About: Problems of the preventively educational process in the education of teachers at Czech pedagogical faculties     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The article deals with a topical theme of the development of the tertiary education. It is aimed at problems of the theme concerning the risk education in the pre-gradual process of the education of teachers. The targets of the text are descriptions of: 1. Changes in the social determination of the educational process; 2. Opinions of representatives of pedagogical faculties concerning the problems investigated and 3. The occurrence of teaching subjects aimed at the theme of the risk behaviour in educational plans for students of the teaching profession. The prevention of the risk behaviour is a theme, which only slowly enters educational plans for students of the teaching profession. Contents of the educational process are being varied - new special themes are increasing in number. The strength of risks affecting children also varies – themes as stalking, cybernetic persecution and others occur. The contribution acquaints the reader with a view of contemporary education of students of the teaching profession at Czech pedagogical faculties in the field of the preventively educational work - it is aimed at the way of education of teachers, at teaching subjects and at the attitude of schools to these problems. The results of the examinations indicate that pedagogical faculties put formally considerable emphasize onto problems of the work with social-pathological phenomena, but in their internal regulations, they have no established documents, which could delimit problems of social deviations in the pre-gradual study of teachers. The problems of social deviations are particularly taught at pedagogical and psychological departments. The pre-gradual programme of teachers at pedagogical faculties is better as to the number of subjects solving in their contents problems of the prevention. A set of proposals was established for the pre-gradual study of teachers based on the facts mentioned. (en)
  • Článek se zabývá aktuálním tématem rozvoje terciárního vzdělávání. Zaměřuje se na problematiku rizikového vzdělávání v pregraduální přípravě pedagogů. Cílem textu je popsat: 1. Změny v sociální determinaci výchovného procesu; 2. Názory představitelů pedagogických fakult ke zkoumané problematice a 3. Výskyt předmětů, které se zabývají tematikou rizikového chování v učebních plánech studentů učitelství. Prevence rizikového chování je tématem, které se do učebních plánů studentů učitelství dostává jen velmi zvolna. Učitelé jsou však právě jedním z nejdůležitějších institutů sociální kontroly, které mají šanci na rizikové projevy chování působit ještě dříve, než samy začnou. Mění se obsah vzdělávání - přibývají nová témata po stránce odborné. Mění se také ale přístup ke vzdělávání - učitelé jsou nositeli kurikulární reformy. Mění se také síla rizik, která na děti působí - objevují se témata jako stalking, kyberšikana a další. Příspěvek seznamuje čtenáře s pohledem na současné vzdělávání studentů učitelství na českých pedagogických fakultách v oblasti preventivně výchovného působení - zaměřuje se na to, jak jsou pedagogové vzděláváni, kterými předměty mohou procházet a jak samotné školy k této problematice přistupují. Z výsledků šetření vyplývá, že pedagogické fakulty formálně kladou velký důraz na problematiku práce se sociálněpatolo­gickými jevy, avšak ve svých vnitřních předpisech nemají zavedený dokument, který by vymezoval problematiku sociálních deviací v pregraduální přípravě učitelů. Samostatné pracoviště, které by se zaměřovalo na uvedenou problematiku ve školním prostředí, ani na jedné ze zkoumaných fakult není. Pregraduální příprava učitelů na pedagogických fakultách je lepší co do početnosti předmětů, které ve svém obsahu řeší problematiku prevence sociálně výchovného působení (explicitně či zprostředkovaně), než na fakultách ostatních. Z uvedených skutečností byl pro pregraduální přípravu učitelů stanoven soubor návrhů.
  • Článek se zabývá aktuálním tématem rozvoje terciárního vzdělávání. Zaměřuje se na problematiku rizikového vzdělávání v pregraduální přípravě pedagogů. Cílem textu je popsat: 1. Změny v sociální determinaci výchovného procesu; 2. Názory představitelů pedagogických fakult ke zkoumané problematice a 3. Výskyt předmětů, které se zabývají tematikou rizikového chování v učebních plánech studentů učitelství. Prevence rizikového chování je tématem, které se do učebních plánů studentů učitelství dostává jen velmi zvolna. Učitelé jsou však právě jedním z nejdůležitějších institutů sociální kontroly, které mají šanci na rizikové projevy chování působit ještě dříve, než samy začnou. Mění se obsah vzdělávání - přibývají nová témata po stránce odborné. Mění se také ale přístup ke vzdělávání - učitelé jsou nositeli kurikulární reformy. Mění se také síla rizik, která na děti působí - objevují se témata jako stalking, kyberšikana a další. Příspěvek seznamuje čtenáře s pohledem na současné vzdělávání studentů učitelství na českých pedagogických fakultách v oblasti preventivně výchovného působení - zaměřuje se na to, jak jsou pedagogové vzděláváni, kterými předměty mohou procházet a jak samotné školy k této problematice přistupují. Z výsledků šetření vyplývá, že pedagogické fakulty formálně kladou velký důraz na problematiku práce se sociálněpatolo­gickými jevy, avšak ve svých vnitřních předpisech nemají zavedený dokument, který by vymezoval problematiku sociálních deviací v pregraduální přípravě učitelů. Samostatné pracoviště, které by se zaměřovalo na uvedenou problematiku ve školním prostředí, ani na jedné ze zkoumaných fakult není. Pregraduální příprava učitelů na pedagogických fakultách je lepší co do početnosti předmětů, které ve svém obsahu řeší problematiku prevence sociálně výchovného působení (explicitně či zprostředkovaně), než na fakultách ostatních. Z uvedených skutečností byl pro pregraduální přípravu učitelů stanoven soubor návrhů. (cs)
Title
  • Problems of the preventively educational process in the education of teachers at Czech pedagogical faculties (en)
  • Problematika preventivně výchovného působení ve vzdělávání učitelů na českých pedaagogických fakultách
  • Problematika preventivně výchovného působení ve vzdělávání učitelů na českých pedaagogických fakultách (cs)
skos:prefLabel
  • Problems of the preventively educational process in the education of teachers at Czech pedagogical faculties (en)
  • Problematika preventivně výchovného působení ve vzdělávání učitelů na českých pedaagogických fakultách
  • Problematika preventivně výchovného působení ve vzdělávání učitelů na českých pedaagogických fakultách (cs)
skos:notation
  • RIV/62690094:18440/12:50000795!RIV13-MSM-18440___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 12
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 162227
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62690094:18440/12:50000795
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • tertiary education; teacher; education; risk behaviour; prevention (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [1C2595807EA6]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Prevence úrazů, otrav a násilí : odborný a vědecký časopis.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bělík, Václav
  • Šindelková, Kamila
issn
  • 1801-0261
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 18440
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software