Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Monografie se věnuje v současné době velice aktuální otázce celoživotního učení. Publikace je rozdělena do tří základních kapitol, věnující se otázkám přípravného vzdělávání budoucích učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odborného výcviku na středních odborných školách nejen na území České republiky, ale také v širším evropském kontextu. Nejprve je věnována pozornost analýze obsahu studijních programů připravujících budoucí učitele na profesní dráhu, podložené rozsáhlým výzkumným šetřením realizovaným Institutem celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně. Další kapitola přináší ucelený pohled na systém současného celoživotního vzdělávání učitelů Slovenské republiky. Pozornost je zde věnována nejen vysokoškolské přípravě budoucích učitelů středních škol, ale také koncepci a reformě dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků SR. Třetí část odborné monografie nastiňuje problematiku vzdělávání seniorů. Vymezuje jeho teoretická východiska, charakterizuje individuální a společenský význam seniorské edukace. Autoři se také zamýšlejí nad možnostmi financování seniorského vzdělávání v dalších letech.
- Monografie se věnuje v současné době velice aktuální otázce celoživotního učení. Publikace je rozdělena do tří základních kapitol, věnující se otázkám přípravného vzdělávání budoucích učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odborného výcviku na středních odborných školách nejen na území České republiky, ale také v širším evropském kontextu. Nejprve je věnována pozornost analýze obsahu studijních programů připravujících budoucí učitele na profesní dráhu, podložené rozsáhlým výzkumným šetřením realizovaným Institutem celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně. Další kapitola přináší ucelený pohled na systém současného celoživotního vzdělávání učitelů Slovenské republiky. Pozornost je zde věnována nejen vysokoškolské přípravě budoucích učitelů středních škol, ale také koncepci a reformě dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků SR. Třetí část odborné monografie nastiňuje problematiku vzdělávání seniorů. Vymezuje jeho teoretická východiska, charakterizuje individuální a společenský význam seniorské edukace. Autoři se také zamýšlejí nad možnostmi financování seniorského vzdělávání v dalších letech. (cs)
- This monograph follows a very current topic of these days -- lifelong learning. The publication is divided into three main chapters, dealing with preliminary education of future teachers of vocational subjects and practical training teachers at secondary vocational schools, not only in the Czech Republic, but also in the wider European context. In the first chapter, attention is paid to content analysis of study programmes preparing future teachers for their profession. The analysis is supported by proofs of wide research projects undertaken by the Institute of Lifelong Learning at Mendel University in Brno. The next chapter brings a comprehensive view of the current system of lifelong teacher learning in Slovakia. This part of the monograph pursues not only the university preparation of future teachers of secondary schools, but the conception and reformation of further education of pedagogical workers in Slovakia is mentioned, too. The last part of this monograph outlines some questions of senior education. It determines its theoretical basis and features of individual and social importance of senior education. The authors speculate about the possibilities for funding senior education in the coming years. (en)
|
Title
| - Vybrané problémy celoživotního vzdělávání v evropském kontextu
- Selected problems of lifelong learning in European context (en)
- Vybrané problémy celoživotního vzdělávání v evropském kontextu (cs)
|
skos:prefLabel
| - Vybrané problémy celoživotního vzdělávání v evropském kontextu
- Selected problems of lifelong learning in European context (en)
- Vybrané problémy celoživotního vzdělávání v evropském kontextu (cs)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43670/10:00174013!RIV12-MSM-43670___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43670/10:00174013
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| |
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Vybrané problémy celoživotního vzdělávání v evropském kontextu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Danielová, Lenka
- Linhartová, Dana
- Máchal, Pavel
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |