogického experimentu, při kterém byla srovnávána testová skóre v předmětech Databázové systémy, Management a Odborná angličtina, které byly vyučovány na FIM UHK s podporou ICT nebo tradičně, tj. bez využívání ICT. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda ICT přispívají k nárůstu znalostí studentů a následnému rozvoji klíčových kompetencí. Porovnání proběhlo pomocí didaktických testů metodou pedagogického experimentu se strukturou pretest - výuka - posttest - posttest 2 (po třech měsích). Výzkumný vzorek tvořilo 687 respondentů. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl ve znalostech studentů formovaných s podporou nebo bez podpory ICT. Tento stav byl diskutován ze dvou pohledů: (1) IT kompetence učitelů a studentů pro výuku(učení se s podporou ICT, (2) role stylů učení a učení se. Pro účely pedagogického výzkumu vznikl nástroj - e-aplikace pro generování odpovídajících typů studijních materiálů a aktivit studentům s určitým stylem učení.
  • Příspěvek prezentuje výsledky dvouletého pedagogického experimentu, při kterém byla srovnávána testová skóre v předmětech Databázové systémy, Management a Odborná angličtina, které byly vyučovány na FIM UHK s podporou ICT nebo tradičně, tj. bez využívání ICT. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda ICT přispívají k nárůstu znalostí studentů a následnému rozvoji klíčových kompetencí. Porovnání proběhlo pomocí didaktických testů metodou pedagogického experimentu se strukturou pretest - výuka - posttest - posttest 2 (po třech měsích). Výzkumný vzorek tvořilo 687 respondentů. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl ve znalostech studentů formovaných s podporou nebo bez podpory ICT. Tento stav byl diskutován ze dvou pohledů: (1) IT kompetence učitelů a studentů pro výuku(učení se s podporou ICT, (2) role stylů učení a učení se. Pro účely pedagogického výzkumu vznikl nástroj - e-aplikace pro generování odpovídajících typů studijních materiálů a aktivit studentům s určitým stylem učení. (cs)
  • The paper presents research results of the two-year pedagogical experiment comparing test scores in three subjects (Database Systems, Management, IT English) taught either in the ICT-supported way, or in the traditional face-to-face way at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The main research objective was to find out whether the ICT contribute to increasing learners´knowledge and consequently to forming key competences. Didactic tests as the main tool were used within the pedagogical experiment which followed the “pre-test – instruction – post-test – post-test2” structure. The research sample included 687 respondents. Received results proved there were no statistically significant differences in learners´ knowledge in both approaches to teaching/learning. The results were discussed from two important points of view: (1) teachers´ and learners´ IT competences in teaching/learning and (2) the role of teaching/learning styles. A didactic tool applicable in the ICT-supported process of instruction was provided. (en)
Title
  • Information and communication technologies in humanities, social and technical subjects within the tertiary pre-graduate preparation of IT specialists (en)
  • Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků
  • Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků (cs)
skos:prefLabel
  • Information and communication technologies in humanities, social and technical subjects within the tertiary pre-graduate preparation of IT specialists (en)
  • Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků
  • Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků (cs)
skos:notation
  • RIV/62690094:18470/13:50001307!RIV14-MSM-18470___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 80111
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62690094:18470/13:50001307
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • IT English.; Management; Database Systems; learning styles; e-learning; online courses; key competences; ICT (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [088A5B0F5FFF]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Aula
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • XXI
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bílek, Martin
  • Šimonová, Ivana
issn
  • 1210-6658
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 18470
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 75 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software