About: Zachycení a využití vztahů ve školní třídě sekundárního školství     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Příspěvek se zabývá možnostmi smíšeného designu v pedagogickém výzkumu školní třídy jako dynamické sociální skupiny v rámci sekundárního školství. Zkoumá omezenost možností využití sociogramu při stanovení pozic a rolí jedinců v sociální skupině reprezentované školní třídou. Zabývá se možností rozšíření šetření pomocí kvalitativní metody (pohovoru), za účelem přiblížení interpersonálních specifik sociálních vazeb zachycených sociogramem. Příspěvek je věnován novějšímu přístupu vytváření podmínek pro partnersko-kooperativní spolupráci mezi žáky a k aktivizaci vyčleněných jedinců ve školní třídě. Empirická část seznamuje s výsledky předvýzkumu provedeného na 12 mužských respondentech (studentech 1. ročníku střední odborné školy). Předvýzkum pracuje s kvantitativním vyhodnocením dat zjištěných sociogramem. Závěr shrnuje teoretická a metodologická východiska smíšeného designu v pedagogickém výzkumu zaměřeném na podporu rozvoje partnersko-kooperativních kompetencí žáků.
  • Příspěvek se zabývá možnostmi smíšeného designu v pedagogickém výzkumu školní třídy jako dynamické sociální skupiny v rámci sekundárního školství. Zkoumá omezenost možností využití sociogramu při stanovení pozic a rolí jedinců v sociální skupině reprezentované školní třídou. Zabývá se možností rozšíření šetření pomocí kvalitativní metody (pohovoru), za účelem přiblížení interpersonálních specifik sociálních vazeb zachycených sociogramem. Příspěvek je věnován novějšímu přístupu vytváření podmínek pro partnersko-kooperativní spolupráci mezi žáky a k aktivizaci vyčleněných jedinců ve školní třídě. Empirická část seznamuje s výsledky předvýzkumu provedeného na 12 mužských respondentech (studentech 1. ročníku střední odborné školy). Předvýzkum pracuje s kvantitativním vyhodnocením dat zjištěných sociogramem. Závěr shrnuje teoretická a metodologická východiska smíšeného designu v pedagogickém výzkumu zaměřeném na podporu rozvoje partnersko-kooperativních kompetencí žáků. (cs)
  • The paper deals with the possibilities of mixed design in educational research of a classroom as a dynamic social group in secondary education. It explores limitations of the possibility of using sociogram in determining the positions and roles of individuals in a social group represented by members of classroom. It deals with the possibility of extending investigations using qualitative methods (interview) in order to zoom in interpersonal specifics of social bonds captured by sociogram. The paper is devoted to the newer approach of creating conditions for partnership-cooperative collaboration between students and the activation of dedicated individuals in the classroom. The empirical part introduces the results of pre-research conducted on 12 male respondents (first year students of a secondary vocational school). Pre-research works with a quantitative evaluation of the data gathered by sociogram. The conclusion summarizes the theoretical and methodological bases of mixed design in educational research to support the development of partnership-cooperative competencies of students. (en)
Title
  • Zachycení a využití vztahů ve školní třídě sekundárního školství
  • Zachycení a využití vztahů ve školní třídě sekundárního školství (cs)
  • The capture and use relationships in the classroom Secondary Education (en)
skos:prefLabel
  • Zachycení a využití vztahů ve školní třídě sekundárního školství
  • Zachycení a využití vztahů ve školní třídě sekundárního školství (cs)
  • The capture and use relationships in the classroom Secondary Education (en)
skos:notation
  • RIV/62156489:43670/11:00198422!RIV13-MSM-43670___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • N, S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 242114
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43670/11:00198422
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • sociogram; mixed design; classroom (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C84F368C78FB]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Jankových, Vladislav
  • Vyleťal, Pavel
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://bibframe.org/vocab/doi
  • 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-85
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Masarykova univerzita
https://schema.org/isbn
  • 978-80-210-5774-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43670
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software