Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - This contribution approaches new trends in the production of food and nutrition of consumers.It defines organic food as the produces of organic agr.It gives exmpls of distribution structures of organic food in the developed west. countries and in CR. Market research on demand was carried out with 295 informants from the Czech Republic. According to the results of this research, 52 % of the informants either have not bought organic food at all or only by chance. 18,4 % they had not even come across the term of organic food. 30% of the informants buy these products regularly or at least once a week.The majority of informants prefer grain crops (58%),pulses (41,3%) and dairy products (39,2%). The majority of the informants (22,6 %) spend 800 Kč – 1 000 Kč per month on organic food. The informants who buy organic food (143 informants) spend on it on average 640 Kč per month. (en)
- Příspěvek přibližuje nové směry ve výrobě potravin a výživě obyvatel.Vymezuje biopotraviny jako produkty ekologického zemědělství.Uvádí příklady struktury prodeje biopotravin ve vyspělých západních zemích a v ČR.Pro zjišťování názorů spotřebitelů na produkty ekologického zemědělství byl provedený náhodný marketingový výzkum spotřebitelské poptávky u 295 respondentů v ČR.Výsledky průzkumu ukázaly,že doposud biopotraviny nenakupuje nebo zcela nahodile nakupuje 52% respondentů Z nich 18,4 % uvedlo, že s pojmem biopotraviny se doposud nesetkalo. Pravidelně nebo alespoň jedenkrát týdně bioprodukty nakupuje 30 % dotázaných. Největší zájem respondenti mají o obiloviny (58 %), luštěniny (41,3 %) a mléčné výrobky (39,2 %). Nejvíce respondentů (22,6 %) na nákup biopotravin vydá měsíčně 800 Kč – 1 000 Kč. V průměru u souboru 143 nakupujících dotázaných respondentů měsíčně za bioprodukty vydají 640 Kč.
|
Title
| - The research of customer demand for organic food as the result of a new trend in the nutrition of population (en)
- Výzkum spotřebitelské poptávky po biopotravinách jako produktech nového směru ve výživě obyvatel
- Výzkum spotřebitelské poptávky po biopotravinách jako produktech nového směru ve výživě obyvatel (cs)
|
skos:prefLabel
| - The research of customer demand for organic food as the result of a new trend in the nutrition of population (en)
- Výzkum spotřebitelské poptávky po biopotravinách jako produktech nového směru ve výživě obyvatel
- Výzkum spotřebitelské poptávky po biopotravinách jako produktech nového směru ve výživě obyvatel (cs)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:_____/01:11500001!RIV/2002/MSM/430002/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:_____/01:11500001
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - organic food; ecology; production; market research; shopping preference; costs; demand (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Misák, Petr
- Tvrdoň, Oldřich
- Peřinová, Šárka
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |