About: Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Title of the paper includes two important environments that are involved in the formation of personality and socialization of children and young people - the family and the media. Besides family and school, media is one of the most influential socialization institution. Šeďová (2007, p.28) points out an interesting fact - while the responsibility of the family and the school for the socialization of children is obvious and legislatively defined, the media, despite their huge influence have no responsibility. Children meet the media for the first time just in the family, so we consider it important to find out what attitudes and media usage habits children receive from their families. Media education implemented in schools should be linked to media education in families. Dilemmas of social pedagogy can be seen in issues of where, when and as appropriate implement media education. Therefore, the contribution deals with some possibilities of social pedagogy, which lead to the creation of media competence and media literacy. The interest is not a specific methodology used for teaching media education in schools, but there is rather stressed an approach aimed at enhancing non-specific skills, helping to healthy media usage. Given that the area of media education is one of the youngest part of education, the second part of the paper contains the list of key publications and research devoted to media education in the Czech Republic. (en)
  • Název příspěvku zahrnuje dvě významná prostředí, která se podílejí na socializaci a formování osobnosti dětí a mládeže – rodinu a média. Vedle rodiny a školy jsou média jednou z nejvlivnějších socializačních institucí. Šeďová (2007, s. 28) poukazuje na zajímavý fakt – zatímco odpovědnost rodiny a školy za socializaci dětí je zřejmá a legislativně vymezená, média i přes jejich obrovský vliv žádnou odpovědnost nemají. S médii se poprvé děti setkávají právě v prostředí rodiny, proto považujeme za důležité zjistit, jaké postoje a návyky v užívání médií děti z rodinného prostředí získávají. Mediální výchova realizovaná ve školách by měla navazovat na mediální výchovu v rodinách. Dilemata sociální pedagogiky lze spatřovat v otázkách kde, kdy a jak je vhodné mediální výchovu realizovat. Proto se příspěvek zabývá vybranými možnostmi sociální pedagogiky, které vedou k vytvoření mediální kompetence, resp. mediální gramotnosti. Nejde tedy o konkrétní metodiku, která se užívá pro výuku mediální výchovy ve školách, ale je zde spíše nastíněn přístup zaměřený na posilování nespecifických dovedností pomáhajících ke zdravému užívání médií. Vzhledem k tomu, že oblast mediální výchovy je jednou z nejmladších součástí výchovy, je v druhé části příspěvku uveden výčet stěžejních publikací a výzkumů věnovaných mediální výchově v České republice.
  • Název příspěvku zahrnuje dvě významná prostředí, která se podílejí na socializaci a formování osobnosti dětí a mládeže – rodinu a média. Vedle rodiny a školy jsou média jednou z nejvlivnějších socializačních institucí. Šeďová (2007, s. 28) poukazuje na zajímavý fakt – zatímco odpovědnost rodiny a školy za socializaci dětí je zřejmá a legislativně vymezená, média i přes jejich obrovský vliv žádnou odpovědnost nemají. S médii se poprvé děti setkávají právě v prostředí rodiny, proto považujeme za důležité zjistit, jaké postoje a návyky v užívání médií děti z rodinného prostředí získávají. Mediální výchova realizovaná ve školách by měla navazovat na mediální výchovu v rodinách. Dilemata sociální pedagogiky lze spatřovat v otázkách kde, kdy a jak je vhodné mediální výchovu realizovat. Proto se příspěvek zabývá vybranými možnostmi sociální pedagogiky, které vedou k vytvoření mediální kompetence, resp. mediální gramotnosti. Nejde tedy o konkrétní metodiku, která se užívá pro výuku mediální výchovy ve školách, ale je zde spíše nastíněn přístup zaměřený na posilování nespecifických dovedností pomáhajících ke zdravému užívání médií. Vzhledem k tomu, že oblast mediální výchovy je jednou z nejmladších součástí výchovy, je v druhé části příspěvku uveden výčet stěžejních publikací a výzkumů věnovaných mediální výchově v České republice. (cs)
Title
  • Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky
  • Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky (cs)
  • Family media education in context of social pedagogy (en)
skos:prefLabel
  • Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky
  • Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky (cs)
  • Family media education in context of social pedagogy (en)
skos:notation
  • RIV/62690094:18440/12:50000645!RIV13-MSM-18440___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 149231
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62690094:18440/12:50000645
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • social pedagogy; education; family; media (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [0C714C584919]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Dilemata sociální pedagogiky v postmoderním světě
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Junová, Iva
  • Stašová, Leona
  • Daňková, Veronika
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Institut mezioborových studií
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87182-27-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 18440
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software