About: Marketingový průzkum trhu při zavádění nového výrobku na trh     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This work is focused on one of the products of brewing industry -- wheat beer Velen. The aim of this work was to do a marketing research which was interested in saleability and in factors influencing this saleability. Needed information was collected by method using questionaries. As a part of this research was a sensorial analysis of the wheat beer. There was not found any problem connected with sensorial qualities of this beer. Except of the fact that only a few respondents identified the flavour of clove which is declared to be typical for this beer. The problems were found in availability, promotion and label design. Surprising was the result showing that men liked this beer more than women. Evaluated information was given to the producer (brewery Černá Hora) and will be used for future doing. (en)
  • Cílem prováděného výzkumu zaměřeného na pšeničné pivo Velen, vyráběné v pivovaru Černá Hora, bylo zjistit příčiny malé konzumace tohoto výrobku a současně zjistit možnosti změn, které by problém odstranily. Protože před vlastním provedením výzkumu neexistovaly ani žádné předpoklady, které by mohly vysvětlit menší úspěch pšeničného piva na trhu, byl tento výzkum zaměřen nejen na zjištění názoru konzumentů na chuť a design tohoto produktu, ale rovněž byla snaha zjistit možný vliv věku, vzdělání a pohlaví konzumentů. Úvodní část prováděného výzkumu ukázala charakteristiku průměrného respondenta. Podle zjištěných informací jsme pracovali s respondenty, kteří v 97 % byli, více či méně, konzumenty piva. Tito konzumenti upřednostňovali pivo točené, půllitrové v množství jednoho až dvou piv v případě jednorázové konzumace. Dotazovaní prokázali, v 98 %, alespoň nějakou znalost produktů pivovaru Černá Hora, bohužel pouze 31 % z nich znalo a ochutnalo zkoumané pšeničné pivo Velen, o kterém se převážně dozvěděli od přátel. Ze senzorického hodnocení nevyplynulo, že by některá z netypických, ale pro pšeničné pivo charakteristických vlastností, jako např. zákal, plnost aj., způsobovala respondentům potíže při konzumací tohoto produktu. Bohužel pouze 4 % dotazovaných identifikovalo příchuť hřebíčku, která by měla být pro pšeničné pivo Velen charakteristická. To následně vedlo k dalšímu zkoumání piva v pivovaru, na základě nichž bylo zjištěno, že s délkou skladování charakteristická chuť hřebíčku slábne či úplně mizí. Jako zásadní a problematická se ukázala být otázka dostupnosti produktu a propagace. S dostupností nebylo spokojeno celých 61 % dotázaných a zbylých 39 % sice spokojeno bylo, ale jak vyplynulo z dalšího dotazování, tito respondenti pocházeli z bezprostředního okolí pivovaru Černá Hora nebo měli na pivovar nějaké jiné vazby (známé zaměstnance pivovaru aj.). Nespokojenost respondentů vycházela z faktu, že nebyli schopni najít pšeničné pivo Velen, ani ve standardních
  • Cílem prováděného výzkumu zaměřeného na pšeničné pivo Velen, vyráběné v pivovaru Černá Hora, bylo zjistit příčiny malé konzumace tohoto výrobku a současně zjistit možnosti změn, které by problém odstranily. Protože před vlastním provedením výzkumu neexistovaly ani žádné předpoklady, které by mohly vysvětlit menší úspěch pšeničného piva na trhu, byl tento výzkum zaměřen nejen na zjištění názoru konzumentů na chuť a design tohoto produktu, ale rovněž byla snaha zjistit možný vliv věku, vzdělání a pohlaví konzumentů. Úvodní část prováděného výzkumu ukázala charakteristiku průměrného respondenta. Podle zjištěných informací jsme pracovali s respondenty, kteří v 97 % byli, více či méně, konzumenty piva. Tito konzumenti upřednostňovali pivo točené, půllitrové v množství jednoho až dvou piv v případě jednorázové konzumace. Dotazovaní prokázali, v 98 %, alespoň nějakou znalost produktů pivovaru Černá Hora, bohužel pouze 31 % z nich znalo a ochutnalo zkoumané pšeničné pivo Velen, o kterém se převážně dozvěděli od přátel. Ze senzorického hodnocení nevyplynulo, že by některá z netypických, ale pro pšeničné pivo charakteristických vlastností, jako např. zákal, plnost aj., způsobovala respondentům potíže při konzumací tohoto produktu. Bohužel pouze 4 % dotazovaných identifikovalo příchuť hřebíčku, která by měla být pro pšeničné pivo Velen charakteristická. To následně vedlo k dalšímu zkoumání piva v pivovaru, na základě nichž bylo zjištěno, že s délkou skladování charakteristická chuť hřebíčku slábne či úplně mizí. Jako zásadní a problematická se ukázala být otázka dostupnosti produktu a propagace. S dostupností nebylo spokojeno celých 61 % dotázaných a zbylých 39 % sice spokojeno bylo, ale jak vyplynulo z dalšího dotazování, tito respondenti pocházeli z bezprostředního okolí pivovaru Černá Hora nebo měli na pivovar nějaké jiné vazby (známé zaměstnance pivovaru aj.). Nespokojenost respondentů vycházela z faktu, že nebyli schopni najít pšeničné pivo Velen, ani ve standardních (cs)
Title
  • Marketingový průzkum trhu při zavádění nového výrobku na trh
  • Marketingový průzkum trhu při zavádění nového výrobku na trh (cs)
  • Marketing research for introducing a new product to market. (en)
skos:prefLabel
  • Marketingový průzkum trhu při zavádění nového výrobku na trh
  • Marketingový průzkum trhu při zavádění nového výrobku na trh (cs)
  • Marketing research for introducing a new product to market. (en)
skos:notation
  • RIV/62156489:43210/11:00171270!RIV12-MSM-43210___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM 432100001)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 210725
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43210/11:00171270
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • producer; marketing research; food engineering (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B6E5209BFADC]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Křtiny
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • MENDELU
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • MendelTech 2011
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Gregor, Tomáš
  • Konrád, Zdeněk
  • Los, Josef
  • Urbanová, Radka
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Neuveden
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7375-512-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43210
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 117 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software