About: Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This article presents the results of a research which was focused on motor skills of pupils at practical elementary schools (pupils with mild intellectual disability), or more precisely the comparison of their results with intact population both in fine motor skills and gross motor skills. Furthermore it contains the comparison of results of gypsy and non-gypsy pupils who are diagnosed with MID. Standard tests have been used for data collection (Jebsen Taylor Hand Function Test, Test of Gross Motor Development). There were 164 pupils in the research groups, 172 pupils from practical elementary schools and common primary schools who attend 4th and 5th class. In the conclusions have been presented the differences between both groups of pupils which were statistically significant. Pupils with MID had worse results ca. 20% in fine motor skills and about 15% in the level of gross motor skills. Among gypsy and non-gypsy pupils has not been found any statistically significant difference. (en)
  • Tento článek prezentuje výsledky výzkumů zaměřené na motorické dovednosti žáků ZŠ praktické (žáků s lehkým mentálním postižením), respektive srovnání jejich výkonů s intaktní populací a to jak v motorice jemné, tak hrubé. Dále obsahuje srovnání výsledků žáků romských a neromských, kteří mají diagnostikované LMP. Pro sběr dat byly použity standardizované testy (Jebsen Taylor Hand Function Test, Test of Gross Motor Development). Výzkumné soubory tvořilo 164, respektive 172 žáků ZŠ praktických a běžných ZŠ, kteří navštěvují 4. a 5. třídu. V závěrech jsou prezentovány rozdíly mezi sledovanými skupinami žáků, které byly statisticky významné. U žáků s LMP byly výkony horší o cca 20% v jemné motorice a o 15% v úrovni motoriky hrubé. Mezi romskými a neromskými žáky ZŠ praktické nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl.
  • Tento článek prezentuje výsledky výzkumů zaměřené na motorické dovednosti žáků ZŠ praktické (žáků s lehkým mentálním postižením), respektive srovnání jejich výkonů s intaktní populací a to jak v motorice jemné, tak hrubé. Dále obsahuje srovnání výsledků žáků romských a neromských, kteří mají diagnostikované LMP. Pro sběr dat byly použity standardizované testy (Jebsen Taylor Hand Function Test, Test of Gross Motor Development). Výzkumné soubory tvořilo 164, respektive 172 žáků ZŠ praktických a běžných ZŠ, kteří navštěvují 4. a 5. třídu. V závěrech jsou prezentovány rozdíly mezi sledovanými skupinami žáků, které byly statisticky významné. U žáků s LMP byly výkony horší o cca 20% v jemné motorice a o 15% v úrovni motoriky hrubé. Mezi romskými a neromskými žáky ZŠ praktické nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl. (cs)
Title
  • Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických
  • Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických (cs)
  • The Comparison of Motor Skills of Pupils at Practical Elementary Schools (en)
skos:prefLabel
  • Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických
  • Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických (cs)
  • The Comparison of Motor Skills of Pupils at Practical Elementary Schools (en)
skos:notation
  • RIV/62690094:18440/13:50001968!RIV14-MSM-18440___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 107318
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62690094:18440/13:50001968
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Test of Gross Motor Development; Jebsen Taylor Hand Function Test; gypsy pupils; Practical Elementary School; motor skills; mild intellectual disability (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A58AA053F137]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • neuveden
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Zikl, Pavel
issn
  • 1211-2720
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 18440
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software