Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Příspěvek prezentuje výsledky dvouletého pedagogického experimentu, při kterém byla srovnávána testová skóre v předmětech Databázové systémy, Management a Odborná angličtina, které byly vyučovány na FIM UHK s podporou ICT nebo tradičně, tj. bez využívání ICT. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda ICT přispívají k nárůstu znalostí studentů a následnému rozvoji klíčových kompetencí. Porovnání proběhlo pomocí didaktických testů metodou pedagogického experimentu se strukturou pretest - výuka - posttest - posttest 2 (po třech měsích). Výzkumný vzorek tvořilo 687 respondentů. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl ve znalostech studentů formovaných s podporou nebo bez podpory ICT. Tento stav byl diskutován ze dvou pohledů: (1) IT kompetence učitelů a studentů pro výuku(učení se s podporou ICT, (2) role stylů učení a učení se. Pro účely pedagogického výzkumu vznikl nástroj - e-aplikace pro generování odpovídajících typů studijních materiálů a aktivit studentům s určitým stylem učení.
- Příspěvek prezentuje výsledky dvouletého pedagogického experimentu, při kterém byla srovnávána testová skóre v předmětech Databázové systémy, Management a Odborná angličtina, které byly vyučovány na FIM UHK s podporou ICT nebo tradičně, tj. bez využívání ICT. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda ICT přispívají k nárůstu znalostí studentů a následnému rozvoji klíčových kompetencí. Porovnání proběhlo pomocí didaktických testů metodou pedagogického experimentu se strukturou pretest - výuka - posttest - posttest 2 (po třech měsích). Výzkumný vzorek tvořilo 687 respondentů. Výsledky neprokázaly statisticky významný rozdíl ve znalostech studentů formovaných s podporou nebo bez podpory ICT. Tento stav byl diskutován ze dvou pohledů: (1) IT kompetence učitelů a studentů pro výuku(učení se s podporou ICT, (2) role stylů učení a učení se. Pro účely pedagogického výzkumu vznikl nástroj - e-aplikace pro generování odpovídajících typů studijních materiálů a aktivit studentům s určitým stylem učení. (cs)
- The paper presents research results of the two-year pedagogical experiment comparing test scores in three subjects (Database Systems, Management, IT English) taught either in the ICT-supported way, or in the traditional face-to-face way at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Kralove, Czech Republic. The main research objective was to find out whether the ICT contribute to increasing learners´knowledge and consequently to forming key competences. Didactic tests as the main tool were used within the pedagogical experiment which followed the “pre-test – instruction – post-test – post-test2” structure. The research sample included 687 respondents. Received results proved there were no statistically significant differences in learners´ knowledge in both approaches to teaching/learning. The results were discussed from two important points of view: (1) teachers´ and learners´ IT competences in teaching/learning and (2) the role of teaching/learning styles. A didactic tool applicable in the ICT-supported process of instruction was provided. (en)
|
Title
| - Information and communication technologies in humanities, social and technical subjects within the tertiary pre-graduate preparation of IT specialists (en)
- Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků
- Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků (cs)
|
skos:prefLabel
| - Information and communication technologies in humanities, social and technical subjects within the tertiary pre-graduate preparation of IT specialists (en)
- Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků
- Informační technologie ve výuce humanitních, společenských a technických předmětů v terciární přípravě IT odborníků (cs)
|
skos:notation
| - RIV/62690094:18470/13:50001307!RIV14-MSM-18470___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62690094:18470/13:50001307
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - IT English.; Management; Database Systems; learning styles; e-learning; online courses; key competences; ICT (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Bílek, Martin
- Šimonová, Ivana
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |