About: Budding student teachers and self-efficacy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The teaching profession is one of the traditionally socially perceived occupation that has compared to many other specifics. The complex storyline %22becoming a teacher%22 there are several perspectives, some of which reduce institutional professionalization only initial training, others assigned to process this storyline still learning from the early years of educational experience. Our idea is close to the concept, in which the teacher professionalization unfinished story that accompanies the teacher throughout his active involvement. If we accept the idea mentioned for her, then we can %22becoming a teacher%22 seen in two related storylines: undergraduate and graduate, each of them still detailizuje on the inside stage. Given the focus of this chapter will address the first of the mentioned stages. (en)
  • Učitelská profese tradičně patří mezi sociálně vnímané povolání, které vykazuje oproti jiným mnoho specifik. Na složitý děj „stávání se učitelem“ existuje několik pohledů, z nichž některé redukují profesionalizaci pouze na institucionální přípravné vzdělávání, jiné přiřazují k tomuto ději ještě proces nabývání zkušeností z prvních let školské praxe. Našim představám je blízké pojetí, ve kterém je učitelská profesionalizace neukončený děj, který provází pedagoga po celou dobu jeho aktivního působení. Přijmeme-li za svou zmiňovanou myšlenku, poté můžeme „stávání se učitelem“ vidět ve dvou navazujících dějích: pregraduálním a postgraduálním, z nich každý se ještě detailizuje na vnitřní etapy. S ohledem na zaměření této kapitoly budeme věnovat pozornost především první ze jmenovaných etap.
  • Učitelská profese tradičně patří mezi sociálně vnímané povolání, které vykazuje oproti jiným mnoho specifik. Na složitý děj „stávání se učitelem“ existuje několik pohledů, z nichž některé redukují profesionalizaci pouze na institucionální přípravné vzdělávání, jiné přiřazují k tomuto ději ještě proces nabývání zkušeností z prvních let školské praxe. Našim představám je blízké pojetí, ve kterém je učitelská profesionalizace neukončený děj, který provází pedagoga po celou dobu jeho aktivního působení. Přijmeme-li za svou zmiňovanou myšlenku, poté můžeme „stávání se učitelem“ vidět ve dvou navazujících dějích: pregraduálním a postgraduálním, z nich každý se ještě detailizuje na vnitřní etapy. S ohledem na zaměření této kapitoly budeme věnovat pozornost především první ze jmenovaných etap. (cs)
Title
  • Budding student teachers and self-efficacy (en)
  • Začínající studenti učitelství a self-efficacy
  • Začínající studenti učitelství a self-efficacy (cs)
skos:prefLabel
  • Budding student teachers and self-efficacy (en)
  • Začínající studenti učitelství a self-efficacy
  • Začínající studenti učitelství a self-efficacy (cs)
skos:notation
  • RIV/62690094:18440/12:50000923!RIV13-MSM-18440___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 181353
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62690094:18440/12:50000923
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • self-efficacy; self-reflection; beginning student teaching; stages; teacher training (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D0251664D0AF]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bratislava
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Self-efficacy : osobne vnímaná zdatnosť v edukačných súvislostiach
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Svatoš, Tomáš
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • SPN - Mladé letá
https://schema.org/isbn
  • 978-80-10-02355-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 18440
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 47 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software