Description
| - Meat products are flavorful and overall sensory very popular for consumers in both the Czech Republic and neighboring countries. Variety range of meat products is made possible by many factors: the composition and characteristics of the main types of meat, different quality meats and its anatomical parts, degree of mincing meat, using many secondary raw and auxiliary materials, a large range of packaging and shape, using many kinds of spices, using different technical processes including the choice of different restoration methods, different ways of presenting products for consumption etc. The aim of the study was to evaluate four types of meat products (Junior, frankfurters, %22špekáčky%22, ham sausage) from the Czech manufacturer and four types of meat products from the German manufacturer. For products was performed sensory analysis (overall appearance, consistency, appearance in cut, odor and taste) and basic chemical parameters (fat, protein, salt, water). The aim was to evaluate differences, standard and evaluate the results of analyzes with valid Czech legislation. We found a lower percentage of fat for Junior sausage and frankfurters higher dry matter content, for all products lower protein content in the Czech manufacturer. Sensory fared both producers like, as well as with a salt content in products. (en)
- Masné výrobky jsou chuťově a celkově senzoricky velice oblíbené pro konzumenty a to jak v České Republice, tak i okolních zemích. Pestrost sortimentu masných výrobků je umožněna řadou faktorů: skladbou a vlastnostmi hlavních druhů masa, rozdílnou kvalitou druhů masa a jeho anatomických částí, stupněm mělnění masa, použitím mnoha vedlejších surovin a pomocných látek, velkého sortimentu obalů a tvarem výrobků, použitím mnoha druhů koření, použitím rozdílných technologických postupů včetně volby různých konzervačních metod, různými způsoby předkládání výrobků ke spotřebě atd. Cílem práce bylo hodnocení čtyř druhů masných výrobků (Junior, párky, špekáčky, šunkový salám) od českého výrobce a čtyř druhů masných výrobků od německého výrobce. U výrobků byla provedena senzorická analýza (celkový vzhled, konzistence, vzhled v nákroji, vůně a chuť) a základních chemických parametrů (obsah tuku, bílkovin, soli, vody). Cílem hodnocení bylo posoudit rozdíly, standardnost a výsledky analýz zhodnotit s platnou českou legislativou. U salámu Junior jsme zjistili nižší podíl tuku, u špekáčků a párků vyšší podíl sušiny, u všech výrobků nižší obsah bílkovin u českého výrobce. Senzoricky na tom byli oba výrobci podobně, stejně tak i s obsahem soli ve výrobcích.
- Masné výrobky jsou chuťově a celkově senzoricky velice oblíbené pro konzumenty a to jak v České Republice, tak i okolních zemích. Pestrost sortimentu masných výrobků je umožněna řadou faktorů: skladbou a vlastnostmi hlavních druhů masa, rozdílnou kvalitou druhů masa a jeho anatomických částí, stupněm mělnění masa, použitím mnoha vedlejších surovin a pomocných látek, velkého sortimentu obalů a tvarem výrobků, použitím mnoha druhů koření, použitím rozdílných technologických postupů včetně volby různých konzervačních metod, různými způsoby předkládání výrobků ke spotřebě atd. Cílem práce bylo hodnocení čtyř druhů masných výrobků (Junior, párky, špekáčky, šunkový salám) od českého výrobce a čtyř druhů masných výrobků od německého výrobce. U výrobků byla provedena senzorická analýza (celkový vzhled, konzistence, vzhled v nákroji, vůně a chuť) a základních chemických parametrů (obsah tuku, bílkovin, soli, vody). Cílem hodnocení bylo posoudit rozdíly, standardnost a výsledky analýz zhodnotit s platnou českou legislativou. U salámu Junior jsme zjistili nižší podíl tuku, u špekáčků a párků vyšší podíl sušiny, u všech výrobků nižší obsah bílkovin u českého výrobce. Senzoricky na tom byli oba výrobci podobně, stejně tak i s obsahem soli ve výrobcích. (cs)
|