Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Tradice hodnocení kvality výuky v běžných podmínkách základní školy se obvykle orientuje na dvě proměnné: na výsledky vyučování a na jeho proces. Zkušenosti ukazují, že zaměřenost na průběhovou stránku dává větší příležitosti výzkumníkům poznat dynamiku procesů vzdělávání a učení. Jsme svědky neustálého zdokonalování metodologických nástrojů a jako v dalších oblastech pedagogického výzkumu se výrazněji prosazují kvalitativní postupy, nebo nověji smíšené výzkumné metodologie. Avšak i kvantitativní přístup přináší v současné době zajímavá data a vede k reflexi nad vyučováním. Příkladem je celosvětově rozšířená metoda N. A. Flanderse, známá jako FIAS 1970 (Flanders Analysis Interaction System). Jejím principem je popis interakce mezi učitelem a žáky prostřednictvím předem stanovených kategorií činností. Naše sdělení má tři části: Flandersova metoda ve vývoji a vzdělávacím kontextu, podoba upravené verze kategoriálního systému a ukázky z výzkumných nálezů o interakci učitel-žáci na 2. stupni současné základní školy. Perspektivy a výzkumný potenciál tohoto přístupu narůstá ve spojení s postupy kvalitativní metodologie.
- Tradice hodnocení kvality výuky v běžných podmínkách základní školy se obvykle orientuje na dvě proměnné: na výsledky vyučování a na jeho proces. Zkušenosti ukazují, že zaměřenost na průběhovou stránku dává větší příležitosti výzkumníkům poznat dynamiku procesů vzdělávání a učení. Jsme svědky neustálého zdokonalování metodologických nástrojů a jako v dalších oblastech pedagogického výzkumu se výrazněji prosazují kvalitativní postupy, nebo nověji smíšené výzkumné metodologie. Avšak i kvantitativní přístup přináší v současné době zajímavá data a vede k reflexi nad vyučováním. Příkladem je celosvětově rozšířená metoda N. A. Flanderse, známá jako FIAS 1970 (Flanders Analysis Interaction System). Jejím principem je popis interakce mezi učitelem a žáky prostřednictvím předem stanovených kategorií činností. Naše sdělení má tři části: Flandersova metoda ve vývoji a vzdělávacím kontextu, podoba upravené verze kategoriálního systému a ukázky z výzkumných nálezů o interakci učitel-žáci na 2. stupni současné základní školy. Perspektivy a výzkumný potenciál tohoto přístupu narůstá ve spojení s postupy kvalitativní metodologie. (cs)
- The tradition of quality assessment of teaching in primary schools under normal conditions usually focuses on two variables: the results of teaching and its process. Experience has shown that continuous emphasis on a page giving more opportunities for researchers to know the dynamics of teaching and learning processes . We are seeing continuous improvement tools and methodologies , as in other areas of educational research to significantly promote qualitative methods, or new mixed research methodology . However, even the quantitative approach is at present interesting data and leads to reflection on the teaching. An example is a globally widespread method for Flanders, known as the FIAS 1970 (Flanders Interaction Analysis System). Its principle is to describe the interaction between teacher and students using pre-defined categories of activities. Our paper has three parts: Flanders in method development and educational context , the form of modified versions of system of categories and examples of research findings on the interaction of teacher and pupils at the 2nd current level of primary school. Perspectives and research potential of this approach is growing in conjunction with the procedures of qualitative methodology (en)
|
Title
| - Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole
- Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole (cs)
- Categorial system according to N. A. Flanders at evaluation education in primary school (en)
|
skos:prefLabel
| - Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole
- Kategoriální systém podle Flanderse při evaluaci výuky v současné základní škole (cs)
- Categorial system according to N. A. Flanders at evaluation education in primary school (en)
|
skos:notation
| - RIV/62690094:18440/13:50001962!RIV14-MSM-18440___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62690094:18440/13:50001962
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - electronic support in research behavior; possibilities and limits; categorical system; Quantitative methodology interaction and communication in the classroom (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |