Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - Příspěvek byl zpracován jako teoreticko- experimentální model degradace boku zubu. Model poškození ve styku dvou těles je v práci promítnut do materiálové oblasti v rámci jamkové degradace, která vznikla za situace stálého přetěžování ozubeného kola textilního stroje. Aplikovaný materiál 12 061.1 v podmínkách maximálního tlaku reaguje progresivním (a současně destruktivním) pittingem a pokračuje tvorbou jamek hlubokých až k hranici nedeformovaného materiálu. Maximální hloubka poškození se objevuje na konci měrného skluzu v místě před patou zubu, což je důsledkem maximální výšky elastické deformační vlny vzniklé z valivého a smykového působení povrchů. Uvedené skutečnosti jsou doloženy makroskopickými i mikroskopickými snímky v rámci popisu rozvoje povrchových a podpovrchových trhlin. Zdokumentován je vliv nehomogenit v materiálu (vměstky, dutiny apod.), které se evidentně na pittingové degradaci materiálu podílejí. Laboratorní vyšetřování pohybu a vzájemného propojování trhlin bylo provedeno s ohledem na prostorový charakter celého procesu. K tomu účelu byla použita technika postupného odbrušování metalografických vzorků s úběrem přibližně 0,05 mm a následného zakreslování pozice mikrotrhlin. Výsledkem pozorování probíhajících procesů v pseudo-3D pohledu bylo vytvoření konečných závěrů o základním mechanizmu rozvoje pittingového poškození.
- Příspěvek byl zpracován jako teoreticko- experimentální model degradace boku zubu. Model poškození ve styku dvou těles je v práci promítnut do materiálové oblasti v rámci jamkové degradace, která vznikla za situace stálého přetěžování ozubeného kola textilního stroje. Aplikovaný materiál 12 061.1 v podmínkách maximálního tlaku reaguje progresivním (a současně destruktivním) pittingem a pokračuje tvorbou jamek hlubokých až k hranici nedeformovaného materiálu. Maximální hloubka poškození se objevuje na konci měrného skluzu v místě před patou zubu, což je důsledkem maximální výšky elastické deformační vlny vzniklé z valivého a smykového působení povrchů. Uvedené skutečnosti jsou doloženy makroskopickými i mikroskopickými snímky v rámci popisu rozvoje povrchových a podpovrchových trhlin. Zdokumentován je vliv nehomogenit v materiálu (vměstky, dutiny apod.), které se evidentně na pittingové degradaci materiálu podílejí. Laboratorní vyšetřování pohybu a vzájemného propojování trhlin bylo provedeno s ohledem na prostorový charakter celého procesu. K tomu účelu byla použita technika postupného odbrušování metalografických vzorků s úběrem přibližně 0,05 mm a následného zakreslování pozice mikrotrhlin. Výsledkem pozorování probíhajících procesů v pseudo-3D pohledu bylo vytvoření konečných závěrů o základním mechanizmu rozvoje pittingového poškození. (cs)
- Presented work combines the knowledge presented in literature and own experimental works concerning characteristics of fatigue damage of cog-wheels. Material damage of the cog-wheel tooth sides at their relative movement is demonstrated in terms of microstructure. Development of damage is described with respect to presence of micro-cracks, their connection to another type of structural discontinuities and lubricant influence. The location of pitting damage is exactly determined on the base of experimental results. The conclusion of the work clearly determines the nature of pitting damage of cog-wheels evoked by fatigue loading, presence of under-surface inclusions and effect of lubricant pressure. (en)
|
Title
| - Pittingové poškození ozubených kol
- Pitting Damage of Gears (en)
- Pittingové poškození ozubených kol (cs)
|
skos:prefLabel
| - Pittingové poškození ozubených kol
- Pitting Damage of Gears (en)
- Pittingové poškození ozubených kol (cs)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43210/10:00158087!RIV15-MSM-43210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43210/10:00158087
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - fatigue wear; cog-wheel; cog side; crack (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Filípek, Josef
- Mazal, Pavel
- Černý, Michal
|
issn
| |
number of pages
| |
http://bibframe.org/vocab/doi
| - 10.11118/actaun201058020051
|
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |