About: Štorchova snaha o reformu výuky dějepisu na počátku 20. století     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Štorchovo úsilí o reformu výuky dějepisu je třena zasadit do jeho snahy o novou školu. Citujme z jeho knížky Dětská farma: „Když přijdou šestiletí caparti do školy, jsou překvapení a zaraženi novotou školního života. Veta po dětské svobodě! Ve škole se sedí, a sedí a děti poslouchají a poslouchají. Jak nedětské!“ A „Učitel ve staré škole se dokonce honosí tím, že má ve své třídě ticho jako – v hrobě!“ Své představy o smyslu a způsobu školní výuky dějepisu Eduard Štorch představil ve dvou publikacích: Reforma školního dějepisu (Praha, 1905) a Nový dějepis (Zábřeh, 1908). V roce 1929 Eduard ŠTORCH (1878 – 1956) vydal sociálně-pedagogickou knížku Dětská farma, ve které shrnul své představy o moderní pedagogice. A i do tohoto prostředí zasadil školní výuku dějepisu, která by se měla stát součástí „bloku“ zreformované výuky společně s výukou zeměpisu a přírodopisu. Chceme-li se tedy dobrat Štorchových představ o dějepisné výuce, musíme si odpovědět na tři otázky: Jak Štorch nahlíží na žáka? Čemu jej chce učit? A v neposlední řadě: Jaký význam hraje výuka dějepisu v rámci výchovy a vzdělávání ve škole?
  • Štorchovo úsilí o reformu výuky dějepisu je třena zasadit do jeho snahy o novou školu. Citujme z jeho knížky Dětská farma: „Když přijdou šestiletí caparti do školy, jsou překvapení a zaraženi novotou školního života. Veta po dětské svobodě! Ve škole se sedí, a sedí a děti poslouchají a poslouchají. Jak nedětské!“ A „Učitel ve staré škole se dokonce honosí tím, že má ve své třídě ticho jako – v hrobě!“ Své představy o smyslu a způsobu školní výuky dějepisu Eduard Štorch představil ve dvou publikacích: Reforma školního dějepisu (Praha, 1905) a Nový dějepis (Zábřeh, 1908). V roce 1929 Eduard ŠTORCH (1878 – 1956) vydal sociálně-pedagogickou knížku Dětská farma, ve které shrnul své představy o moderní pedagogice. A i do tohoto prostředí zasadil školní výuku dějepisu, která by se měla stát součástí „bloku“ zreformované výuky společně s výukou zeměpisu a přírodopisu. Chceme-li se tedy dobrat Štorchových představ o dějepisné výuce, musíme si odpovědět na tři otázky: Jak Štorch nahlíží na žáka? Čemu jej chce učit? A v neposlední řadě: Jaký význam hraje výuka dějepisu v rámci výchovy a vzdělávání ve škole? (cs)
  • Eduard Štorch ( 1878-1956) is one of the most significant personalities of the internal reform pedagogical movement of the first half of the 20 th century. In his conceptoin of new history teaching, he tried to join principles of aktive schools with “societal demand“ of the newly established Czechoslovakia (1918). Štorch attempted to push a paedocentric perception of a pupil and his new role in teaching, and at the same time he endeavoured for a relevant change of the very content and used methods in history teaching. Štorch´s conception of history teaching fits into his efforts for a new school, it means of a school in nature with Children´s farm that he ( as a pedagogical experiment) led successfully in the 1930s on the Praque Libeň Island. As one of only a few reformers he strived to answer didactic question : Who do we want to teach? What do we want to teach? How do we want to teach the content ? The importace of Štorch´s considerations has not been fully appreciated by now. Neither his personality. (en)
Title
  • Štorchova snaha o reformu výuky dějepisu na počátku 20. století
  • Štorchova snaha o reformu výuky dějepisu na počátku 20. století (cs)
  • ŠTORCH´S ENDEAVOUR FOR A REFORM IN HISTORY TEACHING IN THE BEGINNING OF 20 THE CENTURY (en)
skos:prefLabel
  • Štorchova snaha o reformu výuky dějepisu na počátku 20. století
  • Štorchova snaha o reformu výuky dějepisu na počátku 20. století (cs)
  • ŠTORCH´S ENDEAVOUR FOR A REFORM IN HISTORY TEACHING IN THE BEGINNING OF 20 THE CENTURY (en)
skos:notation
  • RIV/62690094:18440/10:50000911!RIV13-MSM-18440___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 290186
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62690094:18440/10:50000911
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • special education; eugenics; eubiotics; Eduard Štorch (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [00B7256BF19A]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Historia scholastica, ISSN 1804-4913 ; sv. 1
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Dějiny ve škole - Škola v dějinách
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Vojtko, Tibor
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Pedagogické muzeum J.A. Komenského
https://schema.org/isbn
  • 978-80-86935-13-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 18440
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 97 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software