Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The article deals with problems connected with understanding of mathematics and with some formal approaches to its teaching. Very important are in this context exercises in visual thinking demonstrated have by some proofs without words (Pythagorean theorem, Law of cosines, geometric series, cosine of the sum, double-angle formulas). Problems of connection between different parts of mathematics (arithmetics and geometry). The successful mathematics education rootes in understanding of mathematics as the base of content knowledge. (en)
- Článek se zabývá problémy spjatými s porozuměním matematice a některými formálními přístupy k jejímu vyučování. Důležtá jsou v této souvislosti cvičení ve vizuálním myšlení, zde uváděné několika důkazy beze slov (Pythagorova věta, kosinová věta, geometrické řady, kosinus součtu, cosinus dvojbásobného úhlu). Úspěšné matematické vzdělávání spočívá v prorozumění matematice jako základu matematických znalostí.
- Článek se zabývá problémy spjatými s porozuměním matematice a některými formálními přístupy k jejímu vyučování. Důležtá jsou v této souvislosti cvičení ve vizuálním myšlení, zde uváděné několika důkazy beze slov (Pythagorova věta, kosinová věta, geometrické řady, kosinus součtu, cosinus dvojbásobného úhlu). Úspěšné matematické vzdělávání spočívá v prorozumění matematice jako základu matematických znalostí. (cs)
|
Title
| - Rozumět nebo umět
- Rozumět nebo umět (cs)
- To understand or to know (en)
|
skos:prefLabel
| - Rozumět nebo umět
- Rozumět nebo umět (cs)
- To understand or to know (en)
|
skos:notation
| - RIV/62690094:18470/11:43866648!RIV12-GA0-18470___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62690094:18470/11:43866648
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - understanding; geometry; arithmetics; Pythagorean theorem; proof without word; education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Matematika, fyzika, informatika : časopis pro výuku na základních a středních školách
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |